Berichtdetails
Ik heb een tablet Nexus9 ,ongeveer 4 jaar oud. Mijn accu laadt heeeeel langzaam op. Soms ,als ik aan het opladen ben, loopt het percentage terug ipv omhoog. Een enkele keer krijg ik een scherm met met strepen en letters =&*/+-???==. Zo iets en een knetterend geluid. Gaat na +-60 sec. weer weg. Is hier iets aan te doen of zou het einde tablet betekenen?

Zij de aansluitpunten stofvrij?
Zo te zien is het te doen maar ik zou het uitbesteden.
Het kan natuurlijk ook einde tablet zijn. Is er een reparateur in de buurt die dat kan beoordelen?
Dank Dirk, de enige reparateur in de buurt is mediamarkt. En die zegt toch, denk ik, koop maar een nieuwe. Ja de contacten zijn schoon. En wat zouden de kosten zijn van zo,n ingreep? Ik denk dat ik voor mijn verjaardag maar een nieuwe vraag😀 Overigens iedereen dank voor het meedenken.
Prima natuurlijk.
In de grote steden zijn ook wel kleine reparateurs actief. Als een nieuwe tablet toch een overweging is, dan is dat misschien nog te proberen (de garantie is toch al voorbij).
Indicatie voor de prijs van een accu, zie bijv. deze website.
Mee eens, het is ook een mooi verjaardagscadeau.
Let op dat backup maken aan staat. Als een nieuwe Androidtablet dezelfde google/android account krijgt, dan komt alles terug.
Dank Dirk voor je altijd deskundige antwoord. Ga volgende week eens langs bij de mediamarkt.Enne ik hoop maandag mijn 80e verjaardag te vieren en wat is nou een mooier cadeau voor een seniorweblid (al ruim 20 jaar) dan een nieuwe tablet. Idereen thxs!
Even over Mediamarkt:
Daar gaf ik een tablet in reparatie van 2 jaar en 3 maanden oud, dus ruim buiten de garantie periode van 2 jaar.
Achteraf kreeg ik een referbished tablet terug, zonder enige bijbetaling, want de tablet had nog niet defect mogen gaan !!
Vreemd, dat ik een tevreden klant ben?
Mediamarkt winkels zijn vrijwel allemaal van franchisenemers, de webwinkel van het bedrijf zelf.
Dat betekent dat de service bij het ene filiaal anders uit kan pakken dan bij een andere.
Heb je een "goede" hou die dan in ere !
Ruud
Waarom 'Vreemd, dat ik een tevreden klant ben'?
In Rotterdam hebben we 2 winkels van MediaMarkt.
Ik ken mensen die persé niet naar de ene gaan maar graag naar de andere winkel.
Blijkbaar zijn er dus ook winkels die wel goed scoren.
PS: ik heb geen enkel belang bij/in deze firma maar dit is wat ik waarneem.
Hoi,
mocht je in de buurt van Rotterdam wonen , is dit een goede tip:
The Fixables, 010- 7602900
daar hebben ze mijn tablet prima gemaakt, de contact puntjes waren verbogen.
Knetterend geluid en zo'n raar beeld? Ik zou hem niet meer in lading duren zetten :brandgevaar.
een tablet is na 4 jaar gemiddeld gezien wel afgeschreven. Reparatie is dan relatief duur en wat is het volgende onderdeel dat het gaat begeven?
maar een poging wagen kan altijd, een accu zou rond de 15 euro kosten ( excl arbeidsloon ed)
Een vervangende accu kost ca € 36,50, zie mijn link op 4 aug om 18:34 uur. Bij Amazon kost een originele zelfs € 85. En dan nog monteren.
De Nexus 9 was een dure tablet. Met 4 jaar is hij aardig op weg met zijn technische levensduur en economisch al afgeschreven.
Afijn er was al besloten tot een nieuwe.
Dank Dirk voor het meedenken,
vooral ook de opmerking van Truus heeft mijn besluit bevestigd
Bij dit onderwerp en andere komt weleens de garantietermijn om de hoek kijken.
Staar je daarop niet blind: de leverancier is gehouden aan een “redelijke economische en technische levensduur” en die is langer dan de garantietermijn!
Alleen de klant wordt geacht daarop te wijzen en daar aan vast te houden.
Ja, Jack. Ik schrik hier ook nog steeds van. Wees maar blij, dat je de 80 haalt, want we leven in een wegwerpmaatschappij. Als ik in een belwinkel vertel hoe oud mijn telefoon is, liggen de jongeren in een deuk.
Allemaal dank voor het meedenken. De opmerking van Truus (brand en zelfs ontploffings gevaar) wordt bevestigd door verschillende andere deskundigen. O.a.servicedienst van Mediamarkt. Zie ook filmpjes op YouTube (exploding tablets). Tablet ligt buiten op balkon en gaat naar klein chemisch afval. Heb inmiddels een nieuwe gekocht: Samsung Galaxy tab3. Geweldig apparaat!
Dank voor de update, succes met de nieuwe!
Zijn op de oude tablet wel alle gegevens verwijderd? Dat gebeurt d.m.v. terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is het SD kaartje eruit?
Als terugzetten naar fabrieksinstellingen niet meer lukt, dan zou ik hem laten vernietigen. Het is dan niet voldoende om het naar het chemisch afval te brengen, want daar ligt hij een tijdje zonder toezicht, je weet niet wat ermee gebeurt.
Terug zetten naar fabrieksinstellingen is gelukt. Ik gebruik voor verwijderen ook nog een hamer😁
Dat lijkt mij een mooi vooruitzicht: de hamer erop! Het is niet noodzakelijk maar het lucht zo lekker op.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club