Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
internet werkt niet meer op mijn Ipad
Geplaatst op 4 april 2016 om 19:11 door JosNobel

Ik heb een Ipad 2 en nu werkt daar ineens het internet niet meer op. Via mijn Macbook , die er nu naast ligt, heb ik gewoon internet maar als ik op de Ipad naar instellingen-wifi-kies netwerk open krijg ik het netwerk waarop mijn macbook gewoon werkt niet te zien. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen. Ik heb de Ipad al opnieuw ingesteld

7 reacties
MaritaA zegt:

trek eerst de stekker eens uit het modem voor een minuut of twee, wacht een minuutje tot alles weer aan staat op het modem, in ieder geval het lampje voor internet en kijk of je dan wel verbinding hebt.

4 april 2016 om 19:26.
Dirk Boom zegt:

Het andere idee is om de iPad even echt helemaal uit te zetten en dan weer op te starten.

4 april 2016 om 20:05.
JosNobel zegt:

Ik heb beide geprobeerd. Geen resultaat. Op een of andere manier is het signaal voor mijn macbook wel voldoende maar voor de Ipad te zwak. Heel vreemd omdat het tot vandaag gewoon functioneerde op dezelfde plek van waar we het ook nu gebruiken. Het vreemde is ook dat als de Ipad op een iets andere plek wordt gebruikt het signaal wel doorkomt. Kan het zijn dat signaal door een ander apparaat wordt weggetrokken. Ik zie bijv. in de netwerklijst van de macbook dat er een HP printer is die onbeveiligd is. Als ik trouwens probeer om via dat printer netwerk te werken gaat dat ook niet. heel vreemd allemaal.

5 april 2016 om 01:56.
MaritaA zegt:

Heb je de allerlaatse updates er al op? 9.3.1?

zie je bij instellingen>wifi je netwerk wel of niet staan.
staat het er wel, dan staat er dus geen blauw v-tje voor?
Erboven wifi wel op groen?

Ik wil even "voor ogen" krijgen hoe de situatie is.

5 april 2016 om 09:08.
JosNobel zegt:

Het is een heel raar verhaal. Als we 15 mtr verhuizen is het internet normaal terwijl de router in onze situatie 7 mtr bij ons vandaan is. Mijn macbook heeft gewoon verbinding op de plek van waar wij zitten. Gaan eerst de provider bellen want het is sinds zondag pas zo. misschien hebben zij een oorzaak.

6 april 2016 om 03:09.
Dirk Boom zegt:

Gezien de klacht kan een oplossing zijn om het modem een ander kanaal te laten gebruiken. Het nu gebruikte kanaal zou kunnen storen met signalen uit de omgeving.
Het wijzigen van het kanaal moet gebeuren in het menu van het modem.

6 april 2016 om 11:59.
JosNobel zegt:

Er is een monteur geweest en hij heeft het modem opnieuw ingesteld. Vreemd dat mijn MacBook wel verbinding had maar de IPad niet terwijl ze naast elkaar lagen. Het is in ieder geval weer ok. Bedankt voor het meedenken. Jos

6 april 2016 om 16:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club