Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Mobiel internet werkt niet.
Geplaatst op 10 augustus 2020 om 10:18 door josklosser

Mijn Smartphone Samsung Galaxy S9+ werkt perfect, als ik hem bij mij thuis op mijn Wifi gebruik.
Als ik buiten bereik van mijn Wifi ben of hem ergens onderweg wil gebruiken, dan kan ik nog alleen maar telefoneren en heb ik dus geen Mobiel Internet.
In de instellingen staat volgens mij alles juist en zou hij automatisch moeten verbinding maken met Mobiel Internet als ik buiten bereik van mijn Wifi ben, ik heb bij Telenet 3GB Mobiel Internet per maand in mijn bundel. waar ik dus geen gebruik van kan maken wegens niet overschakelen, alhoewel dit inde instellingen wel is aangevinkt en ook oplicht dat het verbonden is.

11 reacties
DirkB zegt:

Hij hoort inderdaad automatisch over te schakelen van wifi naar mobiel en omgekeerd, echter,
in de Instellingen, bij de keuze Verbindingen en dan Mobiele netwerken, staat het vinkje aan bij Roaming?

10 augustus 2020 om 10:59.
josklosser zegt:

Dirk, dat maakt geen verschil heb het aangezet, maar mijn Netwerkmodus staat hetzelfde als bij jou.

10 augustus 2020 om 11:10.
DirkB zegt:

Er is nog een instelling, namelijk bij Instellingen, Verbindingen en dan Gegevensgebruik, hoe is het vinkje daar?

10 augustus 2020 om 11:14.
DirkB zegt:

Mijn 1ste reactie, betr. roaming, was niet juist want dit betreft internetten via het mobiele netwerk in het buitenland. In de EU kan dat wel aanstaan tenzij je filmpjes bekijkt (dan gaat het hard).

10 augustus 2020 om 11:21.
josklosser zegt:

Dirk, Mobiele gegevens staat ingeschakeld net als bij jou.

10 augustus 2020 om 11:21.
josklosser zegt:

Verleden zaterdag heb ik een verbinding gemaakt met een andere Smartphone via Bluetooth-tethering en toen kon ik wel op Mobiel Internet met die van mij via de andere.

10 augustus 2020 om 11:27.
DirkB zegt:

Via Bluetooth of via een mobiele hotspot op een ander toestel lukt het altijd, je gebruikt dan namelijk de internetverbinding van dat andere toestel. Voor de S9+ weet ik geen andere instelling, ik vermoed dat er iets mis is met de instelling van je abonnement op het SIM kaartje, dit gebeurt vaker.
Ik zou navraag doen bij provider Telenet, laat hen het even goed nakijken.
Je woont niet toevallig vlak aan de grens?

10 augustus 2020 om 11:37.
josklosser zegt:

Dirk, bedankt voor je moeite, ik heb verleden week al contact met Telenet opgenomen en je kent dat, een hoop gelul en ze doen bijna of dat je achterlijk bent, dat heeft meer dan een half uur geduurd.
Die aan de telefoon kende er ook niet veel van, tenslotte zouden ze een dossier gaan opstellen, dat heb ik in het verleden nog meegemaakt en alleen de rekeningen die komen op tijd bij Telenet.

10 augustus 2020 om 11:50.
DirkB zegt:
Bij KPN kunnen ze zoiets nakijken terwijl je aan de lijn bent, Telenet heeft kennelijk bezuinigd op de ondersteuningsdienst.
10 augustus 2020 om 12:02.
josklosser zegt:

Dirk, bedankt het is opgelost, Telenet had mijn Mobiel Internet niet geactiveerd, ik heb deze keer iemand met wat verstand gesproken.

10 augustus 2020 om 13:23.
DirkB zegt:

Dat bedoel ik :-) Mooi dat het nu is opgelost!

10 augustus 2020 om 14:20.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club