Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Airpad Air 2 helemaal opnieuw
Geplaatst op 24 januari 2016 om 14:56 door Freedom

Ik heb een ipad Air 2 die soms wat blijft hangen bij het openen van een website.
Dit zeer het geval bij de clubs van het Seniorweb.

Ik heb de ipad gereset maar dat helpt niet.
Ik zou de ipad wel eens helemaal terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen, misschien is dan het euvel opgelost!!??
Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen zal wel lukken!

Máááár dan!!!!?.??.?.?.

Bestaat er een duidelijk
stappenplan die beter en duidelijker is dan de gewone handleiding om de ipad weer helemaal opnieuw te installeren vanaf de fabrieksinstellingen zodat er niets vergeten wordt en echt alles weer perfect werkt!!

Ben zeer benieuwd !


Verstuurd vanaf mijn iPad

10 reacties
MaritaA zegt:

De website van Seniorweb, moet ik tot mijn spijt zeggen, is regelmatig een drama. (ik heb een i7 pc en snelle internetverbinding).
Het heeft niets met de iPad te maken. Eeen Air 2 heeft een razendsnelle processor.
Zo heb ik (en dus ook anderen) dat ook wel met andere websites.
En weer andere websitesstaan op het scherm voordat je met je ogen kan knipperen.
Seniorweb is geen graadmeter.
Naar fabrieksinstellingen terugzetten, dus zoals die uit de doos kwam na aankoop, is alleen voor noodgevallen, dit is echt niet de oplossing hiervoor.

Je hebt een normale, redelijke downloadspeed? (plaats de app van OOKLA op je iPad, gratis en werkt zonder flashplayer, meet eens als je wil).
Kijk bij instellingen, wifi ,klik op je wifi naam en klik op: vernieuw lease.
En de simpelste van alles: Haal eens een minuut de stekker uit je modem en dan weer laten opstarten.
Staan er niet oneindig veel tabbladen open in Safari?

24 januari 2016 om 21:17.
Freedom zegt:

MaritaA,
Bedankt voor je reactie en uitleg.
Ik heb de App "OOKLA"geinstalleerd en heb met een test 25.10 Download en 3,43 upload. (Ik heb het instappakket van de KPN)
Ook heb ik bij de instellingen op "vernieuw lease" geklikt ( echter zonder resultaat)
Daarna heb ik de stekker uit het modem getrokken en nà ongeveer 2 minuten de modem weer opgestart.
Er staan geen tabbladen open in Safari.
Wanneer ik een website voor de éérste keer open, zie ik éérst het blauwe balkje lopen, nà ongeveer twee centimeter stopt het vollopen "even" en gaat daarna het vollopen van het blauwe balkje verder en wordt de website geopend.
De websites worden dus met vertraging geopend.
Is dit toch normaal ondanks ik een razendsnelle processor heb?


Als ik een zelfde website voor de twééde keer open , wordt deze wel sneller geopend met een lichtere vertraging.
(dat komt volgens mij dat de data van de éérste al opgeslagen is in de"Geschiedenis".
Dit geldt trouwens óók bij de "Favorieten"

Gaat Seniorweb nog verbeteringen aanbrengen zodat de clubs sneller geopend worden?
Graag je reactie.

25 januari 2016 om 11:29.
MaritaA zegt:

Heb je een Adblocker geinstalleerd? (vetraagt ook)

het instappakket van KPN geeft max. 20mb downloadspeed, dus dat is wat je iPad krijgt.
Staat je iTV aan dan kan je er rustig ruim 6 tot 8 mb aftrekken. Kan ook nog een oorzaak zijn.
Ook al zou je een pakket van KPN nemen dat tot 60 mb dowmload gaat, krijg je niet meer dan je downloadspeed is bij meting. Zo werkt het.

Nu heeft KPN bij veel gemeenten inmiddels aanpassingen gedaan, door middel van "pairbonding" zoals dat heet. (sneller internet)
Bel ze op en vraag of dat bij jou kan,1e halfjaar gratis en dan € 5,00p/m.
Je kan je wifiverbinding eens weghalen op je iPad en weer opnieuw installeren.

Veel mensen in de buurt op het zelfde wifi kanaal
Bepaalde tijd van de dag dat het gebeurt?

Bel eerst eens met KPN.

Wis cookies en geschiedenis,bij instellingen> safari.

Ik betwijfel of het verbeterd met de iPad leeg te maken(terug naar fabrieksinstellingen.

PS, ik zou een mail naar SW sturen en klagen over de trage website.

25 januari 2016 om 16:30.
Freedom zegt:

MaritaA,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteren éérst een klacht gestuurd naar het Seniorweb., ben benieuwd wat hun reactie is.
Mááár ik denk; "ze horen je wèl, maar luisteren niet"
Dus zullen ze er weinig/niets aan doen!
Ben zeer benieuwd!!????





E

26 januari 2016 om 12:23.
Helma Beumer zegt:

@Marita..
Je schreef...PS, ik zou een mail naar SW sturen en klagen over de trage website.
Ik heb geen mail gestuurd, maar wèl (stevig) geklaagd via de mogelijkheden van de site (onder de noemer... Klacht).
Het is toch te gek voor woorden dat we in 2016 nog met een site opgescheept worden uit het jaar nul.
Ze hebben tig betalende leden. Doe er eens iets nuttigs voor terug!!!!

27 januari 2016 om 03:27.
Freedom zegt:

Dit is de reactie van Seniorweb n.a.v..mijn klacht.
Denkelijk zijn ze weer wakker geschud!!!!?
Wanneer die up-date van de website komt wordt niet vermeld.
Ben zeer benieuwd !!
Bestááát er toch nog hóóóóóp!!??

Soundman


Geachte heer

Bedankt voor uw reactie. U hebt gelijk, de Clubs openen op dit moment erg traag. Ik heb het probleem voorgelegd aan de webmasters en ze hebben inderdaad een fout gevonden. Ze zullen deze een dezer dagen herstellen en zodat het probleem met de volgende up-date van de website verholpen zal zijn.

Met vriendelijke groet,
Kai Grabenhorst

28 januari 2016 om 08:33.
Helma Beumer zegt:

Goh Soundman... ik kreeg een heel ander antwoord.
'Geachte mevrouw Beumer,

Wij ervaren op dit moment geen problemen met de snelheid van de website en kunnen uw problemen met trage pagina’s niet reproduceren.
Wilt u ons op de hoogte houden van hoe het bij u gaat. Zijn er specifieke pagina’s waarbij het laden langer duurt dan andere pagina’s? Hebt u het altijd, of is het op bepaalde momenten van de dag erger dan anders? We horen het graag. Voordat we iets kunnen oplossen, moeten we de mogelijke problemen in kaart zien te brengen.
Met vriendelijke groet,
Joyce Vergouwe'

Ik word hier een beetje simpel van :-((

28 januari 2016 om 22:41.
Freedom zegt:

Dag Helma,
Ja dat is vreemd, van welke is die mail van SW aan jou???

Ik heb nu toch een harde erkenning van het probleem van Kai Grabenhorst en
toezegging dat SW. Actie gaat ondernemen!!


Nu blijf ik er bovenop zitten.
Een béétje grijs máááár niet versleten

29 januari 2016 om 09:23.
Helma Beumer zegt:

Van wie die mail is, kan je onderaan lezen :-)

29 januari 2016 om 23:24.
MaritaA zegt:

Beste mensen, ik ga een streep onder dit onderwerp zetten, het heeft nu niets meer van doen met waar de club(s) voor zijn. SVP direct contact hierover met SW. (beheerder MaritaA)

30 januari 2016 om 09:28.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club