Welkom op het Forum van SeniorWeb.
Om mee te doen aan het Forum moet u ingelogd zijn en een gebruikersnaam hebben. U bent niet ingelogd? Klik dan hierboven op de link 'Inloggen'. U hebt nog geen gebruikersnaam? Klik hier om een gebruikersnaam te maken of deze te activeren
5 Pagina's<12345>
adam Offline
#41 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 2:18:36(UTC)
adam

Man  Nederland
BOS708 schreef:
Ik heb niet voor niets geschreven dat sociale wetten door de politiek en door de politiek gedekt misbruikt worden voor zaken waarvoor die wetten niet gemaakt zijn.
Dat is er door de jaren in geslopen. Men ziet het als potjes waar naar behoefte in gegraaid kan worden.
Later zegt men dat zaken onbetaalbaar worden.
Die fondsen moeten weer aan het beheer van de overheid worden onttrokken en onder beheer van onafhankelkijke stichtingen komen.
We zien hetzelfde met de woningcorporaties die subsidies kregen en later ook door gemeenten werden/worden misbruikt voor zaken die hun taak niet zijn.Bos708

Wat dit verhaal heeft te maken met een schoppende agente ontgaat me???
Ja; corruptie is van alle tijden en onuitroeibaar, al hoef je er niet aan mee te doen.
Toch de biografie van Hendrikus Colijn er nog maar eens op na lezen BOS708.
Vroeger (tot na de WOII) bleef het onder de pet van ons kent ons.
Dankzij de moderne media is dat verledentijd.
LEVE de vooruitgang.
Ben een open boek en heb nergens spijt van...
dietje Offline
#42 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 2:58:03(UTC)
dietje

Vrouw  
adam schreef:

Ja; corruptie is van alle tijden en onuitroeibaar, al hoef je er niet aan mee te doen.
Toch de biografie van Hendrikus Colijn er nog maar eens op na lezen BOS708.
Vroeger (tot na de WOII) bleef het onder de pet van ons kent ons.
Dankzij de moderne media is dat verledentijd.
LEVE de vooruitgang.
[/b][/color]

Precies.
Alles bleef ooit onder de pet.
D.w.z. achter de kasteelmuren, of achter de postduif.
Jammer dan, maar het is inmiddels 2012.
Voor sommigen moeilijk te vatten.

't is maar net waar je geboren bent...
Annem@rie Online
#43 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 17:34:41(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
vanNugteren schreef:
AnnaMarie schreef:
Hoeveel filmpjes staan er tegenover van een opruiende, bezopen, aggressieve, molesterende menigte tegen de politie om niets?
Staan we dan ook op onze achterste benen? Annemarie
Jazeker Annemarie. Hoek van Holland weetsjewel?
Nauwelijks met elkaar te vergelijken.
Bij de rellen in Hoek van Holland veroorzaakt door een stel gajus en waar een dode bij te betreuren viel werd bijna de burgemeester van Rotterdam naar huis gestuurd.
Hoe had je dat uit het nieuws weten te houden?

Annemarie
...tik een eitje
Online met Annemarie
vanNugteren Offline
#44 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 18:26:45(UTC)
vanNugteren

