SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mailberichten downloaden niet
Geplaatst op 15 januari 2016 om 10:35 door shantival

In mijn dock zie ik b.v. 4 berichten. Na aanklikken mail zijn dekoppenzichtbaar, maar de inhoud laadt niet. Linksonder bij "Berichten downloaden" blijft het hangen. Via de iCloud kan ik ze wel lezen.
Wat kan ik hieraan doen? (El Capitan)
m.vr.gr.
Vallabh

8 reacties
MaritaA zegt:

Ik zal een paar mogelijkheden geven, die misschien helpen.
1.mac afsluiten en weer opstarten.
2. Internet verninding verbreken en weer openen.
3. mailaccount verwijderen, afsluiten, opstarten en mailaccount weertoevoegen.

15 januari 2016 om 16:36.
shantival zegt:

De eerste mogelijkheid werkt 1 keer voor de bestaande binnenkomers, maar voor nieuwe moet ik de zaak weer herstarten >> geen oplossing
Mogelijkheid 2 heeft geen effect.
Mogelijkheid 3 durf ik niet aan, heb geen idee hoe ik dat moet doen.
m.vr.gr.
Vallabh

16 januari 2016 om 20:23.
MaritaA zegt:

Maar hoe heb je dan je mailaccount ooit ingevoerd?

18 januari 2016 om 07:34.
shantival zegt:

dat was meer dan 10 jaar geleden bij mijn eerste MacBook, daarna alles steeds gemigreerd. Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb.

18 januari 2016 om 07:56.
MaritaA zegt:

Simpel.
Als je al zo lang een mac hebt weet je dat als je een programma geopend hebt, je bovenin de menubalk op de vetgedrukte naam van het programma klikt en vervolgens kan je onder "voorkeuren" alle instellingen vinden/aanpassen van dat programma.
Zo ook bij Apple mail.

Dus:
Applemail>voorkeuren>accounts
linkerkolom zie je je account en rechterkiolom alle instellingen, waarvoor 3 mogelijkheden zijn
te weten: accountinformatie, postbusinstellingen,geavanceerd.

Voordat je het weghaalt, kan je een schermafbeelding plaatsen van het geavanceerde gedeelte van je account, ik vermoed dat daar een "v-tje" teveel of juist te weinig aanstaat.
Zo niet kan er altijd nog het mailaccount verwijderd en weer toegevoegd worden

18 januari 2016 om 08:05.
shantival zegt:

bijgaand de schermafbeelding mail>voorkeuren>accounts>geavanceerd.
Is de instelling goed?

18 januari 2016 om 08:56.
MaritaA zegt:

Haal eens dat tweede v-tje bij "controleer account bij ophalen post" weg
Je moet vervolgens bevestigen
Sluit apple mail af en kijk daarna hoe het gaat.

Helpt het nog niet.
Weet je nu wat je in moet vullen en waar.
Maak notities/schermafbeeldingen, haal het account weg en voeg weer toe.

18 januari 2016 om 09:29.
shantival zegt:

Het 2e v-tje weghalen was de oplossing. Alleswerkt nu weer naar behoren.
Bedankt Marita voor de hulp. Ik kom erachter, dat ik buiten de gebaande paden weinig kennis van het programma heb. Groet, Vallabh.

19 januari 2016 om 13:45.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club