Welkom op het Forum van SeniorWeb.
Om mee te doen aan het Forum moet u ingelogd zijn en een gebruikersnaam hebben. U bent niet ingelogd? Klik dan hierboven op de link 'Inloggen'. U hebt nog geen gebruikersnaam? Klik hier om een gebruikersnaam te maken of deze te activeren
2 Pagina's12>
bertus36 Offline
#1 Geplaatst : dinsdag 9 november 2010 20:03:23(UTC)
bertus36

Ik heb een mooie serie foto's en wil de betreffende map direct vanuit Picasa overzetten op een usb stick. Dat moet toch rechtstreeks kunne...denk ik. Maar het lukt me niet te vinden waar ik moet zijn. Hoe krijg ik dat voor elkaar. Verward
Bertus36
Annem@rie Offline
#2 Geplaatst : dinsdag 9 november 2010 20:12:34(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
Bertus,

Je kunt de hele map via de verkenner kopiëren naar de USB stick.

Annemarie
...tik een eitje
Online met Annemarie
teu668 Offline
#3 Geplaatst : dinsdag 9 november 2010 20:56:42(UTC)
teu668

Man  
Selecteer je fotomap. R-klik op je muis en kies voor "kopiëren".
Selecteer dan je usb-stick. R-klik op je muis en kies voor "plakken". De hele map wordt dan gekopiëerd naar je usb-stick.

Frits
bertus36 Offline
#4 Geplaatst : woensdag 10 november 2010 18:01:22(UTC)
bertus36

Bedankt voor jullie reactie. Echter het lukt zo niet.
Ik heb Windows 7.
Ik selecteer in Picasa de map en daarna alle foto's in deze map.
Via bewerken kan ik kopiëren. Geen probleem
Via mijn computer open ik mijn verwisselbare schijf; in dit geval de usb stick
Die open ik maar krijg geen mogelijkheid om te plakken.

Voor de goede orde. Ik weet wel dat ik in Picasa kan kopiëren en opslaan (-als)en via die lijn de zaak naar de usb stick kan overzetten. Maar het gaat mij er om hoe ik een map met foto's rechtstreeks vanuit Picasa kan overzetten
Graag een reactie
Bertus36
Annem@rie Offline
#5 Geplaatst : woensdag 10 november 2010 18:10:42(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
Bertus,

Het is een misverstand dat de foto's in Picasa staan.
Picasa zoekt ze op in je mappen op je PC en laat ze alleen maar zien.
Als je de verkenner opent en de map met je foto's opzoekt moet die toch direct te kopiëren zijn naar je USB-stick (is ook in de verkenner te zien)?

Annemarie
...tik een eitje
Online met Annemarie
bertus36 Offline
#6 Geplaatst : woensdag 10 november 2010 20:09:04(UTC)
bertus36

Dag AnnaMarie,
Klopt allemaal. Het probleem waar ik mee zit is dat ik met Picasa alles in de door mij gewenste volgorde heb gezet maar dat mijn vlijt in Windows weer teniet is gedaan. Mijn achterliggende gedachte is, dat wanneer je met Picasa een cadeau CD kunt branden, je een map ook op een usb moet kunnen overbrengen. Is dat een rare gedachte?
Bertus36
Annem@rie Offline
#7 Geplaatst : woensdag 10 november 2010 21:11:42(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
Bertus,

Volgens mij kan het ook zo:

Selecteer de map in Picasa
Zet alle foto's in die map vast, (met de groene punaise)
Druk op exporteren
Blader naar 'Deze computer'
En selecteer de verwisselbare schijf (USB-stick)
Selecteer vervolgens op je stick waar je de foto's plaatsen wilt

Annemarie

Bewerkt door de gebruiker woensdag 10 november 2010 21:24:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

...tik een eitje
Online met Annemarie
Eller Offline
#8 Geplaatst : woensdag 10 november 2010 23:13:50(UTC)
Eller

Bertus:
Even een misverstand uit de weg helpen:
Je kunt in Picasa en sommige andere programma's foto's ongeacht hun alfabetische volgorde verschuiven.
Maar dat is de weergave in dat programma, niet op je harddisk !!!
Zodra je gaat copiëren zet de verkenner of welk ander kopieer-programma (Free Commander) je ook gebruikt ze onherroepelijk terug op alfabetische volgorde.
Wil je ze persé in een bewuste (andere) volgorde hebben, dan zit er niets anders op dan ze per stuk zodanig te renamen dat die volgorde alfanummeriek behouden blijft.
Een methode om dat te doen is door een volgnummer ervoor te zetten.
Zelfs al heb je dan gelijknamige bestanden, maar met een verschillend nummer ervoor, dan nog kun je afdwingen dat ze in JOUW gekozen volgorde blijven staan.
.
Een andere methode om je probleem aan te pakken is er met Photosory een presentatie van te maken.
In Uitleg en lesjes (hobbyhoek/creatief) staat een beschrijving van Annemarie voor Photostory.
Kijk wel uit dat foto's op volle resolutie, met overgangen en muziek op de achtergrond behoorlijk kan uitpakken.
Op een CD kun je wel aardig wat kwijt, maar zou je die weg kiezen, maak dan eerst eens een kleine presentatie.