Man  
AnnaMarie schreef:
vanNugteren schreef:
AnnaMarie schreef:
Hoeveel filmpjes staan er tegenover van een opruiende, bezopen, aggressieve, molesterende menigte tegen de politie om niets?
Staan we dan ook op onze achterste benen? Annemarie
Jazeker Annemarie. Hoek van Holland weetsjewel?
Nauwelijks met elkaar te vergelijken.
Bij de rellen in Hoek van Holland veroorzaakt door een stel gajus en waar een dode bij te betreuren viel werd bijna de burgemeester van Rotterdam naar huis gestuurd.
Hoe had je dat uit het nieuws weten te houden? Annemarie
Naar mijn bescheiden mening zijn dit soort zaken heel goed te vergelijken. Zelfs al is de insteek totaal verschillend. De overeenkomst is dat de '(on)leefbaren' er toen een rel van probeerden te schoppen om Aboutaleb een hak te zetten. Maar desalniettemin werd in de publiciteit heel duidelijk het beeld neergezet van die arme politie, die door het rifraf werd aangevallen.
Het spijt me wel dat ik het moet zeggen, maar de burgemeester laat zich de laatste tijd niet zijn beste kant zien in dit soort aangelegenheden. En de boodschapper de schuld geven (een slecht rapport afgeleverd) is natuurlijk wel de laatste verdediging waar we op zitten te wachten.
Vaak genoeg wordt er behoorlijk kond van gedaan als de politie door gajes in de problemen wordt gebracht. Vaak wel met het hoofdzakelijke doel de leiding een kat te geven, maar de aandacht ervoor is er desalnietemin.
Vergeet dan vooral ook niet de voortdurende aandacht voor het hinderen en molesteren van hulpverleners, waaronder de politie toch gerekend mag worden.
Ik geloof niet dat hier sprake is van selectieve verontwaardiging, zeker niet gezien de reactie van Aboutaleb na het gebleken wangedag van de stadswachten.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 juni 2012 18:31:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Annem@rie Online
#45 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 18:59:22(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
Eigenwijs als ik ben Onzeker wens ik toch niet de politie af te branden door een misstap(?) van een agent.
Ik probeer dat in de juiste proporties te bekijken.
Dat in de media de berichten regelmatig, door wie dan ook, gemanipuleerd worden in een bepaalde richting is mij niet altijd duidelijk (zoals velen?).

En dat Aboutaleb de plank wel eens volledig misslaat (stadswachten) is weer een ander onderwerp.
Een leermoment? (modern)

Annemarie
ps. dat hulpverleners (ziekenhuizen, ambulances ed.) belaagd worden door publiek, daar kan ik helemaal niets van begrijpen, laat staan begrip voor hebben.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 juni 2012 19:03:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

...tik een eitje
Online met Annemarie
vanNugteren Offline
#46 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 19:52:21(UTC)
vanNugteren

Man  
AnnaMarie schreef:
ps. dat hulpverleners (ziekenhuizen, ambulances ed.) belaagd worden door publiek, daar kan ik helemaal niets van begrijpen, laat staan begrip voor hebben.Annemarie
Wordt ook niet van je verwacht Annemaria.
(al heb ik de even erge neiging te zeggen: je zou ze doodschoppen). Niet alles wat in een mens spontaan opkomt kan de toets der beschaving doorstaan.
Helaas komen sommige mensen nooit dat soort neigingen te boven.
En 'de politie niet willen afbranden' kan toch ook geen vrijbrief zijn de kop in het zand te steken als het eens uit de hand loopt. Zoals dat in de VS blijkbaar in eerste instantie gebeurt. Het is goed dat er dan burgers aan de bel trekken.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 juni 2012 19:55:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Annem@rie Online
#47 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 20:22:49(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
vanNugteren schreef:
En 'de politie niet willen afbranden' kan toch ook geen vrijbrief zijn de kop in het zand te steken als het eens uit de hand loopt. Zoals dat in de VS blijkbaar in eerste instantie gebeurt. Het is goed dat er dan burgers aan de bel trekken.
Daar kan ik helemaal mee eens zijn, maar wel in de juiste proporties.

Annemarie
...tik een eitje
Online met Annemarie
BOS708 Offline
#48 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 21:30:48(UTC)
BOS708

AnnaMarie schreef:
vanNugteren schreef:
Daar kan ik helemaal mee eens zijn, maar wel in de juiste proporties.

Annemarie

Eigenlijk is deze hele affaire een gevolg van de kreet van de destijds Linkse commisaris " de politie is je beste kameraad ".
Vanaf dat moment was het gedaan met het respect voor de politie want als er een stommiteit begaan is dan was het die wel.

De politie is er voor de orde en de wetshandhaving en dat moet vanaf de kleutertijd worden bijgebracht.
Nu zitten we met de gebakken peren want ouders denken dat ze dat de kinderen niet meer hoeven bijbrengen want ze leven er zelf ook niet naar omdat het hen ook niet geleerd is.

