|
|
Wie kan me helpen met probleem dat een waarde krijg bij de formule zie bijlage
Bijlagen:  Test1.xls 25 KB, aantal downloads: 24.U mag geen attachments bekijken/downloaden. Registreer uzelf
|
|
|
|
|
|
|
|
Het is me niet helder wat je probeert te bereiken, maar als je een conditie invoert moet je die als hoofdformule invoeren en niet aan het eind er bij stoppen. Boven dien is een conditionele (als) formule zo - uit het hoofd - opgebouwd uit: = conditie;wat als die waar is; wat als die onwaar is. Nu staat daar alleen een conditie gevolgd door ;2. Dat kan dus niet goed zijn. Een algemene tip voor het bouwen van samengestelde formules: maak eerst de losse bouwstenen en daarna - eventueel in stappen - voeg je de onderdelen samen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Even geduurd.Terug van vakantie. Wil je me de formule aanpassen zoals het wel moet. Ik probeer deze constructie omdat ik meer dan 7 "Als" fucties heb b.v.d.
|
|
|
|
|
|
|
|
heijnenjw61 schreef:Even geduurd.Terug van vakantie. Wil je me de formule aanpassen zoals het wel moet. Ik probeer deze constructie omdat ik meer dan 7 "Als" fucties heb b.v.d. =EN(D2=7;E2=0)*$C$12+EN(D2=7;E2=1)*$C$13;ALS(EN(D2<6;E2<6);2) Probeer zelf eens uit te leggen wat je met deze formule probeert te bereiken.
|
|
|
|
|
|
|
|
Via onderstaande site ben ik aan deze constructie gekomen http://www.zowerktexcel....ncties/meer-dan-7x-als/
|
|
|
|
|
|
|
In het aangegeven bestand is een gedeelte van het werkblad ingevuld met informatie die in de formule moet worden gevonden. In uw vraag onder #1 staat alleen een gedeelte van een expressie. Ik ben van mening dat als alles uit het voorbeeld onder #5 wordt ingevuld, de formule moet werken. Vriendelijke groet, elvepe Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 mei 2012 17:32:51(UTC)
| Reden: tekst wijziging
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja alles onder het voorbeeld werkt,maar zo gauw als ik een "ALS"functie toevoeg werkt het niet meer met als gevolg de fout WAARDE Probeer de ALS-functie maar te verwijderen als je wil
|
|
|
|
|
|
|
De gebruikte formule is een optelling van meerdere testen, waarbij de waarde uit 'EN' een '0' of een '1' kan zijn. De vermenigvuldiging met $C$12 kan als uitkomst 0 of 0,25 zijn.
Omdat de gebruike formule een rekensom is, is de ALS-functie alleen op de uitkomst van toepasing en zal dus in een nieuwe cel geplaats moeten worden.
Bijvoorbeeld in cel E4 de formule "=ALS(D4<0,2;1;0)"
Ik hoop dat dit de bedoeling is?
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja dat is de bedoeling,maar dan is het volgens de gegeven link geen oplossing voor meer dan 7xALS.Immers de beide algoritmen mogen niet in een cel. Bedankt
|
|
|
|
|
|
|
=EN(D2=7;E2=0)*$C$12+EN(D2=7;E2=1)*$C$13;ALS(EN(D2<6;E2<6);2)
ALS is onwaar E2 kan niet gelijk zijn aan 0 en 1
|
|
|
|
|
|
|
|
Waarom verschijnt steeds de opmerking WAARDE ook als ik voor D2 de waarde 5 en voor E2 de waarde 2 invul
Bijlagen:  Test1.xls 25 KB, aantal downloads: 4.U mag geen attachments bekijken/downloaden. Registreer uzelf
|
|
|
|
|
|
|
Een formule in Excel begint altijd met het is-gelijk-aan teken '='
Dus =EN of =ALS
Zoals eerder door u is bevestigd, kunnen er geen twee verschillende formules in één cel.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dit betekent dat ik het probleem met meer dan 7x ALS in een cel niet kan oplossen
|
|
|
|
|
|
|
Er zijn toch genoeg cellen in Excel te vinden? Het voordeel van het knippen van de formule is: het blijf overzichtelijk en sommige delen van de formule kunnen in een andere cel herhaald worden. (kopieren en plakken, daarna aanpassen van de brongegevens) Tip: maak eens gebruik van één of meerdere macro's, deze kunnen ook sterk zijn in het herhalen. Met een vriendelijke groet, elvepe
|
|
|
|
|
|
Spring naar forum