Berichtdetails
Goedenavond,
Ik heb sinds een week een nieuwe Samsung A51. Op zich een fijn toestel met voldoende mogelijkheden voor mijn situatie. Er is echter één probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden, namelijk een constante wifi-verbinding. Die verbinding valt namelijk spontaan en zonder vast patroon gewoon uit, zonder dat er een aanwijsbare oorzaak lijkt te zijn. Althans, ik kan die niet ontdekken. Ik heb de netwerkverbinding al verbroken en opnieuw ingesteld, er is ingesteld dat er automatisch opnieuw moet worden verbonden, maar dat helpt allemaal niets. Het moet echt aan (de instellingen van) mijn telefoon liggen, want de wifi-verbinding van de telefoon van mijn vrouw (Huawei P20 lite) en onze iPads is stabiel, goed en valt niet uit. Heeft iemand van jullie de oplossing?
Het zou moeten werken.
Advies 1: het toestel helemaal uitzetten en dan weer aanzetten.
Verder: Ik heb op mijn Samsung niet speciaal iets ingesteld maar bijgaand zie je een plaatje van mijn wifi-instellingen.
Het wifi in huis, is daar nog iets speciaals mee? (Mesh bijv.)
Anders zou ik met Samsung contact opnemen, het toestel is nieuw.
De instellingen op mijn telefoon zijn identiek aan die van jou, behalve de netwerksnelheid (:-)) en de beveiliging (WPA2 PSK). Toestel uischakelen en opnieuw inschakelen maakt geen verschil. Mijn provider is Ziggo via een vrij nieuwe router.op internet lees ik wel meer dezelfde klachten over de A51, maar een oplossing leesik nergens.
Je hebt al op internet gezocht, dat zou ik ook doen dus dat hoeft dan niet.
Het kan dan aan de Ziggo router liggen of de A51. Ik zou eerst Ziggo bellen en dan met Samsung contact opnemen.
Als het aan de router ligt, dan zouden onze ipads en de Huawei p20 van mijn vrouw toch ook deze (of andere) problemen moeten hebben, of zie ik dit te simpel? Die apparaten werken nl feilloos.
Contact opnemen met Samsung lijkt dan mijn enige optie. Maar ik hoor ze al zeggen: “stuur maar op dan kijken we wel” en dan ben je je telefoon zomaar een hele tijd kwijt, terwijl het dan maar de vraag is of ze het probleem wel kunnen oplossen.... Daar moet ik dan nog maar eens goed over nadenken. In elk geval bedankt voor het meedenken.
Ik bedoel dat er met de combinatie van router en A51 een probleem zou kunnen zijn.
Je kunt eens proberen of het goed werkt als je de router alleen op 2,4 Ghz netwerk zet (dus 5 Ghz uitzetten). Die suggestie zag ik op de Ziggo community, zie deze vragen.
Mogelijke oplossingen:
- firmware update Zie Samsung site
- ander router kanaal instellen
- mogelijk Bluetooth combinatie met toetsenbord of ander apparaat ( test eens door uit te zetten)
Firmware is up to date.Bluetooth is niet ingeschakeld dus er zijn geen anderedevices aangesloten. Ik ga eerst Ziggo maar eens bellen. Als Ziggo geen oplossing heeft, dan toch maar Samsung benaderen.
Bedankt allemaal, ik laat nog wel weten hoe dit afloopt.
Ik heb het een tijdje laten rusten, maar uiteindelijk toch er voor gekozen om de wifi-kanalen van mijn dual-band wifi-modem in te stellen. Ik kan nu kiezen voor 2.4GHz of 5GHz. Voor mijn telefoon kies ik nu 5GHz en dat werkt perfect. De wifi-verbinding blijft in stand, is stabiel en het signaal is goed. Nogmaals bedankt voor het meedenken en Truus: bedankt voor je tip!
Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club