Bos708
Annem@rie Online
#49 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 22:12:59(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
BOS708 schreef:
Nu zitten we met de gebakken peren want ouders denken dat ze dat de kinderen niet meer hoeven bijbrengen want ze leven er zelf ook niet naar omdat het hen ook niet geleerd is.
Wat een leuterpraat toch weer...

Annemarie
...tik een eitje
Online met Annemarie
vanNugteren Offline
#50 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 22:50:54(UTC)
vanNugteren

Man  
AnnaMarie schreef:
]Wat een leuterpraat toch weer...Annemarie[/color]
Toch knap bedacht, je snapt niet waar iemand het vandaan haalt. Daar kan je zo wetenschapper mee worden. Een aantal daarvan heeft ook zo zijn eigen verhouding met de feiten. Zelfs al donderen die wel eens van hun hoge zetel.
BOS708 Offline
#51 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 23:22:52(UTC)
BOS708

AnnaMarie schreef:
BOS708 schreef:
Wat een leuterpraat toch weer...

Annemarie

Zodra je op het forum met feiten komt is het leuterpraat, ben je racist of meer van die mooie kwalificaties .
Alleen de mooie linkse praatjes zijn zeer waardevol en mogen onder geen beding
aangevallen worden.
Dat bleek ook vanavond in Debat op 2, kom niet aan ons goeddoen want wij weten hoe de wereld verbeterd moet worden.
Ik weet dat dit even buiten de topic valt maar het is de kern van de problemen.
Kom niet aan ons imago.
De politie mag geen orde handhaven, alleen toespreken. Alleen projecten opstarten en protocollen naleven.
Een zogenaamde stadswacht zei ooit in een gesprek in een plaatstelijke winkel " als ik verkeerde dingen zie gooi ik mijn tanden er in ".
Ik zei toen "dan heb je zeker een kunstgebit !"
Toen stond ze met de mond vol tanden.

Bos708

Rieks Offline
#52 Geplaatst : zaterdag 23 juni 2012 23:40:32(UTC)
Rieks

Man  
Niek schreef:
Al is er nog zoveel ervoor gebeurd, aan dat filmpje heb ik genoeg.
Gewoon laten voor komem en voor nu: uit het korps, zonder uirkering.
Dat geldt ook voor de collega.

En zo is het ook. Mevrouw de agente zit hartstikke fout. Het filmpje is het overtuigende bewijs. Voor de agente zal er ontslag op staan met strafvervolging.

Reken maar dat dit de uitkomst zal zijn.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 juni 2012 23:42:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

gabba
#53 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 1:07:53(UTC)
Guest

het is zeker overduidelijk dat deze agente haar beroep niet meer mag uitoefenen. maar ik begrijp wel dat zij ook een mens is en in een moment van zwakte zich niet meer heeft kunnen beheersen. we zien wel dat zij staat te schoppen maar we horen niet wat die kerel haar toeschreeuwde.dat zou zelf beledigingen over haar moeder kunnen zijn b.v.helemaal niet goed te praten. je vak is je vak en je wordt geacht altijd profesioonel te blijven.
ik weet wat het is, heb er in mijn werk ook mee te maken gehad.
vanNugteren Offline
#54 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 1:19:46(UTC)
vanNugteren

Man  
BOS708 schreef:

Zodra je op het forum met feiten komt is het leuterpraat, ben je racist of meer van die mooie kwalificaties .
Alleen de mooie linkse praatjes zijn zeer waardevol en mogen onder geen beding
aangevallen worden. Bos708
Stadswachten mogen ook wel met wat meer respect aangesproken worden dan zo.
Lijkt me niet het geven van een goed voorbeeld.
En waarom de meningen van dhr Bos ineens tot feiten bevorderd moeten worden ontgaat me ook nog al. Een doorzichtige truc om de eigen slecht onderbouwde beweringen een zekere status te geven en alles wat anderen te zeggen hebben die kwalificatie te onthouden.

