Berichtdetails
Er zit een nieuwe simkaart in maar hij komt alleen maar in het menu van : simkaart geblokkeerd. Neem contact op met de serviceprovider.
Die kan echter niets doen. Het toestel zou moeten worden gereset, maar hoe doe ik dat? Batterij eruit, levert niets op. Opnieuw opstarten ook niet. Pukcode evenmin. Wie weet raad?
Vr.gr.
Francis Klaver
Ik zou even kijken of de simkaart het in een ander toestel wél doet.
Zo niet, dan ligt het aan de simkaart (en dus aan de serviceprovider die hem heeft verstrekt).
Vraagje: waarom een nieuwe simkaart? Misschien ligt daar de sleutel naar een oplossing?
Wat voor toestel is het? (Samsung .....)
Dag, ik heb er een nieuwe simkaart ingezet omdat ik dacht dat de (oude) simkaart de schuldige was. Niet dus. De simkaart werkt goed in een ander toestel. Toestel is een Samsung S5, 2 jaar oud.
Ik denk dat het toestel gereset moet worden, maar hoe doe ik dat?
1. Is al geprobeerd: het toestel helemaal uitzetten en weer aanzetten?
Dat is: de uit-knop vasthouden totdat een menu verschijnt, kies dan 'uitschakelen'. Daarna even de aanknop ingedrukt houden en hij gaat aan. Na opstarten moet de (zelf ingestelde?) pincode van de simkaart worden ingetikt. Als dat niet helpt:
2. Probeer een soft-reset, zie dit filmpje. Het is Engelstalig en laat goed zien wat je moet doen. Ik heb dit recent (intuïtief) met een Samsung tablet gedaan. Na de reset was de tablet aanzienlijk sneller. Ik was wat snelkoppelingen kwijt maar de apps waren er nog.
3. En anders wordt het een harde reset, Samsung geeft deze informatie .
Dank voor deze handige link. Ik heb 'm even doorgestuurd naar onze zoon. Als hij binnenkort langskomt laat ik de reset graag aan hem over.
Dit zal vermoedelijk de oplossing zijn. Nogmaals hartelijk dank. U heeft mij echt geholpen.
Vr.gr.
Francis
Graag gedaan en succes met de actie. Ik verwacht dat de soft reset zal helpen, en ben benieuwd naar het resultaat. Misschien horen we dat t.z.t. nog even.
Dat kan wel even duren. Hij woont 200 km hiervandaan. Ik zal er om denken, maar kan ik u tzt een appje sturen? Uw telefoonnummer of e-mailadres kunt u mij via ciklado@gmail.com laten weten.
Nogmaals dank voor uw reactie.
Vr.gr.
Francis
Liever via deze post in de clubs, anderen zullen ook geïnteresseerd zijn.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club