Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Apple TV
Geplaatst op 7 juli 2016 om 18:33 door Yvon.

Beste Clubleden,

Ik heb een Ipad 3, een Ipad mini 2 en Apple TV 3de generatie. De Apple TV bedien ik vanuit de Remote App..

Nooit problemen gehad met streamen. Tot vorige week...... ik had toen Spotify draaien op mijn TV. Eerst viel de Remote App uit (zwart beeld op mijn IPad 3) en vervolgens ging de muziek van mijn TV terug naar mijn Ipad. Vanaf dat moment heb ik geen contact meer met mijn Apple TV.

Ik dacht dat het aan die Remote App zou liggen. Dus App verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Maar die komt nu niet meer van onderstaand scherm af. En de Apple TV vertelt, dat er geen contact gemaakt kan worden.

Alles staat aan..... overal.... thuisdeling, airplay is afgevinkt. Alles op de juiste WiFi.

Op de padjes kom ik ook nergens meer het icoontje van Apple TV tegen en Airplay is verdwenen op het onderste uitklapscherm.

Het gekke is, wanneer ik van huis ben met de mini, die is mobiel via T-mobile, dan staat airplay wel weer in dat scherm! Geprobeerd met die mini Apple TV te forceren via T-Mobile, dus de WiFi van de mini, maar dan krijg ik airplay niet op dat uitklapscherm.

Ik snap er niets meer van. Mogelijk zie ik iets over het hoofd. Hopelijk dat de club een oplossing heeft.... MaritaA misschien?

Met vriendelijke groet, Yvon.

(Bijlage weggehaald, ivm het zien van e-mail adres door beheerder Marita A)

11 reacties
MaritaA zegt:

Begin eens met de stekker uit je modem te halen voor een goede minuut, weer stekker erin
Als alles weer geladen is, kijk dan of het werkt.

Heb je inderdaad via Airplay wel de apple tv gekozen?
Je kan op de apple tv, de gegevens van je netwerk zien? m.a.w. het is nog steeds ingevoerd?
Staat ookop de Apple tv Airplay aan?

Anders haal het netwerk weg uit de apple tv,
Sluit de boel af en weer invoeren.

Er is wel een paar weken geleden een update geweest voor de Apple tv, kijk eens bij instellingen op de apple tv, of je wel de meest recenstste hebt.

Alle laatste besturingssystemen?

7 juli 2016 om 20:00.
Yvon. zegt:

Dank voor de snelle reactie, MaritaA.

Het netwerk van de Apple TV had ik al gecheckt en dat klopt. En ook is de Apple TV up-to-date.

Dat van die Modem had ik inderdaad nog als laatste optie..... maar ik doe dat niet graag en ik hoopte op een andere over het hoofd geziene optie. Ooit in het verleden heel veel problemen gehad met de herstart van die Modem.

Maar goed, als ik weer herkend wil worden door de Apple TV, zit er niets anders op!

Ik ga straks aan de gang..... even moed verzamelen, en laat het je weten.

Groet van Yvon.
 

7 juli 2016 om 20:18.
MaritaA zegt:

Vreemd ik zie je bericht pas vanochtend en de mail ook pas vanochtend, maar dat is een SW probleem.

Yvon, als je zulke problemen had met het modem te resetten, dan lijkt het ,of je hebt nog een hartstikke oud modem, of er zijn verbindingsproblemen.
Heb je ooit een speedtest uitgevoerd (een langzame verbinding maakt het streamen,wat het uiteindelijk is, lastig of niet mogelijk)



Voor je iPad kan je in de Appstore de speedtest van Okla downloaden. (Gratis, beetje reclame), die werkt zonder flashplayer.
Geef mij je down-en upload speed eens door.

8 juli 2016 om 08:14.
Yvon. zegt:

MaritaA, mijn modem is verschrikkelijk oud...... ik zal maar niet vertellen hoe oud, want dan val je van je stoel! Jij hebt dat e-mail adres gezien...... nou die provider bestaat al niet eens meer onder die naam! Je kan wel nagaan..... Seniorweb was tot het eind toe mijn provider en toen moest ik overstappen..... nou, zo oud dus!

Ik heb hem de modem nog niet gereset. Dat ga ik in het week-end doen. Ik heb nu nog internet en dat is belangrijker dan Spotify via Apple TV.

