SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
andere provider
Geplaatst op 27 april 2019 om 13:03 door Henca

Geen idee of ik hier goed ben. Mijn vraag is; ik ben van Ben (mobiele telefoon) overgestapt naar Simpel en krijg een andere simkaart. Hoe kan ik alles overzetten van de ene simkaart naar de andere, anders ben ik al mijn telefoonnummers, mails enz. kwijt. Ik dacht ze van mijn Huawai over te zetten naar mijn desktop maar dat lukt alleen met foto's. Wie weet raad?
Henc@

8 reacties
Niekie zegt:

Als het goed is, werk je met een Google account op de telefoon. Zorg dat alles goed is gebackupped in Google drive, en als je met de nieuwe telefoon inlogt, komt nagenoeg alles weer terug.

Of lees anders eens hier.

Niek

27 april 2019 om 13:55.
Henca zegt:

Bedankt Niek,
maar ik ben een nitwit wat de telefoon betreft, gebruik hem alleen om af en toe te bellen en soms lees ik mijn mails . Ik heb hem omdat ik hem gekregen heb van de kleinkinderen want....als er onderweg iets gebeurt, moet je kunnen bellen . Ik heb geen idee hoe alles werkt en heb geen Google account.
Prettige koningsdag nog verder.
Henc@

27 april 2019 om 15:17.
Dirk Boom zegt:

Betreft het 1 smartphone, waarin een andere SIMkaart komt?
Er staat hoogstwaarschijnlijk niets op de SIMkaart behalve het providerabonnement. Hij is dus simpelweg om te wisselen.
Bij een Androidtoestel is er altijd een gmailaccount die dient als gebruikersidentificatie. Normaliter zijn de contacten daaraan gekoppeld. Dit is eventueel te controleren door met dat gmailadres even in te loggen via een webbrowser (kan ook op de PC).
Zo staan de contacten dus niet op de SIMkaart. Ook e-mail staat daar niet op.
Zowel bij contacten verbonden aan Google/gmail als bij mail (IMAP) geldt: alles staat ook op internet/in de cloud dus zelfs bij verandering van toestel komt alles weer terug.
Bij de overgang van mobiele telefoon (geen e-mail mogelijk) naar smartphone is de redenering anders.

27 april 2019 om 15:24.
Henca zegt:

Ook Dirk bedankt,
maar ik heb ook geen gmailaccount. Wel heb ik een s.d. kaart staan foto's op maar die heb ik al naar mijn desktop over gezet. Ik denk dat ik het weekend gebruik om het e.e.a. uit te vogelen.
Henc@

27 april 2019 om 15:38.
Dirk Boom zegt:

Wat voor toestel is het? Als het een Huawai (type?) is, dan heeft het Android en zal er een gebruikersaccount bijhoren. Kijk maar eens in de instellingen bij backup/herstel.
Maar los daarvan: verwisselen van het SIMkaartje zou geen verschil moeten maken.

27 april 2019 om 15:41.
Henca zegt:

Even een afsluiting van mijn vraag.
Ik heb nog tot eind Juni de tijd om te beslissen hoe ik het ga doen. In ieder geval bedankt voor het mee denken. Er staat toch niet veel op, alleen mijn gezin heeft mijn nummer. Het gaat voornamelijk om het mailprogramma maar dat kan ik via Ziggo uitzoeken.
Henc@

30 april 2019 om 12:19.
LKoolsbergen zegt:

Misschien een idee? Verwijder de SIM uit uw telefoon en kijk wat er allemaal nog werkt (behalve telefoneren en sms). Dat zit dus niet op het SIM kaartje en werkt ook bij de nieuwe provider. Gerustgesteld?

6 mei 2019 om 07:34.
Henca zegt:

Toevallig had ik gister niets te doen en ben met mijn telefoon bezig geweest.
De contacten via Google over gezet, de nieuwe sim kaart er in gezet. Aanvankelijk lukt het niet om hem aan de praat te krijgen want ik had de simkaart te klein uit gedrukt. Nu kan ik kiezen
( tot end juni) of ik met Ben bel of met Simpel.
Alles is toch weer goed gekomen. Henc@

6 mei 2019 om 14:09.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club