Ik kan niet inloggen

Als u niet kunt inloggen, zijn twee oorzaken mogelijk:

1. U hebt uw inloggegevens niet goed ingevuld
Als u een rode foutmelding krijgt, hebt u uw gegevens niet goed ingevuld. Het kan zijn dat:
uw inlognaam niet klopt,uw wachtwoord niet klopt, of de combinatie van inlognaam en wachtwoord niet klopt. Controleer de ingevulde gegevens:

Inlognaam controleren
Uw inlognaam is een door uzelf opgegeven naam. Hebt u geen inlognaam opgegeven, dan logt u in met uw lidnummer. U vindt het lidnummer op uw SeniorWeb-ledenpas.
Bent u uw zelfgekozen inlognaam vergeten? Klik dan in het inlogvenster op de link Inloggegevens vergeten.
Let op: Bent u Ambassadeur van SeniorWeb, dan hebt u uw inlognaam per e-mail ontvangen. Bij vragen neemt u dan contact op met het Servicepunt.

Wachtwoord controleren
Uw wachtwoord is een door uzelf opgegeven wachtwoord. Hebt u geen wachtwoord opgegeven, dan logt u in met uw postcode. Typ uw postcode als vier cijfers en twee hoofdletters, zonder spatie (bijvoorbeeld 1234AB. Let er goed op dat u de juiste schrijfwijze hanteert.
Bent u uw zelfgekozen wachtwoord vergeten? Klik dan in het inlogvenster op de link Inloggegevens vergeten.

2. U hebt de blokkering van cookies te hoog staan
Er is nog een reden waardoor het inloggen kan mislukken: U hebt de blokkering van cookies zo hoog staan dat inloggen onmogelijk is. U kunt dit als volgt controleren en aanpassen:

Cookie-instelling controleren in Internet Explorer

  • In Internet Explorer klikt u rechtsboven op Extra > Internetopties > Privacy.
    Opmerking: Ziet u de knop 'Extra' niet, klik dan eerst met de rechtermuisknop op het bovenste gedeelte van uw browser en klik op Menubalk.
  • De schuifbalk mag niet op de hoogste stand staan ('Alle cookies blokkeren'). Dan lukt het inloggen niet. Zet de schuifbalk in dat geval minstens één stand lager.
  • Klik daarna op Toepassen > OK.


Cookie-instelling controleren in Mozilla Firefox

  • In Mozilla Firefox klikt u linksboven op de oranje knop Firefox.
  • Vervolgens klikt u op Opties > Privacy.
    Achter 'Firefox zal:' moet de optie 'Geschiedenis onthouden' geselecteerd staan. Als dit niet geselecteerd staat, klik dan op het pijltje naar beneden en kies voor Geschiedenis onthouden
  • Klik tot slot op OK.


Het lukt nog niet!
Lukt het inloggen nog steeds niet, neem dan contact op met de ledenadministratie van SeniorWeb: 030 - 276 99 65 (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur).

Enthousiast over SeniorWeb?

Kent u iemand die net als u kan profiteren van het SeniorWeb lidmaatschap?