Menu Zoek

E-mail van provider toevoegen aan Outlook.com

Providermail in Outlook comVoeg een e-mailadres van Ziggo, KPN of een andere provider toe aan Outlook.com. Zo heeft u alle mail op een plek.

Bij elk internetabonnement krijgt u een e-mailadres van de provider aangeboden. Heeft u bijvoorbeeld internet van KPN, dan krijgt u ook een KPN-mailadres. Daarnaast hebben veel mensen een adres van Outlook.com of zijn voorganger Hotmail. Het is handig om niet voor elk mailadres een ander programma te moeten openen. Door de providermail toe te voegen aan Outlook.com, kunt u op dezelfde plek zowel de providermail als die van Outlook.com ontvangen en versturen.

Nieuwe gebruikers van Outlook.com vinden meer uitleg over het eerste begin in de artikelen ‘Outlook.com: beginnen met e-mail’ en ‘Outlook.com: verder met e-mail’.

In dit artikel staat hoe een e-mailadres van een provider wordt opgenomen in Outlook.com. Het voorbeeld gaat over Ziggo, maar andere providers werken op soortgelijke wijze. Het enige wat u nodig hebt, is het betreffende mailadres en het wachtwoord dat daarbij hoort. Weet u dit niet? Neem dan contact op met de provider om deze informatie alsnog te krijgen.

Let op: dit artikel gaat over de webdienst Outlook.com, niet over de app Outlook.

Inloggen op Outlook.com

  • Open de website Outlook.com
  • Klik op Aanmelden.
  • Typ uw e-mailadres en klik op Volgende.
  • Typ uw wachtwoord en klik op Aanmelden.
  • Klik op Ja om aangemeld te blijven in de browser. Klik op Nee om niet aangemeld te blijven op Outlook.com na het afsluiten van het internetprogramma.

Vanuit de omgeving met het Postvak zijn alle instellingen aan te passen. Ook het toevoegen van een ander e-mailadres, bijvoorbeeld van uw provider, kan hier. Outlook.com herkent bijna alle bekende providers.

  • Klik op het pictogram van het tandwiel.
  • Klik onderaan op Alle Outlook-instellingen weergeven.
  • Klik onder ‘Instellingen’ (indien nodig) op E-mail.
  • Klik in het middelste rijtje op E-mail synchroniseren.
  • Klik onder ‘Verbonden accounts’ op Andere e-mailaccounts. Verbonden accounts zijn andere e-mailadressen waarvan u de post wilt ontvangen in Outlook.com. U kunt er maximaal 20 toevoegen en beheren.
  • Typ een weergavenaam (zoals Providermail), uw provider e-mailadres en wachtwoord in.
  • Klik op Ok.

Nu het provider-adres is toegevoegd, is het mogelijk e-mails vanuit Outlook.com te versturen met dat adres als afzender. Eerst moet u wel instellen dat u de afzender kunt veranderen. Dat doet u zo:

  • Klik op het pictogram van het tandwiel.
  • Klik onderaan op Alle Outlook-instellingen weergeven.
  • Klik onder ‘Instellingen’ (indien nodig) op E-mail.
  • Klik in het middelste rijtje op Opstellen en beantwoorden.
  • Scrol naar beneden en zet onder 'Berichtindeling' een vinkje voor 'Van-adres altijd weergeven'.
  • Klik op het kruisje om terug te gaan naar de mailbox.

Nu kunt u bij het opstellen van een nieuwe mail, kiezen vanuit welk mailadres u de mail wilt verzenden:

  • Klik op Nieuwe e-mail.
  • Klik op de knop Van.
  • Kies uit het rijtje het gewenste afzendadres.
    • Staat het e-mailadres van uw providermail er niet tussen? Klik op Ander e-mailadres en typ het mailadres in de balk.
  • Typ nu de rest van de e-mail zoals gebruikelijk, met een ontvanger, een onderwerp en de inhoud van het bericht.
  • Klik op Verzenden.

Wilt u het provider-adres voortaan altijd gebruiken als afzender? Dat kan. Pas daarvoor het standaard verzendadres aan:

  • Klik op het pictogram van het tandwiel.
  • Klik onderaan op Alle Outlook-instellingen weergeven.
  • Klik onder ‘Instellingen’ (indien nodig) op E-mail.
  • Klik in het middelste rijtje op E-mail synchroniseren.
  • Klik op het keuzemenu onder ‘Standaardverzenadres instellen’.
  • Klik op het gewenste e-mailadres.
  • Klik op Opslaan.

Voortaan staat het provider-adres standaard ingesteld als afzender. Wilt u hier een keer een uitzondering voor maken, dan kan dat op de manier die in de alinea hierboven is beschreven.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.