SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
SPAM
Geplaatst op 19 juli 2016 om 11:41 door Elz144

Goedemorgen,
Ik krijg op dit moment heel veel spam binnen.
Op mijn mailadres wat ik nagenoeg niet meer gebruik de laatste 30 dagen 172 stuks (Na 30 dagen worden ze automatisch verwijderd. Op mijn mailadres wat ik nu standaard gebruik de laatste dagen 282 stuks.
Hoe kan ik dit laten stoppen? Moet ik toch maar aan extra beveiliging voor de iMac gaan denken en zo ja wat kan ik het beste doen?
Groetjes,
Mieke

14 reacties
Dirk Boom zegt:

Is het een Mac-mailadres of een mailadres dat niets met de naam Apple/Mac te maken heeft?
Meestal namelijk komt spam onafhankelijk van het apparaat binnen, via de e-mailprovider.
Sommige e-mailproviders gebruiken zelf een spamfilter.

19 juli 2016 om 13:45.
Elz144 zegt:

het zijn beiden gmail adressen. En op beiden komt verschillende spam binnen en het staat ook in de map ongewenste reclame.

19 juli 2016 om 15:14.
PKHG zegt:

Ik denk niets aan te doen, blij zijn dat dat spul meteen in een passende ordner terecht komt.

19 juli 2016 om 15:41.
Dirk Boom zegt:

Ik denk ook dat er weinig te doen is aan de oorsprong van de mails, en de gevolgen zijn zo te lezen onder controle. Het heeft volgens mij in dit geval niets te maken met de iMac zelf maar ik weet niet of er een route via Apple mogelijk is en de betr. mails daar kunnen worden afgevangen.
Dan 282 mails in enkele dagen ..... dat is wel erg veel. Ik heb dit vaker gehoord, met een beetje goede wil houdt dit een keer vanzelf ook weer op.
In ieder geval geen enkele mail openen, en al helemaal niet beantwoorden.

19 juli 2016 om 15:50.
EdBo zegt:

Misschien kan je in de voorkeuren van de Mail App een regel toepassen. B.v. zie bijlage
Op deze manier worden de vervelende mail gelijk verwijdert.

Schermafbeelding2016-07-19om18.37.24.png
19 juli 2016 om 18:41.
Elz144 zegt:

Bedankt voor de tip. Ik heb er net naar gekeken maar het zijn allemaal verschillende afzenders en ook op allebei mijn email adressen zijn het andere afzenders. Ik ga er misschien toch wel mee aan het werk maar ik hoopte dat er een eenvoudiger oplossing zou zijn.

19 juli 2016 om 19:31.
Elz144 zegt:

EdBo: Is er een makkelijke manier om een regel toe te voegen of mot ik dat bij ieder spam bericht apart doen. En ik mag de mails ook niet openen. Ik vind het nogal verwarrend.

19 juli 2016 om 23:29.
EdBo zegt:

Hebben de Spam berichten niets gemeen? Ik bedoel b.v. ................@spam.nl een domein naam of van een vreemde provider. Dus niet b.v. Ziggo want dan word alles van Ziggo verwijdert, en dat wil je denk ik niet.

20 juli 2016 om 17:36.
Elz144 zegt:

Ik stuur een afdruk van de adressen die ik vandaag heb gekregen op mijn 2 mailadressen. H
Hoe pak ik dit in hemelsnaam aan?

Schermafbeelding2016-07-20om17.47.17.png
20 juli 2016 om 17:51.
Elz144 zegt:

Dit is de andere print.

Schermafbeelding2016-07-20om17.46.59.png
20 juli 2016 om 17:52.
EdBo zegt:

Tja dat is een beetje hopeloos. Wat misschien ook nog mogelijk is de instellingen van reclame aanpassen. zie bijlage

Schermafbeelding2016-07-20om18.01.51.png
20 juli 2016 om 18:04.
EdBo zegt:

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar je kan aangeven als de afzender niet in jou contacten komen, dat deze verwijdert word

Schermafbeelding2016-07-20om18.02.08.png
20 juli 2016 om 18:05.
Dirk Boom zegt:

Absoluut nergens voor gaan afmelden EdBo. Afblijven van zulke berichten.
Het is spam, blijf daar ver vandaan.
Ik sluit niet uit dat het over 1 of 2 weken vanzelf ophoudt.

20 juli 2016 om 18:13.
EdBo zegt:

Ja je hebt gelijk Dirk Boom, ik haal dat maar even weg. Dank je voor het opletten.

20 juli 2016 om 18:15.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club