|
|
Graag verneem ik of er meer gebruikers zijn van het forum die de melding "Toegang geweigerd" krijgen zodra je een bericht op het forum wilt plaatsen. Het is mij al een aantal keren overkomen en in dan moet je het bericht geheel opnieuw ingeven. In enkele gevallen is het mogelijk door met pagina terug het invoerscherm terug te krijgen en alsnog te posten. Al met al is de melding hinderlijk, zeker als je permanent bent ingelogd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marixius; Ik heb het niet recent gehad, maar ik weet dat het af en toe bij mij, maar ook bij anderen gebeurt. Werkzaamheden? Storing? Disfunctioneren forum-software? Misschien doorgeven aan Vincent, de webmaster?
|
_____________________________'k Zie je weer.... |
|
|
|
|
|
|
|
Er zijn vragen over gesteld, ook rechtstreeks aan de webmaster (zo ook nu, per email). Je hebt een bijdrage gecomponeerd en wilt deze plaatsen. Je krijgt dan de foutmelding "Toegang geweigerd" (of U hebt hier geen toegang), terwijl je wél bent ingelogd. Direct daarna zijn ALLE bezochte "vlaggetjes" verdwenen en worden alle topic aangegeven alsof je ze nog nooit bekeken hebt. Blijkbaar ben je op dat moment ineens nieuwkomer...
Er zijn eerder, ook door anderen, vragen over gesteld, maar wat is nou de achtergrond van deze ongein?
|
|
|
|
|
|
|
Ik heb dat niet hier, maar wel op Prikbord gehad vandaag. Ik kon geen bericht geplaatst krijgen. Nu trouwens weer wel. Dus het zal toch wel aan SW liggen.
vr.gr. ANNIE.
|
Vriendelijke groeten, |
|
|
|
|
|
|
|
Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt doordat 2 (of meer) gebruikers van het forum min of meer gelijktijdig een antwoord willen maken. Als gebruiker A op een bepaald moment een antwoordvenster in een bepaalde topic opent en gaat zitten typen en in de tussenliggende tijd komt gebruiker B die iets eerder is met het posten van zijn bericht in hetzelfde topic, dan krijgt gebruiker A "toegang geweigerd".
Het lijkt mij een bug in de forum software.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marixius; Geen gelijke post! Uitgebreid antwoord gegeven op jouw bijdrage in Outlook Express overzetten. Toegang geweigerd, bericht weg. Wel gewoon ingelogd. Jammer dat we nog steeds met die waardeloze tijdaanduiding zitten, anders kon je ook nog een moment benoemen waarop het gebeurt. Gelijkluidend bericht naar de webmaster. Naschrift: Ik had tweemaal gecheckt of het onderwerp op slot was gezet, omdat ik die weigering wel ken. Zolang er onder een bijdrage staat "Antwoorden", of "Snel antwoorden", is er niks op slot. . Tóch blijk dát de toegangsweigering te zijn. Na enige tijd stond er WEL een slotje op. Is het niet mogelijk, eerst dat slotje er op te zetten, dan kun je je de moeite van antwoord geven voor de kat zijn viool... besparen. . .Bewerkt door de gebruiker zondag 12 augustus 2012 22:27:18(UTC)
| Reden: naschrift toegevoegd
|
|
|
|
|
|
|
|
Aan de tijdsaanduiding wordt gewerkt is al eerder toegezegd. Slotje: het kan natuurlijk voorkomen dat de moderator op het moment dat iemand een berichtje schrijft een slotje plaatst. Is de moderator net eerder met posten dan de schrijver dan kan die laatste post dus niet meer geplaatst worden.