_____________________________'k Zie je weer....
Annem@rie Offline
#9 Geplaatst : woensdag 10 november 2010 23:25:58(UTC)
AnnaMarie

Vrouw  Nederland
Misschien begrijp ik het niet, maar het ging over foto's direct vanuit Picasa kopiëren?

Annemarie
...tik een eitje
Online met Annemarie
Eller Offline
#10 Geplaatst : donderdag 11 november 2010 14:44:51(UTC)
Eller

Annemarie:
In bijdrage #6 staat dat de vragensteller ze hebben wil in een door hem gewenste volgorde.
Hoe wil jij dat in Picasa doen?
Je kunt ze daar wel verschuiven, maar na kopiëren komen ze niet in die schuif-volgorde....
bertus36 Offline
#11 Geplaatst : zondag 21 november 2010 23:36:50(UTC)
bertus36

En zo is het Eller,
Ik ben ziek geweest en heb dus niet meteen kunnen reageren. Het probleem blijft inderdaad dat de foto's weer door elkaar worden gehusseld, ook wanneer je de optie exporteren gebruikt Anna-Marie. Ik maak er nu maar een PowerPoint album van. Uiteindelijk is dat vooe mij wel zo gemakkelijk. Maar ik blijf natuurlijk wel met mijn vraag zitten: "Kan het nu wel of niet"?
riert Offline
#12 Geplaatst : donderdag 23 juni 2011 15:15:15(UTC)
riert

Man  
Het onderwerp is al van vorig jaar maar voor mij nu actueel.Ik heb foto's in een door mij gewenste volgorde gezet in een nieuw album.Bij het overzetten naar de USB stick via exporteren nemen de foto's de oude volgorde aan.Is het vastzetten van de foto's dan de oplossing?
Eller Offline
#13 Geplaatst : donderdag 23 juni 2011 17:44:43(UTC)
Eller

bertus36 en riert.
Je moet verschil maken in bestanden beheren, wat scherper gezegd zelf regelen WAAR en in welke volgorde bestanden komen, of de visuele presentatie zoals niet alleen Picas, maar bijvoorbeeld ook Photogalery dat doen.
Welke methode beter is hangt af van wat je gaat doen.
Foto's, documenten, onderdelen van programma's, voor de computer zijn het allemaal bestanden.
Een computer bekijkt geen foto's. Hij slaat ze op, bewaart ze, toont ze op aanvraag. Verder niets.
En bestanden bewaren, ongeacht welke doet hij op alfanummerieke volgorde. Gesorteerd op naam en inden zo ingesteld op datum.
Om foto's dus in een vaste volgorde te krijgen, zul JIJ moeten zorgen dat de sorteermethode die de computer gebruikt, aansluit bij de namen die JIJ geeft.
Per map, of indien nodig zelfs per foto.
Irfan View is daar een handig hulpmidel bij en als daar animo voor is wil ik daar wel een handleidinkje voor maken.
Zaak blijft dat JIJ de bestuurder bent en JIJ draagt de computer op hoe hij bewaren moet....
riert Offline
#14 Geplaatst : donderdag 23 juni 2011 22:57:52(UTC)
riert

Man  
Beste Eller,
Tijdens(lange) vakanties bewerk ik met Picasa mijn foto's vast en zet ze op een door mij gewenste volgorde in een apart album. Thuis maak ik er een fotofilm van met een programma van Total Media Studio met overgangen en muziek e.d.
Bij het overzetten naar dit programma nemen de foto's dus weer hun oude plaats, op datum en tijd, in.
Als Irfan View hierbij een hulpmiddel kan zijn zou ik, en met mij nog een paar mede hobbyisten, het voorgestelde handleidinkje zeer op prijs stellen. Graag hoor ik dan ook hoe ik aan Irfan View kan komen.
Vast dank voor de moeite.
Riert
Eller Offline
#15 Geplaatst : donderdag 23 juni 2011 23:18:41(UTC)
Eller

riert:
eerst even een vraagje vooraf:
Gebruikelijk is dat je in studio-achtige programma's de foto's die je gaat verwerken op een "tijdlijn" plaatst en ze daar kunt herschikken. Dat werkt reeds bij het gratis Photostory, dus dat verwacht ik zeker bij Total Media Studio.
Daarmee zou je je verhaal kunnen samenstellen en als project maar ook als verhaal/film kunnen opslaan.
Dat ze op de schijf niet in diezelfde volgorde staan is daarna bijkomstigheid.
Kijk eens of je in TMStudio niet op de verhaallijn, of tijdlijjn, kunt verschuiven? Dan kun je in elk geval alvast verder.
Irfan heb ik al verscheidene keren als bijlage op het forum gezet, dus daar zullen we niet over struikelen.
riert Offline
#16 Geplaatst : vrijdag 24 juni 2011 1:04:03(UTC)
riert

