Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
simpel
Geplaatst op 14 augustus 2019 om 16:39 door Henca

Hallo allen.
Ik heb een simpel telefoon abonnement en als ik op mijn telefoon wil inloggen, lukt dat niet want ik krijg de boodschap....je verbinding is niet prive...Geen idee hoe ik dat kan veranderen. Inloggen op mijn p.c. kan wel. Heel raar. Iemand een idee?
Alvast bedankt,
Henc@

10 reacties
HenkWielink zegt:

inloggen met wat? Dus is het bv inloggen bij gmail of iets anders?
met welk programma wil je inloggen?

Is het misschien zo dat je telefoon op je WiFi netwerk thuis zit en dat dat netwerk op de telefoon als publiek/openbaar netwerk staat ingesteld en je pc ofwel via een utp kabel ofwel ook via WiFi maar dan met de instelling prive of thuis netwerk oid ? Wat voor een telefoon is het (model en type, evt Android versie)

14 augustus 2019 om 17:00.
Henca zegt:

Dag Henk.
Wat een moeilijke vragen. Ik heb absoluut geen verstand van mijn of een ander mobiel, doe er niets mee alleen bellen en dat sporadisch. Maar ik wil wel af en toe kijken of ik nog te goed heb. Ik heb een Simpel abonnement van 2.50 en een Huawei toestel van een paar jaar oud. Ik gebruik mijn thuis wifi, meer weet ik niet.
Ik ben een telefoonnitwit maar vond dat onbeveiligd wel raar.

14 augustus 2019 om 17:16.
Dirk Boom zegt:

Op de smartphone staat een app voor de Instellingen (een wieltje). Daarin kun je kiezen voor 'verbindingen' en dan 'wifi'.
Welke netwerken zijn beschikbaar en waarmee is hij verbonden?
Als je het netwerk kiest waarmee je bent verbonden, dan komt in beeld of het een beveiligd netwerk is.

14 augustus 2019 om 18:32.
Zegert zegt:

Als je iets verder denkt dan de vraag duidelijk maakt gaat het om inloggen bij Simpel.nl.
Uit de reactie van Henca blijkt inderdaad dat het gaat om het tegoed te checken.

Geen idee wat voor toestel je gebruikt maar het makkelijkst is om de Mijn Simpel app te installeren - dan heb je geen last van een webbrowser die 'moppert'.
Zie deze pagina van simpel.nl.
Met de app gaat het checken makkelijker dan via de browser.

14 augustus 2019 om 19:41.
Henca zegt:

Hallo allemaal.
Bedankt voor het mee denken. Ik heb het e.e.a. geprobeerd, via tools de Simpel app proberen te installeren maar dan nog krijg ik dat mijn verbinding niet prive is. Ik laat het maar zo, kijk wel op mijn iPad of p.c. wat ik nog te verbellen heb. Hou meestal van die 100 belminuten , over want ik heb een vaste telefoon. Vind het alleen raar dat ik een onbeveiligde verbinding zou hebben. Gebruik de wifi van thuis waar hier alles mee werkt. Prettige dag verder.
Groet, de telefoonnitwit, Henc@

15 augustus 2019 om 14:42.
Dirk Boom zegt:

Ik zou gewoon gebruikmaken van de verbinding als die wél werkt, aannemende dat het een beveiligde wifiverbinding is d.w.z. met eenmalig ingebracht beveiligingscode van het modem.
Succes op de weg van nitwit naar kenner, dit is een kwestie van veel gebruikmaken van de smartphone en veel vragen stellen.
Velen stappen op den duur over naar een smartphone maandabonnement met daarin belminuten, SMS'en en datagebruik. Die abonnementen zijn schaalbaar d.w.z. je kunt met weinig data beginnen en dit in het abonnement verhogen (= abonnement wordt iets duurder). Dit kan kostenneutraal zijn als je de vaste telefoon opheft (dit gebeurt vaak). Ook zijn er kortingen in combinatie met een all-in-one abonnement van bijv. KPN en Ziggo en bij meerdere gebruikers krijg je extra kortingen.
Bij zo'n abonnement werkt whatsapp, mail, internet ook als je niet op wifi zit. Mijn ervaring daarmee: als je het eenmaal hebt, ga je het ook gebruiken.

15 augustus 2019 om 15:40.
Henca zegt:

Dat zegt iedereen. Maar ik blijf de enige Nederlander die nooit op haar telefoon kijkt...hij staat trouwens nooit aan, alleen als ik met de auto weg ga.
Bedankt,
Henc@

15 augustus 2019 om 15:56.
Truus zegt:

Het kan zijn dat uw pc via een vaste verbinding met internet verbonden is, en uw mobieltje draadloos. Bij een aantal host - oa Ziggo- kan de internetverbinding gedeeld worden - plat gezegd: meeliften op andermans internet bij dezelfde provider - en dan wordt die verbinding als niet veilig weergegeven. En waarschuwing dus dat u niet op uw eigen wifi zit maar meelift.

15 augustus 2019 om 16:59.
Henca zegt:

Natuurlijk zit ik op mijn eigen wifi, daarbij kan ik ook nog op de wifi van Ziggo. Iedere hobby kost geld dus dit ook. Meeliften heb ik zelfs NOOIT aan gedacht. Maar bedankt voor het mee denken.

15 augustus 2019 om 17:02.
Truus zegt:

6 augustus 2019 om 23:33 door Henca

Even laten weten dat het mij gelukt is de app van Simpel op mijn telefoon te zetten. Ik heb Chroom geinstalleerd en nu krijg ik geen boodschap meer dat ik een onveilige verbinding heb.
Lag waarschijnlijk aan de browser die standaard in de telefoon zit.
Henc@

17 augustus 2019 om 08:53.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club