Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Google Play-services
Geplaatst op 6 maart 2019 om 12:50 door Alies

Dag allemaal ! Sinds kort verschijnt op mijn smartphone Galaxy S7 Edge steeds de mededeling : Google Play-services is gestopt en dan krijg ik de kans te kiezen uit 'app sluiten' of 'feedback verzenden'. Geen idee wat dat inhoudt en wat ik daarmee moet. Kunnen jullie me adviseren hoe of wat ?

6 reacties
DirkB zegt:

Ik zou even twee acties proberen:
1. Smartphone helemaal uitzetten en weer aanzetten (dit kan helpen)
Helemaal uitzetten gebeurt door de aan-/uitknop wat langer vast te houden en dan te kiezen voor uitzetten. Aanzetten gebeurt ook door de aan-/uitknop wat langer vast te houden.
2. De cache legen van de app. Dat kan via de instellingen, dan apps kiezen, vervolgens doorbladeren naar Google Play Services. Als je deze kiest, selecteer dan 'opslag'. Hier staat de keuze 'Cache legen'. (ik noem het menu bij Android 9, kleine verschillen zijn mogelijk)

6 maart 2019 om 13:23.
Alies zegt:

Wat een heerlijk vlotte reactie Dirk !
Ik heb beide acties uitgevoerd en moet nu natuurlijk even afwachten of dat bericht inderdaad niet meer verschijnt. Overigens kwam ik ook nog Google Play Services for instant apps tegen en heb dus ook daar de cache maar meteen geleegd. Hoop niet dat dat te voorbarig was ?
In elk geval ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost, dus hartelijk bedankt voor je hulp !

6 maart 2019 om 13:51.
DirkB zegt:

Dank voor de reactie.
Prima acties, hopelijk is het voldoende.

6 maart 2019 om 15:07.
Alies zegt:

Help !
Ik dacht dat alles in orde was, maar vanmorgen verscheen toch die mededeling opnieuw. Dus ik dezelfde acties nog een keer toegepast en na een aantal geopende apps te hebben verwijderd de mobiel gaan opladen. Althans, dat was de bedoeling, want hij blijft alleen maar knipperen en helemaal uitzetten lukt ook niet.
Wat moet en kan ik nu doen ?

8 maart 2019 om 11:00.
Alies zegt:

Sorry, ik heb te vroeg 'gejammerd'.
Heb n.l. net in de gebruiksaanwijzing de oplossing gevonden : de aan/uit-toets samen met de volumetoets minstens 7 sec. indrukken en 't was in orde. Gelukkig !
Excuus voor het te snel om hulp vragen !!

8 maart 2019 om 11:27.
DirkB zegt:

Mooi dat het alsnog is gelukt!

9 maart 2019 om 07:23.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club