Naast onvolkomenheden inde forumsoftware zou het natuurlijk ook kunnen liggen bij de gebruiker. Misschien even een dip in de internetverbinding?
|
|
|
|
|
|
|
|
Internetverbinding geen probleem, gelukkig, maar samenloop van omstandigheden, zoals hier, is onmogelijk te voorkomen. Streep eronder en doorgaan. (ook zo doorgegeven aan webmaster)
|
|
|
|
|
|
|
|
Eller schreef:  Internetverbinding geen probleem, gelukkig, maar samenloop van omstandigheden, zoals hier, is onmogelijk te voorkomen. Streep eronder en doorgaan. (ook zo doorgegeven aan webmaster) Nee, nog geen streep eronder. Het slotje door een moderator kan ik nog begrijpen. De situatie die ik in #5 beschreef duidt wel degelijk op een bug in de forumsoftware.
|
|
|
|
|
|
|
|
of er nu een gebruiker in eenzelfde topic bezig is of de moderator, zou de forumsoftware dat verschil in de gaten hebben? Gelijktijdig verwerken van twee bijdragen in één topic blijkt niet mogelijk. In dit geval niet eens een bijdrage, maar het afsluiten van een onderwerp, maar op nagenoeg, of precies dezelfde tijd. In zulke gevallen is het blijkbaar: wie heet eerst komt, die het eerst maalt...
|
|
|
|
|
|
|
|
Eller schreef:  of er nu een gebruiker in eenzelfde topic bezig is of de moderator, zou de forumsoftware dat verschil in de gaten hebben? Gelijktijdig verwerken van twee bijdragen in één topic blijkt niet mogelijk. In dit geval niet eens een bijdrage, maar het afsluiten van een onderwerp, maar op nagenoeg, of precies dezelfde tijd. In zulke gevallen is het blijkbaar: wie heet eerst komt, die het eerst maalt... Er is een wezenlijk verschil. Op het moment dat er een slotje op zit is de discussie gesloten. Op het moment dat de discussie nog open is zouden bijdragen ongeacht de volgorde van het openen van het antwoord geplaatst dienen te worden. Goede forum-software zou eigenlijk moeten melden dat er een bewerking gaande is en een volgende contribuant dus in te wacht moeten zetten dat de eerder gestart bewerking is afgerond. Eventueel zou er een time-out melding gegeven kunnen worden aan degene die het eerst de bewerking heeft gestart als het posten te lang op zich laat wachten. Bij zo'n time-out melding kan de gebruiker nog een en ander me de copy-functie op het klembord zetten. Om de info met plakken in een hernieuwede bijdrage te plakken. Zie het als een vliegtuigreserveringssysteem. Als een eerdere passagier nog met de boeking bezig is kan een latere passagier natuurlijk niet de stoel voor de eerdere passagier wegkapen. In zulke gevallen is het blijkbaar: wie heet eerst komt, die het eerst maalt...Was dat maar waar. De in #5 beschreven situatie is dat wie het eerst komt, maar later is met posten, maalt helemaal niet. De latere komer maalt.
|
|
|
|
|
|
|
|
Onderweg naar mijn boodschappen-bestemming, dacht ik na over jouw bijdrage en realiseerde me dat je gelijk hebt. Discussie gesloten, is slot: einde verhaal. . Als je een bijdrage ziet waar op je reageren wilt, zoals hier het geval was, staat hij niet op slot. De knop Antwoorden is/was er. De praktijk zal wel zo geweest zijn dat ik (te?) uitvoerig was met antwoorden en dat, zonder daar iets van te weten, Truus in diezelfde tijd afsloot. Het zal praktisch ondoenlijk zijn eerst een slotje er op te zetten, voordat er gereageerd wordt. Je kunt immers niet zien wie er op dat moment "aan de lijn hangt". . Het plaatsen van bijdragen in eenzelfde topic, rond dezelfde tijd, is een oud zeer dat ook in het oude forum al bestond. Ook het onverklaarbaar de mist in gaan van bijdragen die je in je voorbeeld wél zag maar later spoorloos bleken. Ik ben met je eens dat daar iets op te vinden zou moeten zijn... . Ook zonder melding: "in progress..." of iets dergelijks, zou de software een volgende bijdrage gewoon in de wacht moeten houden en er vervolgens bij plaatsen.
