|
|
Ik probeer een filmpje te maken van een groep opnamen met behulp van Wind.MoveMaker met fraaie overgangen en (pannen en zoomen). Ook probeer ik bij het afdraaien van de (film) passende muziek te spelen, maar die heb ik staan in windows MediaPlayer. Mijn vraag: Hoe haal ik muziek van W.M.Player om te gebruiken in W.MoveMaker.
|
|
|
|
|
|
|
|
Via zoeken even kijken waar het betreffende muziekstuk op de pc staat, in WMPlayer zelf staat niets opgeslagen,
|
|
|
|
|
|
|
|
Johannienke; Jammer dat je niet aangeeft welk besturingssysteem je gebruikt, want dan hadden we je kunnen helpen met die zoekopdracht. Ctrl-F (find) zal het in XP doen, maar werk je met Vista of W7 dan kun je de zoekterm invullen in het invoerveldje vlak boven de (aangeklikte) startbol. Weet je de titel van jouw muziek? Dat zou genoeg moeten zijn voor een zoekopdracht. Zet achter de naam nog .mp3 zodat alleen de muziekbestanden als resultaat naar voren komen. Vindt hij die muziek, geef dan een rechtermuisklik op die naam en kies eigenschappen. Het complete pad naar de .mp3-tjes wordt dan vermeld. Onder W7 kan het nog simpeler. Open de lijst in Windows MediaPlayer en klik RECHTS op de gewenste titel(s) Kies voor Bestandslocatie openen. Het gehele pad zal daar zichtbaar worden.
Eller heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:  muziek04.jpg 27 KB, aantal downloads: 37. muziek05.jpg 13 KB, aantal downloads: 36.U mag geen attachments bekijken/downloaden. Registreer uzelf |
_____________________________'k Zie je weer.... |
|
|
|
|
|
|
|
Johan; We zijn intussen een stapje verder. Je wilt muziek gebruiken bij een reisverslag van je Indonesië trip. Gevraagd: Gamelan muziek. Wel, dat is genoeg te vinden, maar zo binnengeloodst heb je er niet zoveel aan. Je krijgt het dan binnen als mp3 en dat vraagt teveel ruimte. Omzetten naar wav, maar een speciaal soort wav (layer3) zul je moeten gebruiken. Als het eenmalig is, is het wellicht simpeler te vragen wie jou aan gamelan.wav(L3) kan helpen? Als jij mij een titel doorgeeft, wil ik wel op zoek gaan. Meer meedenkers die Johan in het zadel kunnen helpen?
Eller heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:  gamelan.jpg 14 KB, aantal downloads: 27.U mag geen attachments bekijken/downloaden. Registreer uzelf |
|
|
|
|
|
|
|
is in een nieuw topic onder muziek verder behandeld -zie gamelan-
|
|