Menu Zoek
SeniorWeb 20 jaar!

De samenwerking met Plus

Plus Baarn
Op naar de 50 jaar!

Sinds wanneer werkt uw organisatie samen met SeniorWeb?
Ik mag denk ik wel zeggen dat wij een van de eerste partijen waren die met SeniorWeb samenwerkten. Twintig jaar geleden waren er, buiten de traditionele ouderenbonden, nog niet zo heel veel initiatieven voor ouderen. En in vrij korte tijd kwamen er dan plots én een magazine én een beurs én een digitaal leercentrum voor senioren. Logisch dat je elkaar vond.

Wat was de aanleiding dat u met SeniorWeb bent gaan samenwerken, en wat houdt de samenwerking in?
We vulden elkaar mooi aan. De domeinen waren duidelijk afgebakend en er was nergens vrees voor concurrentie. Sinds het begin verleenden Plus Magazine en SeniorWeb elkaar een aantal hand- en spandiensten. We hebben elkaar steeds gepromoot. Zo heeft Plus leden geworven voor SeniorWeb, dat dan weer abonnees wierf voor Plus. Maar daarnaast levert SeniorWeb ook al jaren interessante content voor ons magazine, en verzorgt het al heel lang een digitale rubriek in Plus. Tenslotte staat MediaPlus, het advertentie-bureau van Plus Magazine, in voor de advertentie-acquisitie ten behoeve van SeniorWeb.

Wat heeft de samenwerking uw organisatie de afgelopen jaren gebracht?
Naast bovengenoemde concrete vormen van samenwerking, heel veel aangename en leerrijke contacten. Voor een (vrijwilligers)organisatie is SeniorWeb erg professioneel ingesteld. Zowel op technisch als op marketing- en managementgebied hebben zij in de loop der jaren heel wat know-how opgebouwd. En het is altijd fijn om dat met elkaar te kunnen delen. Vaak informeel, maar ook wel formeel via het Route50plus-platform waar, naast SeniorWeb en Plus Magazine, ook de 50PlusBeurs en een aantal andere grote spelers binnen de seniorenmarkt in Nederland deel van uitmaken.

Hoe ziet u de rol van SeniorWeb in de komende jaren?
Het beste compliment dat je SeniorWeb kunt geven is dat het zichzelf op die 20 jaar bijna overbodig heeft gemaakt … De senior anno 2016 is op geen enkel vlak meer te vergelijken met zijn voorgangers 20 jaar geleden (ook op vlak van digitale kennis), en de digitale ontwikkelingen waren in die tijd niet bij te houden. Daar ligt wellicht ook de sleutel voor het SeniorWeb 3.0. Ouderen wegwijs maken in het digitale aanbod en helpen langer zelfstandig en comfortabel ouder te worden door middel van technologie en digitale kennis.

Hoe ziet u de rol van uw eigen organisatie gericht op senioren in de komende jaren?
Als traditioneel media-bedrijf hebben ook wij de wereld zien veranderen. Na vele jaren van hoogconjunctuur, zien we nu dat kranten en magazines lastige tijden beleven. Abonnees haken af en reclame-inkomsten slinken als sneeuw voor de zon. Plus Magazine heeft het geluk in een groeimarkt te zitten. Daarnaast hebben we ook steeds nieuwe activiteiten ontwikkeld: verschillende druk bezochte websites, lezersactiviteiten, boeken en praktische gidsen en een eigen zorgverzekering Ons aanbod zullen we ook in de toekomst verder uitbouwen. Zo zijn we nu actief bezig met een e-learnplatform voor ouderen (noem het de seniorenacademie van de toekomst), en zijn er plannen om digitale televisie te gaan maken.

Hebt u nog een advies of boodschap voor SeniorWeb en zijn medewerkers en vrijwilligers?
Een community opbouwen van 150.000 trouwe leden is iets waar heel veel (commerciële) bedrijven voor willen tekenen. In een land waar straks 1 op de 2 volwassenen 50-plus is, hebben SeniorWeb en Plus Magazine de toekomst voor zich. SeniorWeb leerde zijn volk surfen! Op naar de 50 jaar zou ik dus zeggen.

Volgende
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
WIlt u op de hoogte blijven over alles rondom 20 jaar SeniorWeb?