Man  
Hallo Eller,
Dat is inderdaad mogelijk. Het probleempje is alleen dat ik met dat programma pas ga werken als ik weer thuis ben.Ik wil tijdens de vakantie vast wat vooruit werken, dan is de herinnering ook nog vers. Daardoor doe ik dus dubbel werk. Als ik dat kan voorkomen zou het erg fijn zijn.
Riert.
Eller Offline
#17 Geplaatst : vrijdag 24 juni 2011 19:38:24(UTC)
Eller

riert:
wat wil jij: Verdere behandeling via PB, of via emailcontact?
Ik krijg vervelende opmerkingen uit een bepaalde hoek, waardoor behandeling op het forum minder aantrekkelijk wordt.
Ik zet alvast Irfan+ NL taalpakket als bijlage, dan kunnen we van daaruit verder.

Bijlagen:
iview428_setup.zip 1.401 KB, aantal downloads: 5.
irfanNL.zip 41 KB, aantal downloads: 5.

U mag geen attachments bekijken/downloaden. Registreer uzelf
riert Offline
#18 Geplaatst : zaterdag 25 juni 2011 17:24:33(UTC)
riert

Man  
Eller,
Dit is voor mij de tweede keer dat ik gebruik maak van het forum met de gedachte dat twee ouderen elkaar adviseren en anderen, meelezend, hier ook wat van opsteken en / of hier vanuit hun deskundigheid ook op kunnen reageren.
Blijkbaar is dit in de praktijk niet zo en gaan we ons min of meer afzonderen. Helaas. Dus wat mij aangaat maar verder via PB. Overigens zijn de bijlagen al twee keer gedownload, dus wordt er toch belangstellend meegelezen.
Nog even voor de duidelijkheid: ik heb alleen het programma nodig om de foto's op de door mij gewilde volgorde in een ander programma te gebruiken. Tevens werk ik in een bewerkingsprogramma alleen volgens de gebruiksaanwijzing, oftewel ik ben een leek.
Is het dan toch nog zinnig door te gaan? of geef jij mij de nodige begeleiding?
Eller Offline
#19 Geplaatst : zaterdag 25 juni 2011 18:40:53(UTC)
Eller

Riert:
Allereerst complimenten. Als dit je tweede forumbezoek is, dan kom je er wel uit.
Ik zat in het begin meer te hannissen.
.
Je opvatting over doel en gebruik van het forum, deel ik volkomen.
Iedere forumbezoeker zou profijt moeten hebben van vraag en antwoord.
Dát is de essentie van een forum.
.
Ik heb begrepen dat je niet te diep in de materie wilt duiken. Dat lag al opgesloten in je oorspronkelijke vraag.
De complete beschrijving van Irfan View heb ik online staan (op internet dus) zodat je alles kunt bekijken, maar met opzet heb ik dat webadres (nog) niet gegeven. We gaan doelgericht te werk.
.
Mijn voorstel, we maken Irfan eerst Nederlandstalig en doen er een paar simpele oefeningetjes mee. Daarna gaan we onverwijld richting sorteerwerk.
Heb je tussendoor andere (Irfan-gerelateerde) vragen, dan nemen we die mee.
Met ander woorden: Praktijk gericht, want je pikt makkelijker op waar je mee bezig bent.
.
Geef even door met welk besturingssysteem je werkt en of je Irfan reeds NEDERLANDSTALIG ter beschikking hebt.

Bewerkt door moderator zaterdag 25 juni 2011 19:12:28(UTC)  | Reden: off topic deel verwijderd - truus

Truus Offline
#20 Geplaatst : zaterdag 25 juni 2011 19:16:52(UTC)
Truus

Vrouw  
graag bij het oorspronkelijke onderwerp bljven: "Foto's vanuit Picasa overzetten naar een usb stick"
Voor meer over Irfan nieuw topic openen.
-----

NIEUW topic geopend met bericht van Eller. : werken met irfanview

Bewerkt door de gebruiker maandag 27 juni 2011 1:52:03(UTC)  | Reden: toevoeging

2 Pagina's12>
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Spring naar forum  

Mededeling

Icon
Error