En nu wordt je wel erg technisch...... Speedtest? Down-en upload speed? Jeetje, ik krijg het nog druk dit week-end! Weet je, alles werkt, behalve mijn vraag dan. En dat het wat langer duurt..... nou ja, dan zet ik een kopje koffie ;-)

8 juli 2016 om 12:41.
MaritaA zegt:

Niet zo technisch, je internet verbinding heeft een bepaalde snelheid, .
Twee snelheden" de download snelheid en de upload snelheid.

Is dat niet snel genoeg worden zaken zoals streamen (apple tv) niet goed meer weergegeven of houdt er gewoon mee op.

Ik wil uitsluiten dat dat de oorzaak is.
Via de volgende link kan je de app zo uit de appstore downloaden en zet aan, je ziet een soort metertje lopen en je krijgt keurig de dowmload -en upload speed van je internetverbinding te zien.


https://itunes.apple.com/nl/app/speedtest.net-speed-test/id300704847?mt=8

Absoluut niet technisch.
Het kan ook mog zo zijn dat er meerdere mensen bij je in de buurt hetzelfde kanaal gebruiken waar je modem op zit, ook dit is niet technisch, dus je provider bellen, zij kunnen zien of er meer mensen in de buurt daarop zitten en het anders instellen (wat je ook zelf kan, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen).
dat zou ook een oorzaak kunnen zijn , net genoeg ontvangst voor iPad , maar apple tv erbij geeft problemen.

8 juli 2016 om 13:49.
Yvon. zegt:

Dit viel inderdaad wel mee, MaritaA.

Mijn download- = 16.10 Mbps en uploadsnelheid = 0.82 Mbps

8 juli 2016 om 14:08.
MaritaA zegt:

Is niet erg snel, maar zou moeten kunnen werken. Een HD film zal niet /of niet geweldig werken.

Advies: bel je provider vraag een nieuwer modem en laten ze kijken of veel mensen bij jou in de buurt op hetzelfde kanaal zitten.

8 juli 2016 om 14:13.
Yvon. zegt:

Die modem zal vernieuwd gaan worden. Want KPN wil overgaan op glasvezel. Die ligt er al tot in mijn meterkast. Deze actie had in het voorjaar al moeten gebeuren, maar is door KPN opgeschort naar een later tijdstip.... mogelijk een kostenaspect?!
Daar wacht ik dan maar op.... en wie weet..... misschien ben ik wel de eerste in de wijk als mijn modem niet herstart na mijn reset!

Sowieso, bedankt voor al je adviezen. Ik heb weer het e.e.a. bijgeleerd!

Ik hou je op de hoogte van de reset.... hoop ik. Nou ja, ik heb dan altijd nog mijn mini met T-Mobile :-)

Groet van Yvon.

8 juli 2016 om 14:41.
Yvon. zegt:

MaritaA, dit geloof je niet!

Op dit late uur bekijk in een filmpje op YouTube via mijn iPad en plotseling floept de Apple TV logo in beeld. Dus ik snel de TV op het juiste kanaal en geklikt op dit logo en wat denk je..... alles doet het weer! Spotify draait weer zoals ik het graag heb. Overal staan weer het logo en airplay op de juiste plekken, ook in het uitklapscherm.

Dit is toch niet te geloven?! Ik heb verder niets gedaan.... geen stekkers in/uit, helemaal niks!

Dus ik weet nu wat ik de volgende keer moet doen..... geduld hebben. Apple herstelt zich vanzelf! Onvoorstelbaar!

Ik ben wel een hoop wijzer geworden. Nogmaals dank voor alle uitleg, hinten en moeite.

Een blije en opgeluchte groet van Yvon.

9 juli 2016 om 01:51.
MaritaA zegt:

Toch de wifiverbinding, denk ik, maar hoe dan ook, veel kijkplezier toegewenst

9 juli 2016 om 08:24.
Yvon. zegt:
Ter aanvulling.... Gisteravond is in mijn woonwijk een stroomstoring geweest. Ik was niet thuis, dus niets van gemerkt. Nou ja, Apple TV doet het weer.

Liander heeft de stekker voor mij uit de modem gehaald en daarmee het probleem opgelost...... geweldig!
9 juli 2016 om 14:43.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club