Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
avatar
kan niet meer inloggen in de iTunes store
Geplaatst op 29 november 2015 om 17:15 door Ex-lid

Goedemiddag,
ik kan tegenwoordig niet meer inloggen in de iTunes store en kan dus ook niet meer in mijn account komen.
Het zou kunnen dat ik die problemen heb sinds het installeren van el Capitan maar weet dat niet zeker. Ik heb daar verder geen problemen mee gehad.
Ik kwam erachter toen ik een app wilde downloaden. Ik ben gewend dat op mijn iMac te doen maar moet het nu op mijn mobiele apparaten zelf doen.
Het is erg lastig en ik heb al uren rondgezicht op internet maar vind geen oplossing.
Heeft iemand anders ook dit probleem?

7 reacties
MaritaA zegt:

Vermoedelijk moet je weer even opnieuw inloggen in de iTunes store (NIET deApp store) op je mac.
Moest ik ook doen na de update naar El Capitan.
Open iTunes, klik bovenin op store en log opnieuw in.

29 november 2015 om 21:42.
avatar
Ex-lid zegt:

Dat lukt dus niet. Zoals ik schreef, ik kan niet inloggen in de iTunes store. Als ik daar op klik gebeurt er niets, rechts niet op 'log in' en ook niet in Store/log in. Er gebeurt dus niets, vandaar mijn vraag.
Ik stond namelijk nog ingelogd en er werd niets gedownload.
Toen heb ik uitgelogd en kon en kan nog steeds niet meer inloggen.

29 november 2015 om 23:22.
MaritaA zegt:

Je kan dit proberen:

Log uit op alle apparatent bij bij iCloud (appel id)
Sluit de apparaten af, herstart en voeg weer toe.

Als dat niet helpt, dan moeten er andere zaken geprobeerd worden, misschien wel een hele herinstallatie van El Capitan. (dat kan met behoud van al je documenten e.d.)

Maar daar zal Apple je bij moeten helpen. Dat gaat te ver hier.
Hou in het achterhoofd dat bij een nieuwe update je vanaf de datum van uitgifte recht hebt op 2 weken gratis support, bij problemen als,die zijn voorbij.
Dit lijkt een gevolg daarvan.

30 november 2015 om 11:22.
avatar
Ex-lid zegt:

Ik heb bovenstaand advies opgevolgd maar geen herinstallatie van El capitan.
Het gekke is dat ik in de App Store gewoon apps kan downloaden en in mijn account kan kijken maar dus niet in de iTunes store.

30 november 2015 om 14:32.
avatar
Ex-lid zegt:

Misschien is het voor mij 'n idee het besturingssysteem er op nieuw op te zetten.
Ik begrijp dat ik dan Cmd en R moet indrukken maar op welk moment, ook als het geluid begint?

1 december 2015 om 09:53.
MaritaA zegt:

mac uitzetten
Druk cmd en r in
start op en ingedrukt houden tot het Apple logo verschijnt dan pas loslaten.
Er komt een menu met 4 keuzes.
Kies: Installeer OS X opnieuw

Kan tot 3 uur duren, afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding.
Ook kan er gevraagd worden je wifi netwerk opnieuw te kiezen en het wachtwoord daarvoor.
Dus zorg dat je dat bij de hand hebt.

1 december 2015 om 10:02.
avatar
Ex-lid zegt:

Ik heb gisteren Apple gebeld.
Van 11.50 uur tot 17.25 uur met ze aan de telefoon gezeten maar het is opgelost.
Het was een ingewikkeld/groot probleem en eerst van alles geprobeerd maar uiteindelijk de instellingen in mijn account verwijderd.
Waardoor het is ontstaan is niet bekend maar gelukkig kan ik weer inloggen.
Moet zeggen dat de medewerkers van Apple ontzettend hun best hebben gedaan en erg kundig zijn.
Ik zag er tegenop om ze te bellen maar het was mijn laatste redmiddel en heb er geen spijt van.

3 december 2015 om 20:26.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club