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 juni 2012 1:20:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Rieks Offline
#55 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 16:11:06(UTC)
Rieks

Man  
RuudM schreef:
Waarschijnlijk zijn de betrokken agenten door de korpsleiding met "ziekteverlof" gestuurd om ze even uit de wind te houden.
Iemand is pas schuldig na een veroordeling, dat geldt ook hier.
Op voorhand en voorbarig om ontslag roepen is niet de manier.
Ruud

Ik denk eerder dat ze zichzelf heeft ziek gemeld. Mevrouw de agente zit voor de volle 100% fout. Iemand is pas schuldig schrijf je na een veroordeling. Ik kan je snel uit de droom helpen Ruud nl. dat je:

"Formeel gelijk hebt", maar deze agente gaat haar baan verliezen en er volgt strafvervolging. Ik wil best voorbarig zijn als iets 1 + 1 twee is. Er is nl. keihard bewijs voor de misdaad van de vrouwelijke agente.

Kijk het filmpje nog maar eens goed....

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 juni 2012 16:13:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

BOS708 Offline
#56 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 16:51:41(UTC)
BOS708

Rieks schreef:
RuudM schreef:
Waarschijnlijk zijn de betrokken agenten door de korpsleiding met "ziekteverlof" gestuurd om ze even uit de wind te houden.
Iemand is pas schuldig na een veroordeling, dat geldt ook hier.
Op voorhand en voorbarig om ontslag roepen is niet de manier.
Ruud

"Formeel gelijk hebt", maar deze agente gaat haar baan verliezen en er volgt strafvervolging. Ik wil best voorbarig zijn als iets 1 + 1 twee is. Er is nl. keihard bewijs voor de misdaad van de vrouwelijke agente.

Kijk het filmpje nog maar eens goed....

Natuurlijk zal de meute tevreden zijn als de agente goed gestraft wordt. Het " slachtoffer" zal met alle egards behandeld worden en verzorgd en vertroeteld worden. Hij lag immers zielig op straat te slapen.
Dus daar moet je onze zorgstaat op loslaten.

Dat onze agenten en andere hulpverleners meermalen gemolesteerd worden hoor je niemand over.

Bos708
Guusje Offline
#57 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 17:02:21(UTC)
Guusje

Vrouw  
Allemaal aannames Bos en dus flauwe kul. Het slachtoffer wordt niet vertroeteld, hooguit opgevangen door het Leger des Heils.
Wil je ruilen met hem? Nee, dat dacht ik al.
Het ziet er naar uit dat je je verveelt op een regenachtige zondag en dus schrijf je maar wat op het forum.
gabba
#58 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 17:27:32(UTC)
Guest

Bos heeft gelijk. slachtoffers komen er vaak slechter vanaf dan de daders.ik schrijf ,,vaak ,maar bedoel meestal.er zijn hele hordes hulpverleners voor de daders,
zielige jeugd en al die inzin meer
, zelf meegemaakt tot in de rechtzaal toe, ik verkoop dus geen onzin.
Rieks Offline
#59 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 17:30:38(UTC)
Rieks

Man  
gabba schreef:
Bos heeft gelijk. slachtoffers komen er vaak slechter vanaf dan de daders.ik schrijf ,,vaak ,maar bedoel meestal.er zijn hele hordes hulpverleners voor de daders,

Bos heeft helemaal geen gelijk. Hij verzint zomaar wat.
Dat je daar niet doorheen prikt.....

Ik zou het filmpje nog maar eens goed bekijken

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 juni 2012 17:31:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Guusje Offline
#60 Geplaatst : zondag 24 juni 2012 18:32:41(UTC)
Guusje

Vrouw  
gabba schreef:

Gabba, de dader was in dit geval de agente, weet je nog?
En de dronken man het slachtoffer! Hoe slecht hij er vanaf is gekomen weet ik niet. Misschien heeft zijn vrouw hem de huid vol gescholden, omdat hij het geld voor de slager opgezopen heeft of misschien is hij in zijn kartonnen doos in het park gaan slapen of misschien heeft het Leger des Heils hem opgevangen.
Ik weet het niet, jij ook niet, dus laten we het alleen over de inhoud van het filmpje hebben.
5 Pagina's<12345>
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Spring naar forum  

Mededeling

Icon
Error