SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Android: Gmail account geblokkeerd door recente password wijziging
Geplaatst op 23 september 2019 om 21:26 door Zegert

Ik heb wat vreemds.
Een Motorola Moto G5 die via de hardware reset is terug gezet naar de fabrieksinstellingen geeft bij het aanmelden met een Gmail account een bericht met de volgende strekking:
Onmogelijk om in te loggen door een recente wachtwoord wijziging - wacht 24 uur en probeer opnieuw.

Keurig wat meer dan 24 uur gewacht maar krijg nog steeds die melding.
Ik heb niet recent het wachtwoord gewijzigd dus ik begrijp de melding ook niet.

Via een webbrowser zijn de geprobeerde accounts gewoon in te loggen met het mij bekende wachtwoord.
Echter, met geen van de accounts kom ik voorbij die melding.

Iemand enig idee hoe ik wel verder kan komen?

7 reacties
HenkWielink zegt:

een wilde gok,
je zegt terug naar fabrieksinstellingen. Dan is het waarschijnlijk ook dat allerlei updates etc verdwenen zijn. Kan het zijn dat de foutmelding niet klopt maar dat het gaat om de strengere gmail beveiligingseisen waar niet aan wordt voldaan?
Je kunt waarschijnlijk het toestel niet updaten zolang je niet kunt inloggen maar kun je van het gebruikte gmail account de beveiliging wat lager zetten en dan proberen of het werkt? (ik gebruik Thunderbird voor mijn mail en mijn gmail werkte een tijd geleden niet meer totdat ik de beveiliging lager zette.)

23 september 2019 om 22:17.
Zegert zegt:

Waar zou ik dat beveiligings niveau lager kunnen zetten?
Vergeten te melden: ik krijg wel e-mail bericht dat er vanaf een nieuw apparaat is ingelogd op mijn beveiliging mail adres. Maar echt ingelogd staat het apparaat niet in het account.
PS: ruim een week geleden een nieuwe Nokia ingericht zonder dit probleem.

23 september 2019 om 22:33.
Niekie zegt:

Even op deze pagina de " toegang voor minder veilige apps " op "aan"zetten.

Niek

23 september 2019 om 22:50.
HenkWielink zegt:

via internetbrowser inloggen in gmail en dan tandwieltje
Settings (Instellingen?) - Accounts - Onder "Wijzig Account instellingen" - "Andere Google Account Instellingen " "Security Issues" - Toegang van derden inschakelen (apps met lagere security toestaan"
zoiets dergelijks

Misschien was die nieuwe Nokia wel veilig omdat hij nieuw is???

Het is een gok maar goed noteren hoe je er in jouw browser in komt en dan testen, als het niet werkt kun je het weer terugzetten.

edit: Niekie was sneller :) , ik heb even zitten zoeken in mijn account waar het zat

23 september 2019 om 22:53.
Zegert zegt:

Ik ga er mee aan de slag en zal later laten weten of e.e.a. opgelost is.

24 september 2019 om 14:54.
Zegert zegt:

Vanmiddag een andere Moto G5 gereset en opnieuw verbonden - geen probleem.
Daarna beveiliging aangepast (en later weer teruggezet) maar het bewuste toestel heeft er nog geen zin in.
Ik zal dus een aantal dagen moeten wachten.

24 september 2019 om 16:22.
Zegert zegt:

Het probleem blijkt niet op te lossen.
Komt waarschijnlijk doordat het toestel waar het moederbord uit kwam waterschade heeft gehad. De diagnose was aanvankelijk dat alleen het aanraakscherm niet meer werkte.

Toelichting:
Ik heb een Moto G5 met slechts 1 SIM-kaart slot.
Het toestel met waterschade is ook een Moto G5 maar een Dual Sim.
Omdat ik er vanuit ging dat alleen het aanraakscherm niet meer functioneerde (reset via toetsen werkte perfect destijds) dacht ik van mijn 1 SIM toestel een Dual Sim te maken.
Moederbord verwisselt en opstarten ging normaal.
Ook inloggen op @gmail.com account leek goed te gaan - kreeg keurig een beveiligingsmelding - maar het toestel ging direct uitloggen met de genoemde melding.
Na de nodige tijd gewacht te hebben (op internet staat hier en daar 72 uur na zo'n wachtwoord melding) werkte het nog steeds niet.
Conclusie: originele moederbord weer terug gezet en toestel, weer met 1 SIM, werkt weer naar behoren.

Iedereen bedankt voor de suggesties.

28 september 2019 om 19:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club