Welkom op het Forum van SeniorWeb.
Om mee te doen aan het Forum moet u ingelogd zijn en een gebruikersnaam hebben. U bent niet ingelogd? Klik dan hierboven op de link 'Inloggen'. U hebt nog geen gebruikersnaam? Klik hier om een gebruikersnaam te maken of deze te activeren
pitter
#1 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 14:20:56(UTC)
Guest

Meerdere nationale teams, ook Oranje, brengen tijdens het Europees Kampioenschap een bezoek aan het vernietigingskamp Auschwitz.
Ik vind dat niet zo'n goed idee. Auschwitz leent zich niet voor een uitstapje tussendoor, een bezoekje om de zinnen te verzetten. Het staat niet op één lijn met de toren van Pisa.
Laat elke speler voor zichzelf beslissen of hij, buiten de aandacht van het mediacircus, van de gelegenheid gebruik maakt het kamp te bezoeken. Maak er liever geen georganiseerd groepsuitje van, met alle media-aandacht vandien.
Guusje Offline
#2 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 14:31:11(UTC)
Guusje

Vrouw  
Heb even zitten twijfelen.
Alle aandacht voor Auschwitz lijkt me toch wel goed.
En dan kijken er ook veel jongeren naar onze spelers, dus dat is mooi meegenomen.

Maar je denkt misschien dat sportjournalisten daar geen zinnig verslag van kunnen maken?
Rieks Offline
#3 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 14:34:09(UTC)
Rieks

Man  
Heb er ook moeite mee. Vetbetaalde miljoenairs die even een uitstapje maken. En dan laten blijken hoe sterk het medeleven wel niet is met het verleden.
Het lijkt me meer dat ze er heen gaan puur uit nieuwsgierigheid.

fab121 Offline
#4 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 14:41:54(UTC)
fab121

Vrouw  
Waarom wordt dit voorgenomen bezoek aan Auschwitz als een uitstapje tussendoor, een groepsuitje en een bezoekje om de zinnen te verzetten bestempeld. Het Nederlandse elftal is in Krakau, dan is dit toch een goede gelegenheid om het te bezoeken. Elke kans dat mensen in aanraking komen met de gruwelijkheden van de oorlog is goed - maakt niet uit hoe. Misschien worden hierdoor toch ook wat voetbal fans weer even op feiten attent gemaakt. Kan nooit kwaad.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 april 2012 14:42:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

pitter
#5 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 17:34:33(UTC)
Guest

fab121 schreef:
Elke kans dat mensen in aanraking komen met de gruwelijkheden van de oorlog is goed - maakt niet uit hoe.

Maakt niet uit hoe?
Op dat punt verschillen wij.
Naar mijn mening liggen de werelden van "Auschwitz" en de jolige luchtigheid van een voetbalfestijn te ver uit elkaar.
"Auschwitz" doe je er niet, op initiatief van de KNVB én in groepsverband, tussendoor even bij, omdat je toevallig toch in de buurt bent. De voetballers zijn, voor hun brood, bezig een amusementsprogramma af te werken. Auschwitz verdient het meer te zijn en te blijven dan een bezienswaardigheid. De meeste mensen die erheen gaan bereiden zich goed voor en weten ook dat een bezoek heel wat kan losmaken.
Rieks Offline
#6 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 18:24:14(UTC)
Rieks

Man  
Dat er een EK voetbal voor nodig is maar Auschwitz te gaan zegt veel. Zonder het EK voetbal was de KNVB wrs. nooit op het idee gekomen.
Toch denk ik dat ze heen moeten gaan. De herdenking mag nooit verloren gaan.
chris10 Offline
#7 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 18:59:47(UTC)
chris10

Vrouw  
Rieks schreef:
Dat er een EK voetbal voor nodig is maar Auschwitz te gaan zegt veel. Zonder het EK voetbal was de KNVB wrs. nooit op het idee gekomen.

Wie zegt dat er nog nooit 1 voetballer daar geweest is?

Het is niet naast de deur.. en als je in de buurt ben en je kan gaan.. zou ik dat ook niet laten..

veel geschreeuw en weinig wol..
fab121 Offline
#8 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 19:23:42(UTC)
fab121

Vrouw  
pitter schreef:
fab121 schreef:
Elke kans dat mensen in aanraking komen met de gruwelijkheden van de oorlog is goed - maakt niet uit hoe.

Maakt niet uit hoe?
Op dat punt verschillen wij.
Naar mijn mening liggen de werelden van "Auschwitz" en de jolige luchtigheid van een voetbalfestijn te ver uit elkaar.
"Auschwitz" doe je er niet, op initiatief van de KNVB én in groepsverband, tussendoor even bij, omdat je toevallig toch in de buurt bent. De voetballers zijn, voor hun brood, bezig een amusementsprogramma af te werken. Auschwitz verdient het meer te zijn en te blijven dan een bezienswaardigheid. De meeste mensen die erheen gaan bereiden zich goed voor en weten ook dat een bezoek heel wat kan losmaken.

' Auschwitz en jolige luchtigheid' liggen inderdaad ver uit elkaar. Maar daarin ligt toch niet besloten dat buiten het amuserende voetbalgebeuren de spelers geen waardige bezoekers van deze gedenkplaats kunnen zijn. Laten we er op vertrouwen dat zij zich net als die andere genoemde meeste mensen zich ook goed voorbereid hebben. Er is geen reden om daar aan te twijfelen.
Rieks Offline
#9 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 19:30:41(UTC)
Rieks

Man  
chris10 schreef:
Rieks schreef:

Wie zegt dat er nog nooit 1 voetballer daar geweest is?

Het is niet naast de deur.. en als je in de buurt ben en je kan gaan.. zou ik dat ook niet laten..

Och Chris, ik zal niet zeggen dat er nog nooit voetballers zijn geweest. Vast wel!
Ik zou het denk ik anders aangepakt hebben. bijv: Laat de KNVB een bezoek organiseren naar Auschwitz met daaraan gekoppeld een vrienschappelijk potje voetbal tegen een plaatselijke club aldaar.

chris10 Offline
#10 Geplaatst : woensdag 18 april 2012 19:44:11(UTC)
chris10

Vrouw  
Is t niet gewoon "beter" dat er mensen gaan naar Auschwitz..opdat t niet vergeten worde??

en wat heeft met voetballen te maken?
Ik zie t verband niet zo..

En ik zou t zeker niet koppelen aan een "partijtje voetbal" zoals jij voorstelt. Dat haalt zo een bezoek naar beneden in waarde!!

Maar waarom zou je niet gaan als je er in de buurt ben?

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 april 2012 19:48:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

veel geschreeuw en weinig wol..
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Spring naar forum  

Mededeling

Icon
Error