Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Opstarten met pincode
Geplaatst op 2 januari 2022 om 15:42 door Pukkie

Goedemiddag,
Heb een nieuwe smartphone Galaxy A12.
Ik wil opstarten met een pincode die op mijn overgezette simkaart staat.
Dacht de 0000 fabriekscode veranderd te hebben.
Nu blijkt bij het opstarten dat die code niet wordt geaccepteerd..
Foute code probeer nog 2x.
Geef ik daarna 0000 in moet ik de smartphone opnieuw opstarten.
De datum verschijnt en wanneer ik daarop klik komt instellingen te voorschijn
maar kan daar niets mee.
Na nog wat pogingen start de smartphone opeens.
Bij het proberen is de ok toets grijs.
Hoe los ik dit op. Groetjes!

6 reacties
Groetend zegt:

Zo zou het moeten werken, waar gaat het mis?:
Een nieuwe smartphone moet opnieuw worden ingesteld met o.a. de Android account, de taal, enz. Is dat gebeurd? Dan gegevens overzetten en apps toevoegen/instellen.
De standaard SIM kaart code is 0000. Als die is gewijzigd (aanrader), geldt dat voor zover ik weet ook voor het nieuwe toestel. Na 3 foutieve pogingen wordt de PUK code gevraagd.
Verder kan een smartphone na geheel uitstaan een opstart-PIN code hebben. Als intikken van die code aanstaat, wordt eerst deze code gevraagd en daarna de code van de SIM kaart.
Normaal staat een smartphone in standby en is een pincode nodig om hem daaruit te halen (dezelfde als de opstartcode). In deze situatie wordt geen code van de SIM kaart gevraagd. Op mijn smartphone hoef ik bij het uit standby halen, na het intikken van de pincode, niet de OK knop te gebruiken (dit is een instelling).
Ik begrijp nog niet goed in welke fase het nu misgaat.
Is de SIM kaart nog wel actief? (na te vragen bij de provider).

2 januari 2022 om 16:27.
Zegert zegt:

De PIN code van de SIM kaart staat los van het toestel.
Ik lees uit de vraag dat de SIM kaart uit het oude toestel naar het nieuwe toestel is gegaan.

Als de SIM kaart overgezet is uit het oude toestel dan blijft de PIN code nog steeds dezelfde.
Als er intussen 3x een verkeerde PIN code is ingevoerd blijft alleen de PUK code over.
Let op: voor de PUK code is de limiet 10 pogingen en daarna is het, voor zover ik weet 'einde SIM kaart'.

De PUK code is te vinden op het plastic kaartje waaruit de SIM kaart is gedrukt.
OF via een inlog optie die bijvoorbeeld bij een abonnement hoort - daar is meestal online of in een App de PUK code ook wel te vinden.

2 januari 2022 om 19:43.
Pukkie zegt:

Denkelijk heb ik het niet goed uitgelegd.
Bij de nieuwe smartphone heb ik ook een nieuwe simkaart met nieuw tel.nr.
Daar is de fabriekscode 0000 en die heb ik geprobeerd te wijzigen.
Van de oude simkaart(die in gebruik blijft op een ander toestel) heb ik de contacten overgezet.
Wanneer ik de nieuwe tel. aanzet vraagt die om een pincode.
Als ik de nieuwe pincode intoets krijg ik een foutmelding.
Daarna 0000 geprobeerd. Lukt ook niet. Tel. gaat uit.
Na herstart de nieuw pincode ingetikt start de telefoon.

3 januari 2022 om 22:46.
Groetend zegt:

Maar dan doet hij het toch?

3 januari 2022 om 23:56.
Pukkie zegt:

Ja maar om zoveel keer een pincode in te toetsen is niet normaal.
Hij hoort het in één keer te doen.
Ik had nog wat vreemds.
Als de telefoon aanstaat en ik doe de cover dicht moet hij gewoon aan blijven.
Hij blijft ca. 10 minuten aan en sluit dan vanzelf af.
Volgens mij hoort hij gewoon aan te blijven. Klopt dat?

4 januari 2022 om 00:50.
Groetend zegt:

Als het pincodeprobleem eenmalig was, zou ik mij geen zorgen maken.
Wat voor hoesje is het? Er zijn namelijk hoesjes die contact hebben met het toestel. Als het dat niet is: het is normaal dat het scherm na een ingestelbare periode uitgaat, het scherm is namelijk een stroomverbruiker. Dit uitgaan staat los van het hoesje.
De instelling is te vinden in de Instellingen, dan Display kiezen. Hier staat de instelling voor de time-out van het scherm (ik heb het op 5 minuten staan, dat is al lang).

4 januari 2022 om 09:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club