|
|
|
|
|
|
|
Marixius schreef:  Graag verneem ik of er meer gebruikers zijn van het forum die de melding "Toegang geweigerd" krijgen zodra je een bericht op het forum wilt plaatsen. Het is mij al een aantal keren overkomen en in dan moet je het bericht geheel opnieuw ingeven. In enkele gevallen is het mogelijk door met pagina terug het invoerscherm terug te krijgen en alsnog te posten. Al met al is de melding hinderlijk, zeker als je permanent bent ingelogd. Ook mij overkwam dat, terwijl er absoluut geen sprake was van een in de 'meantime' gesloten onderwerp. Je bent (gecensureerde vloek) je tekst wel kwijt. Met enige moeite de tekst gereproduceerd en opnieuw verzonden. Nu aanvaard zonder problemen. De melding van het incident als posting in hetzelfde draadje werd afgedaan als.'verwijderd' hoort in een PB naar de moderator. Dat laatste is natuurlijk grote onzin. Alles wat andere forumdeelnmers ook aangaat, mensen die meedoen in hetzelfde draadje (onderwerp) horen daarvan ook op de hoogte gebracht te worden. Dat hoort niet 'achter de schermen' alleen aan een moderator ter kennis te worden gebracht. Het bestaan van deze draad bewijst dat eens te meer. Een en ander heeft alles te maken met het idiote verwijderingsbeleid van de moderatoren. Een volledig 'off topic' bericht over een onderwerp blijft staan, terwijl reacties daarop die het betreffende bericht zelfs weer enigzins 'in de topic' trekken worden verwijderd. Volstrekt idioot en niet te volgen en absoluut onlogisch.
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 : een melding over het niet goed werken van het forum hoort NIET in een topic thuis dat over een geheel ander onderwerp gaat. Meldt dat aan de moderator, die kan de meldingen dan weer doorspelen naar de forumbeheerder. Ergernissen over het verwijderingsbeleid horen ook niet in andermans topic, open daarover zelf een nieuwe discussie.
Dit topic gaat over "Toegang geweigerd bij posten van een antwoord in het forum"
|
|
|
|
|
|
|
|
tweemaal na elkaar: Toegang geweigerd. Geen van beide keren op slot, geen van beide keren gelijktijdige afhandeling, eenmaal Master Mind, geen gelijktijdige plaatsing en eenmaal PSP bijlagen in WLM (emailrubriek) Beide keren opnieuw opstellen en alsnog geaccepteerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
en was ik nou de enige.............. deze keer: Master Mind. Geen gelijktijdige postings, geen uitgelogde deelnemer....
|
|
|
|
|
|
|
|
Bericht is verwijderd door de gebruiker | Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vreemd, ik heb het nog niet gehad. Wel eens de tekst van een bericht (nog niet geplaatst) kwijt maar dat kwam door het aanraken van een verkeerde toets. Ruud
|
Communiceren is niet alleen zenden, maar ook ontvangen !
|
|
|
|
|
|
|
|
Vanmorgen heb ik wederom een paar flinke krachttermen geuit "@#$#*#$@#$€@" toen een antwoord op een PB wilde posten. Opnieuw kreeg ik een melding "Toegang geweigerd".
Dit is echt niet leuk meer en ik verzoek de dames en heren die binnen SeniorWeb verantwoordelijk zijn voor de Forum-software eens krachtig aan de bel te trekken bij de leverancier van dit product. Dit is echt een bug waar heel snel iets aan gedaan zou moeten worden.
Het is toch te gek dat je eerst met "copy all" je tekst op het klembord moet veilig stellen omdat je niet op de forumsoftware kunt vertrouwen.
Menigeen, waaronder ik, heeft al diverse keren een tekst, waar je zorgvuldig aan hebt zitten werken, opnieuw moeten componeren omdat de forumsoftware je in de steek laat.
|
|
|
|
|
|
Spring naar forum