SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Standaard e mail adres kwijt
Geplaatst op 29 januari 2016 om 17:05 door willem40

Na upgraden naar el capitan ben ik mijn standaard email adres kwijt voor verzenden van bericht.
Worden nu standaard verzonden van mailadres me.com inplaats van iCloud.com.
Ontvangst gaat gelukkig nog wel goed naar iCloud.com.
De instelling me.com is niet te wijzigen.

5 reacties
MaritaA zegt:

Er zijn meer mailadressen ingevoerd in Apple mail?

29 januari 2016 om 20:12.
willem40 zegt:

Ja, nog twee andere. (gmail en xs4all).Ik heb dus keus uit drie, maar de iCloud.com zit daar niet bij.

30 januari 2016 om 11:14.
MaritaA zegt:

Kijk eens bij mail >voorkeuren>accounts

In de linkerkolom staan je ingestelde mailadressen in Apple mail, staat icloud daarbij?
Staat hij erbij, kijk dan in de rechterkolom ernaast (zorg dat je de keuze accountinformatie erboven hebt geselecteerd) of het account is geactiveerd (vinkje)

30 januari 2016 om 11:49.
willem40 zegt:

Ja,"iCloud Imap" staat er bij. Bij account infoheb ik geprobeerd het email adres weer te wijzigen bij "alias" en "mailadres" maar dan loopt het scherm vast. Reageert nergens meer op , moet "mail" afsluiten en opnieuw opstarten.

30 januari 2016 om 12:12.
MaritaA zegt:

Wat ik kan adviseren, is dat bewuste mailaccounthelemaal weghalen, iMac afsluiten en na opstarten weer toevoegen.
Helpt dat niet, dan contact opnemen met Apple support.

30 januari 2016 om 12:31.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club