Berichtdetails
Op mijn lap top kan ik geen e-mail meer ontvangen. Op de tablet en de smart phone lukt dit wel. De lap top geeft aan dat wifi beschikbaar is, met de vraag of ik de verbinding wil verbreken. Maar het wifi ikoon verschijnt niet. Ik kan wel via internet werken op beide apparaten. Nu, in Nederland werk ik via Ziggo. In Frankrijk werk ik met Orange
Ik ontvang mail via Orange (wanadoo.fr) Voor de telefoon heb ik een mobiel abonnement bij Bouyques.
Het probleem deed zich voor een paar dagen geleden, na gebruik van de wifi in een hotel in N.Frankrijk.
Graag hulp voor de oplossing va dit raadsel.
Nelleke
Het is geen Androidvraag.
Ik neem aan dat op de laptop ook internet niet werkt en vermoed dat hij nog zoekt naar het wifi van het hotel.
Zou je rechts in de taakbalk het wifi teken willen openen? Je kunt dan kiezen voor een beschikbare wifiverbinding en dan het vinkje aanzetten van 'verbonden blijven'.
De andere manier om er te komen is via de Instellingen, dan 'Netwerk en internet' (of soortgelijke benaming). Staat wifi aan? Ook hier kun je het netwerk kiezen.
Mocht dit niet lukken: hoe maak je op de laptop gebruik van e-mail?
Dank voor deze supersnelle reactie. Beide suggesties heb ik reeds geprobeerd, zonder succes. Als ik op de wifi knop tik, de wereldbol ( op de laptop) volgt het bericht: geen internet, beveiligd verbinding verbreken.
Op de laptop werk ik wel met internet.
Ik gebruik daar mail orange.
Moet ik mijn vraag op een andere club stellen, welke?
De beheerder kan wel zeggen of de vraag hier mag blijven.
Als er in de taakbalk een wereldbol staat i.p.v. het wifi teken, dan staat wifi uit of kan hij geen wifi vinden. Wifi kun je via de Instellingen aanzetten, zou je dat willen controleren? Sommige laptops hebben ook ergens op het toetsenbord een knop om wifi aan/uit te zetten.
Helaas, ook dat heb ik reeds geprobeerd, maar wifi kan ik niet aanzetten. Bij probleemoplossing wordt als mogelijke oplossing aangegeven: opnieuw instellen van netwerken.
Onder ''netwerk'' is te zien welke wifi 's bereikbaar zijn en te verbinden, toch?
Als dat niet lukt: die probleemoplossing zou je kunnen vervolgen. Het zet o.a. de wifi adapter uit en weer aan, wie weet helpt het.
Download de ap wifi analyzer deze geeft welk signaal het sterkste is maar mail ingesteld met imap.?
Dank voor alle reacties. Helaas is het probleem niet opgelost. Ook uit en aanzetten van de adapter werkt niet. Bij een bevriende buur via hun adapter opnieuw ingesteld. Daar treedt hetzelfde probleem op. Wel internet , maar geen mail op de laptop. Bij een andere poging kreeg ik de mededeling error 6. Geeft dit nog nieuwe ideeën voor een oplossing ?
Ik ben bang dat het probleem in het systeem van de laptop zit.
Nogmaals dank voor het meedenken.
Het kan natuurlijk ook aan het mailprogramma ? liggen of aan het ziggo deel?
Opnieuw downloaden help soms, of eerst opslaan gegevens dan verwijderen en opnieuw downloaden.
Stuur eens mails naar je eigen mail adressen en kijk wat of dat een aanwijzing geeft.
Controleer de server instellingen eens (rechtsklik op mailadres in linker kolom)
Aanvullend bij Fred:
Oh dus internet werkt wel, alleen de mail niet?
Geldt het voor beide mailadressen?
Welk mailprogramma wordt gebruikt?
Los hiervan: de mail is waarschijnlijk wel te bekijken door webmail te gebruiken (inloggen op de website van de provider).
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik orange mail.
Wel internet op laptop, geen mail, ook niet via web mail
wel internet op tablet , wel mail op tablet
wel internet op telefoon, wel mail op telefoon.
Mail sturen aan eigen adres via tablet lukt niet op laptop, want geen ontvangst.
wat betekent error 6.
Nelleke
omdat het na gebruik op vakantie is begonnen.
Heb je misschien iets moeten aanpassen in mail op die vakantielokatie. een nadere mailserver of zo ?
Aangekomen in het hotel heb ik de wifi gegevens van het hotel ingevuld, met succes.
Na het avond eten opnieuw ingelogd... geen e mail meer, wel internet.
Nelleke
Dan moet het aan de instellingen van Orange mail op de laptop liggen als je zeker weet dat Orange mail op de tablet wel binnen komt.
volgens mij is orange een provider als ziggo.
meest logisch is toch dat de server instellingen niet goed zijn
In: imap.orange.fr 993 Out : smtp.premium.orange.fr 465
Webmail moet dan werken , ook een mail programma?
Is de wifi sleutel wel goed?
Omdat de mail wel werkt op de tablet, durf ik geen instellingen te wijzigen op de laptop. Ik ben bang dan ook daar geen mail meer te ontvangen.
Volgende week krijg ik een KPN aansluiting. Ik wacht daar op, alvorens verder te "knutselen".
Voorlopig dus even pauze. Met dank aan alle meedenkers. Nelleke
Kijken en vertellen is geen knutselen en handen op de rug is ongevaarlijk en goed in covid tijd.
@Nelieke, de instellingen van de tablet en de laptop werken toch onafhankelijk van elkaar. Als je daar niet aan knutselen wilt zou ik adviseren om een mail programma bv. Thunderbird (heel eenvoudig), te installeren en daar de instellingen die je hebt opnieuw in te voeren want dan heb je niets met de webmail te maken.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club