Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Wél WiFi toch geen internettoegang op mobile.
Geplaatst op 30 januari 2020 om 13:28 door Mariska

Ik heb een Samsung Galaxy A3 smarttelefoon.(3jr.oud)Sinds 'n paar dagen krijg ik het bericht als ik de internettoegang/WiFi wil zien:Internet niet beschikbaar.Wifi staat wel aan en door de blauwe streepjes zou het ook moeten werken toch? op mijn tablet is er wel internettoegang via WiFi.Er is niets veranderd aan kabels bij het modem o.i.d.
Daar ik een beperkte databundel heb is dit heel nadelig voor mij.

3 reacties
DirkB zegt:

De tablet doet het op wifi, dus er gaat iets mis met de smartphone. Er kunnen een paar oorzaken zijn:
- De smartphone probeert contact te maken met het netwerk van iemand anders
- De code voor het wifi is niet ingevuld in de smartphone
Is het wifi-teken bovenaan het scherm van de smartphone wel te zien? Het is een rijtje rondlopende lijntjes. Staat wifi aan in de smartphone (via de instellingen)?
Als eerste actie zou ik de smartphone helemaal uitzetten (niet op standby) en weer aanzetten. Misschien is dat al genoeg.

30 januari 2020 om 16:17.
Zegert zegt:

Er is blijkbaar wel verbinding met de Wi-Fi zender maar geen contact met de Internet provider.
Helaas laat Android dit niet zien bovenaan het status scherm - misschien wel bij de Instellingen.

Wat ik in zo'n geval adviseer is:
Ga naar de App Instellingen > Verbindingen
Kies Wi-Fi - er komt nu een lijst met toegangspunten en waarschijnlijk de opmerking bij het eigen netwerk 'Verbonden'
Klik 1x op de naam van het eigen netwerk en kies Vergeten
Wacht tot het eigen netwerk weer in de lijst staat en kies het weer
Voer het wachtwoord opnieuw in.

Meestal is dat voldoende om het weer werkend te krijgen.

Wat de beperkte databundel betreft:
Ga daar als volgt mee om: zet standaard Mobiele data op Uit
Schakel dit alleen in als u het nodig heeft en daarna weer Uit.
Dit voorkomt verrassingen.
Zo doe ik het ook met prepaid gebruik.

30 januari 2020 om 19:54.
Mariska zegt:

Dank.Nu wel weer verbonden,heb het WiFi wachtwoord opnieuw ingevuld en de netwerkcode van Ziggo.

31 januari 2020 om 11:07.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club