Berichtdetails
Ik gebruik het mailprogramma Mail op mijn MacBookPro laptop. Toevallig kwam ik er achter dat ik een foutief e-mailadres had gebruikt bij de verzending. Echter, er kwam geen terugmelding dat de mail niet bezorgd kon worden. Sommige anderee-mail programma's gevendie melding wel.
Vraag:
Is dit inherent aan het e-mail programma Mail of moet ik ergens nog iets instellen waardoor die melding wel komt?
Alvast hartelijk dank voor een reactie die tot een oplossing leidt.
Een foutief e-mail adres is niet hetzelfde als een niet bestaand emailadres. Daar ligt een aardig genuanceerd verschil.
Ik denk dat daar de oorzaak ligt dat er geen melding komt.
(ik krijg keurig meldingen via mail, als er om een of andere oorzaak niet bezorgd kan worden)
Een voor u foutief e-mail adres, kan wel degelijk bestaan en de mail wordt dan keurig afgeleverd, alleen niet bij diegene, die u voor ogen had.
Niek
Daarnaast kan een SPAM-filter in uw mailprogramma of bij uw provider er soms voor zorgen dat een bericht van de "postmaster" als ongewenste mail gezien wordt en derhalve apart gezet wordt. Kijk dus ook even in je map ongewenste mail, Junk-mail of spam-mail.
Hallo Marita, Niekie en Marixius,
Hartelijk dank voor de reacties. Dit waren ook mijn eerste gedachten. Ik heb mezelf eerst ervan verzekerd dat deze mogelijke oorzaken niet van toepassing konden zijn. Normaal gesproken zou een kleine verschrijving bij een e-mailadres mogelijk zijn en bij een bestaand adres kunnen horen. Ik heb het nog eens geprobeerd met een adres dat onmogelijk reeds kan bestaan en het probleem bleef bestaan. Voorts heb ik het nog eens geprobeerd om mijn desktop PC met Linuxen Thunderbird Mozilla en daar doet zich hetzelfde probleem voor. Mijn gedachte gaat dus nu uit naar iets in de smtp-sfeer van mijn provider (KPN in dit geval).
Zou dit kunnen en geeft dit mogelijk een nieuwe impuls?
Bedankt voor het meedenken.
Groet, Anton
Hoe heb je heb je je mail account ingesteld in Apple mail, met name de uitgaande serverinstellingen. Kpn is behoorlijk knudde op dit gebied.
Wat voor mailaccount (wat achter de @....)
via Pop of iMap ingesteld en dan uitgaande server poort en identificatie instellingen, waar Apple knap eigenwijs mee kan doen.
PS, welk besturingssysteem of apple mail versie heb je?
Hallo Marita,
Besturingssysteem: OS X Yosemite versie 10.10.2
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
Mail account: -gebr naam-@live.nl (ik gebruik het mailadres van KPN niet,
zijnde -gebr naam-@kpnmail.nl)
- geen SSL
- poort uitgaande mail: 25
Inkomende mail: pop3.live.com
Apple Mail: versie 8.2
Alvast weer bedankt,
Anton
Gebruik je dit mailaccount op twee pc's?
Zo ja, waarom met pop ingesteld?
Ik zou er imap accounts van maken,
a. alles synchroon
b. in geval van problemen, kan je mails via de webmail terughalen/vinden.
Ja, ik gebruik dit mailaccount op de laptop en de desktop. Voor het dagelijkse gebruik (dus versturen en ontvangen van de mail) geen problemen. Alleen de eventuele terugmelding bij een foutieve e-mail werkt bij beiden niet. POP ingesteld omdat ik dat zo van de provider opgekregen heb. Kan ik dit zelf dan omzetten naar IMAP?
Is het logisch dat het "terugmeld"probleem hiermee opgelost is?
De webmail gebruik ik alleen in het buitenland.
Groet, Anton
Hallo Marixius,
Ingelogd op KPNwebmail doch (ook) geen berichtjes onder SPAM. Blijft een raadsel.
Groet,
Anton
Ik zou overwegen om voor meer gemak de mailaccounts in te stellen met IMAP.
Pop is nog van de vorige eeuw.
Wat de oorzaak is van de vraag, geen idee.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club