SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
iPad activering mislukt
Geplaatst op 22 maart 2016 om 07:20 door Pounamu

Na de update vanmorgen en invullen van mijn Apple id + wachtwoord (heb dat eerder nog niet hoeven doen na een upgrade) krijg ik de mededeling dat activering niet mogelijk is omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.
"Sluit uw ipad aan op iTunes voor activering of probeer het over enkele seconden opnieuw"
Ik doe nooit iets met iTunes maar als de iPad niet aan kan, kan ik hem toch moeilijk "aansluiten" op iTunes?
Enfin, ik kan hem nu niet gebruiken:-(
Noot: update van iPhone ging vlekkeloos, daar kon ik die fase overslaan.

4 reacties
MaritaA zegt:

Ja dat had ik ook, maar aansluiten aan iTunes loste inderdaad alles op.

Open iTunes, ga naar store in de menubalk en activeer iTunes door naar "Machtig deze computer" te gaan en in te loggen met je Apple id. (activeren dus)
Niet uitloggen.
Vervolgens ga je naar iTunes>voorkeuren>apparaten> vink aan: voorkom automatische synchronisatie van iPads, Phones, Pods.
Vervolgens sluit je de iPad aan met de usb kabel van je adapter.
Je krijgt vrijwel zeker de vraag, vertrouw dit apparaat, dat is ja.
Ik vermoed dat je op dat moment kan activeren.
Zorg dat e de Laatste Update hebt vaniTunes
Lukt dat niet, moet je Apple support bellen.

Maar probeer het eerst nog even op de traditionele manier.

22 maart 2016 om 08:37.
Pounamu zegt:

Lees je bericht vlak nadat het op de traditionele manier in ene wel lukte, Marita.
Je tip over de iTunes instelling zal ik uitvoeren.
Bedankt!

22 maart 2016 om 08:53.
Pounamu zegt:

Marita, ik moet denk ik eerst eens een handleiding iTunes gaan lezen, vind b.v. nergens de optie Voorkeuren in iTunes. Zit nu wel in de pagina Beheer Apparaten, maar zie nergens Voorkeuren dus kan ook geen vinkje zetten bij Voorkom automatische synchronisatie etc.
Moet me nu eerst gaan bezighouden met twee belasting aangiftes, zal het op m'n To Do lijstje zetten en ben vooralsnog al blij dat de iPad weer werkt.

22 maart 2016 om 10:18.
MaritaA zegt:

De optie voorkeuren is toch de optie die in elk programma op je mac zit.

22 maart 2016 om 10:45.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club