Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Samsung Galaxy J5 2016 weigert dienst
Geplaatst op 3 augustus 2022 om 15:05 door poeltje

Ik kan nog met mijn pincode binnen komen /dan volgt een scherm met Welkom en moet ik op start klikken/ daarna moet ik WiFi aanzetten en na te zijn verbonden komt de volgende pagina met algemene voorwaarden / na akkoord aanklikken gaat de J5 "controleren op updates" een blauw lijntje schiet van li naar re. en blijft daar mee doorgaan tot ? maar verder komt er niets (soms opm.WhatsApp is gestopt).
Mijn vraag : kan ik ,op een slinkse manier, nog bij gegevens komen die in het geheugen van de telefoon staan. Als dat tenminste zo is. Er zit geen sim en sd kaart meer in.
Ik heb al veel nog kunnen overzetten naar mijn pc maar ik mis nog wat oa notities.
Smart switch is dus geen optie .bvd

16 reacties
DirkB zegt:

Een soft reset is mogelijk als de smartphone niet goed opstart: druk de volume omlaag + uitknop tegelijk in en hou deze even ingedrukt. Dan hoort hij opnieuw te starten, hopelijk met beter resultaat.
Kan de oorzaak van het niet opstarten zijn dat er software op de SD kaart stond? Dan zou die teruggeplaatst moeten worden.
Is opstarten ook geprobeerd zonder wifi aan te zetten? Dan moet hij kunnen werken. Ook moet hij het doen zonder SIM kaartje.

3 augustus 2022 om 15:55.
poeltje zegt:

Advies opgevolgd ,maar helaas, er wordt eerst een foto gemaakt en daarna het verhaal zoals hiervoor omschreven. Wel kwam er weer een melding tussendoor dat een onbevoegde zou hebben geprobeerd om de tel. terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

3 augustus 2022 om 16:07.
DirkB zegt:

Als er een foto wordt gemaakt, dan zijn de knoppen te kort ingedrukt gehouden. Bij iets langer vasthouden komt de mogelijkheid van uitschakelen of opnieuw starten.

Dat van die onbevoegde is bijzonder. Wat is er met de J5 gebeurd?

3 augustus 2022 om 16:15.
poeltje zegt:

met het verhaal zoals hiervoor beschreven bedoel ik dat hij na het maken van de foto een herstart maakt. De J5 hield er mee op,zwart scherm en helemaal dood.later die dag kwam er weer leven in, gauw smart switch geinstalleerd en nog even kunnen gebruiken voor berichten maar toen ging het lichtje uit.

3 augustus 2022 om 16:31.
DirkB zegt:

Is het de accu? Laadt hij nog op?

3 augustus 2022 om 16:52.
poeltje zegt:

De accu is opgeladen ,94 %, Wel wordt bij het opstarten een verkeerde tijd en verkeerde datum ( 6 jan.) aangegeven.

3 augustus 2022 om 21:26.
DirkB zegt:

Aha, dat kan een verklaring zijn want hij hoort de tijd automatisch op te halen (dit is een instelling) via het mobiele netwerk. Kan het SIMkaartje er nog even in?

3 augustus 2022 om 22:12.
poeltje zegt:

In de A13 zit kleiner kaartje dan in de J5 dus dat wordt knutselen ( raamwerkje is weg,helaas) Kan 1 dezer dagen mss langs winkel gaan want die drukken genoeg van de kaartjes uit een grotere kaart

4 augustus 2022 om 11:50.
Zegert zegt:

Of even zoeken naar sim kaart adapter.
Bijvoorbeeld deze bij Coolblue of deze bij Bol.com

4 augustus 2022 om 17:26.
poeltje zegt:

Dank voor de tip. Ik fiets wel even langs Coolblue,daar heb ik tel ook gekocht.

4 augustus 2022 om 17:39.
poeltje zegt:

Ik heb de oude simkaart weer in de J5 gedaan met als resultaat dat de tijd inderdaad weer juist is en ik kom nu terecht bij de mededeling : Account toegevoegd + tekst EN in een apart kader de mededeling dat Google Play Store is gestopt met de vraag :opnieuw opstarten ? Hierop klikken geeft geen resultaat (vraag verdwijnt) en na klikken op Account toegevoegd gaat de tel, op zoek naar de account instellingen maar ,helaas, zonder resultaat. Vlgs mij wil de tel. nog wel werken maar kom ik er niet meer in en zal ik het alleen nog kunnen proberen door naar de fabrieksinstellingen te gaan . Dat moet kunnen met op de juiste knoppen drukken. Of heeft iemand nog een tip ?

6 augustus 2022 om 20:37.
DirkB zegt:

De vraag betrof het overzetten van enkele bestanden. Als je hem nu aansluit op een pc, lukt dat dan?
Bij teruggaan naar de fabrieksinstellingen begint hij helemaal opnieuw maar daarmee zijn de bestanden niet terug.

6 augustus 2022 om 20:47.
poeltje zegt:

Ook nu geldt dat alles wat zichtbaar was heb ik over kunnen zetten naar mijn pc. De restjes moet ik maar vergeten. Het gaat mij er nu om of ik de telefoon weer aan de praat krijg en er iets nuttigs mee kan doen. Dan maar via fabrieksinstellingen als dat met knoppen kan bij de J5 zoals bij andere telefoons van Samsung.

7 augustus 2022 om 14:55.
DirkB zegt:

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan op diverse manieren en staat vermeld op deze website van Samsung. Ik denk dat het voor elk type gelijk werkt.
Ik gebruik zelf mijn oude smartphone voor navigeren op de fiets (in de auto kan ook), dan spaar ik mijn nieuwe smartphone en heb ik die beschikbaar voor het fotograferen.
In de oude smartphone zit geen SIM kaartje, ik verbind hem desgewenst met internet via de nieuwe smartphone die ik dan als hotspot instel. Zo kun je bijv. Google Maps gebruiken of een fietsroute app. Tip: op een e-bike kan, afhankelijk van de uitvoering, een oplaadmogelijkheid zitten voor de smartphone.

7 augustus 2022 om 15:39.
poeltje zegt:

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is gelukt en ik kon alle apps en bv telefoon contacten terughalen, ik dacht dat alles leeg zou zijn. Mijn dank voor ondersteuning. Waarom mijn tel. is uitgevallen is mij een raadsel of het moet toch zijn dat een onbevoegde heeft geprobeerd om de fabrieksinstellingen terug te zenden zoals mij werd gemeld. Groet Henk

7 augustus 2022 om 16:19.
DirkB zegt:
Inderdaad vreemd (vooral ook betr. de datum) maar mooi dat het is gelukt.
Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen wordt alles op het apparaat geschoond maar de apps en de contacten kunnen in de backup hebben gestaan, en daar kun je weer bij nadat de Android account is geïnstalleerd. Ook staat je eigendom aan apps altijd in de Playstore en kunnen (wat ik aanraad) de contacten (en de agenda) aan gmail zijn gekoppeld, zodat ze op andere apparaten kunnen worden hergebruikt en bij pech weer terugkomen.
Dat is het mooie van de cloud.
7 augustus 2022 om 16:43.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club