SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Mail
Geplaatst op 1 augustus 2018 om 10:39 door Zwapie

Mijn man en ik hebben allebei de iPad air. Als hij nu zijn mail berichten verwijderd worden die van mij ook automatisch verwijderd wat niet de bedoeling is.
hoe kan ik dit veranderen.
henny

19 reacties
nnsa zegt:

Beste oplossing is:

Twee aparte AppleID's en twee aparte emailadressen, anders blijft gebeuren wat niet de bedoeling is. Apple voorziet ook in een gezinsabonnement, indien gewenst:

Apple Gezinsaccount.

Tip: stel uw apple vragen in de AppleClub.

1 augustus 2018 om 11:39.
Freedom zegt:

Klopt het dat u en uw man precies dezelfde mails ontvangen?
Ik heb het vermoeden dat er maar één account ( op naam van uw man) bij uw provider is aangemaakt met daar aan een “alias” gekoppeld met uw naam.
Dáár gaat het dan fout.

Elke iPad moet met een eigen (gmail) email-account en een eigen apple-ID ingesteld worden.

 

1 augustus 2018 om 12:07.
Willem-B zegt:

Deze situalie hebben mijn vrouw en ik ook. Nu hebben we een gezamenlijk mailaccount, bijv. AliceBob@Gmail.com en nog ieder een eigen mail-adres.
We hebben afgesproken dat het verwijderen van de email berichten op het gezamenlijke mailadres alleen door mij wordt opgeschoond. Ik ben al met pensioen dus ik heb daar tijd voor. Ik ruim iedere week wel oude mails op. In sommige gevallen willen we de mailberichten bewaren e die verplaats ik dan in een aparte folder, bijv. 2018-Vakantie. Daar kun je dan handig terugvinden welke Hotelreserveringen nog lopen etc.
Het netjes opruimen van oude mailberichten is best veel werk, maar uitermate belangrijk.
De prullenbak leeg ik eens in de maand, stel dat je te snel was met verwijderen dan kun je deze nog teruglezen of bewaren.

1 augustus 2018 om 12:09.
nnsa zegt:

Alhoewel wat @Freedom zegt helemaal klopt, zou ik in overweging willen geven om beiden een apart Apple @iCloud emailadres te nemen en dan voor hem en haar apart. Geen gezeur met verwijderde emails / privacy etc. Iedereen met een AppleID heeft ‘gratis’ 5Gb iCloud opslag en ook een emailadres. Bij een ‘gratis’ Gmailadres wordt de inhoud ‘achter de schermen’ gescand en niemand weet wat er met de inhoud gebeurt. In ieder geval kans op ongewenste reclames etc. Daar heb je bij Apple geen last van.

1 augustus 2018 om 12:34.
Dirk Boom zegt:

Nog even de reden waarom dit gebeurt: mail is ingesteld als imap, de huidige standaard (geldt ook voor gmail enz). Daardoor is mail op elk apparaat gelijk dus het werkt bij jullie zoals het hoort.
De oplossing is genoemd: aparte mailadressen gebruiken.

1 augustus 2018 om 14:50.
Freedom zegt:

Laten we nu éérst de reactie van Henny afwachten, dan wordt waarschijnlijk ook duidelijk hoe de email-account(s) nu op de twee iPads ingesteld staan.
Mede hoe en met welk email-account ( van provider / gmail of iCloud) er gebruikt wordt.
Ik wacht dus de “spontane” reactie van Henny af zodat zij beiden een eigen zelfstandige “Toko” (kunnen) krijgen.
De “bal” ligt nu bij haar!

1 augustus 2018 om 15:46.
Zwapie zegt:

Hallo,
als ik nu de mails bij mijn man er af haal ben ik dan ook alle mailadressen kwijt

2 augustus 2018 om 10:50.
nnsa zegt:

Normaliter bouw je emailadressen op van ‘bekenden’ in je Contacten app. Als de emailadressen daarin staan raak je ze niet kwijt. Emailadressen in de email-database blijven in de email app van je man. Die komen dus niet meteen mee, maar kan je nog wel opvragen (aan je man) eventueel.

Misschien een overweging om de emails er nog niet meteen aftehalen en (sommige) eerst naar je eventuele nieuwe emailadres doortesturen. Daarna kunnen ze worden verwijderd (op de iPad van je man).

2 augustus 2018 om 11:09.
Zwapie zegt:

Ga het proberen maar ben ook een leek met de ipad

2 augustus 2018 om 11:28.
Willem-B zegt:

In dat geval kan ik je aanraden met je iPad een leercentrum te bezoeken of een Leren-aan-Huis aanvraag te doen. Deze Ambassadeurs helpen je graag verder op weg.

