SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Veel data verbruik Samsung s8
Geplaatst op 17 juni 2018 om 10:53 door 524182

Goedemorgen,

Ik ben de gelukkige bezitter van de Samsung s8. Na een week vakantie te hebben gehouden in Nederland kwam ik tot mijn verbazing dat ik 4 GB had gebruikt. Ik heb ook een nieuwe tomtom aangesloten op mijn gsm.

Heel leuk want dan kan ik free hands bellen.

Het gebruik van 4 GB vind ik erg hoog. Op mijn oude toestel had ik hoogstens 900 MB verbruik.

Kunt u mij uitleggen wat ik fout doe? Bij voorbaat hartelijk dank.

Leny

8 reacties
Niekie zegt:

De Tom Tom laadt data via de smartphone op die manier en dat krikt je data verbruik omhoog.

Niek

17 juni 2018 om 16:11.
Dirk Boom zegt:

4 GB in 1 week is erg veel.
Wat hard gaat:
- een film/youtube bekijken
- TV kijken
- updates downloaden (hoort voor de smartphone alleen via wifi te gebeuren, dat is een instelling).
De TomTom, hoe is die met de smartphone verbonden?
Kan het zijn dat de TOMTOM (kaart)updates heeft binnengehaald?
Voor het handsfree bellen: met of zonder beeld erbij? (beeld is veel data).

17 juni 2018 om 16:13.
524182 zegt:

Niekie: de TomTom heeft ongeveer 1,5 uur aan gestaan. Dan kan dat toch geen 4 GB aan data verbruiken?

Dirk:

Ik heb geen film/you tube en TV bekeken op mijn smartphone. Indien gewenst doe ik dat thuis op mijn Ipad.

Ik heb alleen Europa op mijn tomtom staan en volgens mij kan er geen updates binnengehaald zijn want de TomTom had is pas geïnstalleerd en voor het eerst gebruikt.

Updates downloaden staat ingesteld op alleen WIFI.

De TomTom is draadloos verbonden met Blue-Tooth-Tethering.

 

Hopelijk weten jullie hier een verklaring voor. Uw bericht zie ik met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Leny

mobielegegevens.jpg
17 juni 2018 om 17:25.
Dirk Boom zegt:

In de S8, bij 'gegevensgebruik', en dan 'gebruik mobiele gegevens', is per app te zien hoeveel gegevens zijn verbruikt.
Als daar de oorzaak niet is te vinden, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de TomTom. Het is niet vreemd dat een nieuw apparaat nog even een flinke update binnenhaalt (software of kaarten).
De TomTom 'weet' niet of de smartphone mobiele gegevens verbruikt of dat deze op wifi staat.

17 juni 2018 om 19:52.
524182 zegt:

Beste Dirk,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb bij APP-INFO de app "Foto's" de mobiele gevens gevonden en hier staat: "5,73 GB/7,25 GB verbruikt sinds 29 mrt".
Vermoedelijk is dit de boosdoener, het zou dus kunnen dat de "App foto's" is gesynchroniseerd met mobiel internet en niet via Wifi. De andere mogelijkheid die u aangeeft zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn.
Graag nog uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Leny

17 juni 2018 om 20:58.
Dirk Boom zegt:

OK. In de app 'Foto's' staan links bovenin 3 streepjes. Als je die selecteert, is 'instellingen' te kiezen, en dan 'back-up en synchronisatie'. Hoe is dat ingesteld?
In het plaatje is te zien hoe het bij mij is ingesteld.

Screenshot_20180617-223152_Photos.jpg
17 juni 2018 om 22:39.
524182 zegt:

Beste Dirk,
De uploadgrootte heb ik nu veranderd in hoge kwaliteit. Backup maken kan dat alleen via mobiele data? Of kan je het ook via WIFI back-uppen?

18 juni 2018 om 10:25.
Dirk Boom zegt:

Backup via mobiele data zou ik NIET doen want dit kost bij foto's/video's veeel data. In mijn plaatje staat het dan ook uit. Dus alleen backup maken via wifi.

18 juni 2018 om 17:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club