Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Email ophalen lukt niet meer
Geplaatst op 24 mei 2016 om 12:49 door JosNobel

Op mijn iPad heb ik versie 9.3.2. Geinstalleerd en nu krijg ik steeds een foutmelding dat pop.tele2.nl niet reageert en dat ik de instellingen moet controleren. Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.

8 reacties
MaritaA zegt:

ik denk dat je toch even moet kijken via de website van tele 2 hoe de instellingen moeten zijn op je iPad en of die kloppen.

Dit las ik, gewoon gevonden op Google!

https://forum.tele2.nl/e-mail-314/oplossing-voor-tele2nl-via-outlook-ipad-55083

24 mei 2016 om 19:49.
JosNobel zegt:

Ik heb nu een andere poort voor verzenden ingesteld. Het was poort 110 en nu 997. Heel vreemd want ik heb de instellingen al tijden in gebruik maar na de update werkte het niet meer.
bedankt voor de reaktie.
Jos

24 mei 2016 om 23:42.
JosNobel zegt:

Ik heb het verzenden van mail weer voor elkaar. Poort 995 ipv 997 maar nu krijg ik weer een foutmelding met verzenden van mail. De server accepteert geen "relaying". Ik heb gezocht op internet maar kan geen antwoord vinden. Wie weet raad?
Alvast bedankt
Jos

27 mei 2016 om 09:27.
MaritaA zegt:

Sluit je iPad eens helemaal af en na opstarten kijk of het wel gaat.
Anders toch het hele account weghalen, iPad afsluiten en na op nieuw opstarten account weer toevoegen.
Dit is geen ipad probleem, maar heeft te maken met Tele 2 instellingen, zou toch de helpdesk eens bellen van Tele 2.

27 mei 2016 om 11:42.
PSteunebrink zegt:

Het is een probleem bij Tele2. Versturen van mail kan (tijdelijk) alleen via webmail. Zie hun bericht op https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/geen-mails-kunnen-versturen-55161

Ik merk op dat het verwijderen van je mailaccount op je iPad tot gevolg kan (zal) hebben dat je alle mails verliest, omdat je POP gebruikt i.p.v. IMAP.

31 mei 2016 om 19:43.
JosNobel zegt:

het lukt inderdaad nog steeds niet maar ook mis ik sommige mails op de iPad die ik op mijn macbook wel gewoon ontvangen heb. Wat is het verschil tussen imap of pop

31 mei 2016 om 20:01.
PSteunebrink zegt:

Het verschijnsel dat het ene apparaat bepaalde mails wel heeft en de andere niet hangt samen met POP. Met IMAP heb je dit niet.
Je kunt dit wel enigszins verhelpen door bij de POP instellingen van elk apparaat te melden dat de mail een aantal dagen op de server mag blijven staan.

POP haalt mail op en verwijdert deze van de mail server. IMAP laat mail op de mailserver staan en synchroniseert met die server. Dit geldt ook voor verzonden mail, concepten e.d.

Daarom is het met meer apparaten aan te bevelen om IMAP te gebruiken.
Let op: je kunt niet van POP naar IMAP gaan door een instelling te wijzigen. Je maakt (opnieuw) je mail account aan in je apparaat. Als je POP account verwijdert, ben je ook de mail kwijt.
Misschien heeft iemand daar een oplossing voor (ik nog niet, ook nog niet in verdiept)

31 mei 2016 om 20:07.
JosNobel zegt:

Bedankt voor de uitleg. Als tele2 weer normaal is ga ik een nieuw account aanmaken maar dan met imap.

31 mei 2016 om 23:38.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club