2 augustus 2018 om 11:46.
MaritaA zegt:

@Zwapie, begin eens met de online cursus van Seniorweb hier.
In eigen tempo, zonder enkele druk, zonder kosten.
Dan ben je een aardig eind op weg met de basis.
Zie schermafbeelding hoe je dat kan vinden.

In de webwinkel van Seniorweb zou je nog het boek van VisualSteps kunnen kopen (erg goed en duidelijk)



Leren aan huis van SW is beter voor iets meer diepgang over een bepaald onderwerp, het aantal lessen is beperkt per jaar die je mag aanvragen! je betaalt een Vergoeding en km. kosten.


 

Schermafdruk2018-08-0212.11.58.jpg
2 augustus 2018 om 12:17.
Zwapie zegt:

Ga ik mij in verdiepen, bedankt voor jullie adviezen

2 augustus 2018 om 12:20.
Freedom zegt:

Zwapie,
Verwjder eerst “ALLÉÉN” de email-account die nu op jou eigen iPad staat.

Dus niet alle mails van uw eigen ipad verwijderen!!!!!!!!!

Alle oude mails blijven goed bij uw man staan omdat u een “alias” naam gebruikt die gekoppeld (vastzit) (is) aan zijn zelfstandig emailaccount.
U raakt uw mail dus niet kwijt, die kunt altijd nog opvragen bij uw man


Ga naar de site van je provider en doe net alsof u een nieuw klant bent Begin daar met de inloggegevens (naam em wachtwoord) van je man in te voeren en maak een nieuwe zelfstandige email-account alléén op uw eigen (meisjes) naam .Je moet dan wel ook een (nieuw) wachtwoord invoeren.
(eventueel even bellen met helpdesk van uw provider)
Voer dan het net nieuw gemaakte zelfstandige emailaccount met uw eigen naam op jou eigen iPad.
En klaar is Henny.

(De inloggegevens van uw Apple-ID op uw eigen ipad blijft ongewijzigd.)

Deze situatie komt vaak voor tussen meerdere personen die in één huis wonen met een eigen apparaat zoals; computer/ tablet.

2 augustus 2018 om 13:08.
nnsa zegt:

Gezien de uitspraak: "Ik ben (nog) leek op dit gebied, zou ik adviseren om de email-account Uitteschakelen (zie bijlage) door de 'schuif-buttons' te gebruiken < links. Dit is veiliger.

Als alles dan later goed werkt, kan inderdaad de email-account worden verwijderd.

Waarom niet een Apple emailadres aanmaken op icloud.com ? Werkt vlekkeloos samen met de iPad/iPhone.

Account.png
2 augustus 2018 om 15:51.
Freedom zegt:

Nnsa, ik begrijp jou bericht, maar voor een “Leek” gaat dit echt niet werken!

2 augustus 2018 om 16:40.
MaritaA zegt:

xxx@me.com kan je allang niet meer aanmaken.

Dat moet dus xxx@icloud.com zijn.

Maar waarom gaat iedereen door als de vraagsteller allang heeft gesteld en gemeld, ik ga mij er in verdiepen?

2 augustus 2018 om 16:47.
Freedom zegt:

Ja MaritaA je hebt gelijk, ik stop ermee.
Overigens vind ik persoonlijk het aanmaken van een xxxx@icloud.com ook voor een “Leek” te ingewikkkeld”
Voor een “Leek” moet je het eenvoudig houden, Zij moet volgens mij gewoon bij haar provider blijven en daar een nieuw e-mailaccount maken.
Over en sluiten!

2 augustus 2018 om 17:14.
nnsa zegt:

Op verzoek van Truus dit bericht hier toegevoegd:

“In een voorgaand bericht werd gesuggereerd dat je geen xxxx@me.com emailadres (meer) zou kunnen gebruiken. Ook zou kunnen worden geconcludeerd dat mijn kennis op peil houden jaren zou achterlopen.

Als je een emailadres aanmaakt bij je Apple iCloud account, dan werkt xxxx@me.com en xxxx@mac.com ook na aanmaken xxxx@icloud.com in sommige gevallen, afhankelijk van de ouderdom van je apple account.

Niet dat het verder heel relevant is, maar ik wilde dit toch even kwijt.”

3 augustus 2018 om 09:12.
Dirk Boom zegt:

Over me.com en mac.com mailadressen lees ik bij apple support dit bericht.
Ik meen daaruit op te maken dat ze gedateerd zijn en deels niet meer te gebruiken. Dus het is relevant maar niet meer voor de vraagsteller.

3 augustus 2018 om 09:51.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club