Berichtdetails
L.S.
het volgende;
22 januari kreeg ik bericht via de App store, dat ik 2 updates moest binnenhalen op mijn iMac;
1. OS X el Capitain versie 10.1.3 en
2. iMovie versie 10.1.
Het binnenhalen ging zonder problemen
Na het updaten ontdekte ik, dat ik geen TV e.d. meer kan kijken via Horizon TV.
Als ik op een TV zender klik, krijg ik een zwart beeld met links boven de tekst
“Install microsoft “Silverlight”.
Als ik op deze Silverlight tekst klik, dan vliegt er snel een beeldje van links naar rechts.
Ik heb vervolgens Silverlight via het menu proberen te installeren met het gevolg
dat ik Horizon niet meer kan starten c.q.gebruiken.
Opvallend is, dat het gebruik van Horizon op de iPad geen problemen met zich brengt, daar werkt het ouderwets. Ik heb een Ziggo abonnement tot tevredenheid.
Groeten,
Jan Meijer
Voor de update hoefde er geen silverlight geïnstalleerd te worden?
Behalve dat volgens mij wordt Silverlight niet meer ondersteund, in ieder geval niet voor google Chrome.
Welke browser gebruik je? Safari? Heb je dan wel de versie voor mac gedownload en de browser die jij gebruikt?
Kijk eens in je browser (indien Safari) bij voorkeuren >beveiliging>plugin instellingen, kijk daar of hij er staat en hoe de instellingen zijn (misschien staat hij wel op uit, of staat er: sta niet toe" uitgerekend voor de bewuste website).
Ziggo bellen, zou ook aan die kant kunnen liggen.
PS Jan ik heb je lidnr. weggehaald, gaat niemand wat aan en is niet nodig, plaatsen van berichten hier betekent dat je lid bent van SW.
Vorige week had ik dat ook bij edge Toen stond er dat je silverlight en FIREFOX moest gebruiken en dat werkte wel
Lees hier:
http://www.iculture.nl/apple-xprotect-silverlight-aanval-gepatcht/
en deze
https://www.security.nl/posting/458718/Apple+beschermt+Mac-computers+tegen+Silverlight-aanval#replies
de reden waarom het niet werkte, Apple blokkeert standaard onveilige zaken.
Hallo MaritaA,
Ik dank je hartelijk voor de geboden hulp. Ik kwam er niet uit met jouw info. M.n. de 2 sites moest ik vele malen lezen. Dit was mij als leek veel te moeilijk.
Vandaag 28 januari heb ik contact opgenomen met Apple. Resultaat ik kan weer naar Horizon kijken!
De hulp van Ziggo bestond uit de mededeling " Vraag een bekende die verstand heeft van Computers om u te helpen"
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club