Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Nieuwe emails komen niet bij INKOMEND maar ARCHIEF(mijn naam) (Alle berichten)
Geplaatst op 30 juli 2016 om 10:14 door Elz144

Op dit moment ben ik erg aan het tobben met emails.
90% van nieuwe betrouwbare/goede mails komt alleen binnen bij ARCHIEF Elzenaar.Mieke (Alle berichten).
10% komt zoals het hoort binnen bij INKOMEND.
Dit betekent ook dat de 90% niet zichtbaar/te vinden zijn op mijn iPhone en iPad.
Er zitten er daarvan wel een aantal in de prullenbak van iPad en iPhone.
Ik krijg ook per dag meer dan 100 spanberichten binnen op mijn 2 mailadressen. Deze zijn ook niet te zien op de iPhone en iPad. Wel zitten er daar een aantal van in de prullenbak.

Heb ik een virus binnengehaald? Zou een reset helpen en zo ja hoe doe ik dat?
Hoe kan ik dit oplossen?
Groetjes,
Mieke

18 reacties
Miax zegt:

Een softreset doe je op de iPad en iPhone op dezelfde manier. Je houdt de aan/uit knop ingedrukt tot er een balkje verschijnt en dat schuif je naar uit. Houdt dan de aan/uitknop opnieuw ingedrukt tot het appeltje verschijnt.

Heb je op je mac bij mail regels ingesteld? Zoals hier onder.
En Wat heb je dan ingesteld, je kan verschillende dingen instellen zoals verplaats naar etc.

Kijk ook eens op de mac bij Mail > voorkeuren hoe alles ingesteld staat ook bij het tabblad
reclame.
groetjes,
Mia
 

 

regels.jpg
30 juli 2016 om 12:37.
Elz144 zegt:

Het gaat om een reset voor de iMac

30 juli 2016 om 13:56.
Elz144 zegt:

Het meest vervelende is dat goede email berichten voor 90% in de archiefmap komen en niet op INKOMEND. Ik kan deze 90% dus op iPad en iPhone niet lezen omdat ze er niet in staan.

Ik heb reset op de iMac inmiddels uitgevoerd.

Bij tabblad reclame staat volgens mij alles goed.

Vwo ongewenste reclame/spam:
Het is gekkenwerk om bij REGELS allerlei gegevens van spamberichten in te voeren.
Ik heb op 2 mailadressen in 12 uur tijd 46 spam/ongewenst berichten binnen gekregen. Kijk er per dag meer dan 100.

30 juli 2016 om 14:25.
Miax zegt:

Bedoel je met reset van de Mac in veilige modus opstarten? Dat wil nog wel eens helpen, als er iets niet helemaal lekker loopt met de Mac.
Op deze site staat hoe je het moet doen.
Heb je ook bij iPhone en iPad een reset gedaan?

Aan al die Spam kan je eigenlijk niets of weinig aan doen. Als je ook bij zo'n reclame mailtje je wilt uitschrijven, krijg je er zo weer 10 anderen voor terug. Dus blijf daar van af. Vaak krijg je ze doordat je een abonnement op een nieuwsbrief of zo neemt en dan ergens iets moet aanvinken, over reclame van collega's van hen. Niet doen, dan wordt je ook weer overladen.

Het is inderdaad gekkenwerk om regels te gebruiken als alles verschillend is, maar soms hebben een aantal van die mailtjes dezelfde domeinnaam dus @reclame.nl of zo, en dan kan je wel regels gebruiken. Dan voer je in @reclame.nl en dan maakt het niet uit of er piet@reclame.nl staat of iets anders ervoor.
 

30 juli 2016 om 17:59.
Elz144 zegt:

Reset heb ik gedaan maar helpt niet.

Maar grootste probleem blijft dat alle nieuwe berichten van zowel mijn partner als mijzelf van drie verschillende email adressen binnenkomen in de map:
- Archief
- elzenaar.mieke (af zijn naam)
- (alle berichten)

Hoe los ik dit op zodat allesweter in de map INKOMEND binnenkomt.

Groetjes,

1 augustus 2016 om 09:20.
Elz144 zegt:

Kan het niet zo zijn dat mijn beveiliging niet goed is of dat ik een virus heb binnengehaald of dat ik gehackt wordt.
Ik heb versie:
OS X El Capitan
Versie 10.11.6

1 augustus 2016 om 09:45.
Miax zegt:

Had je in april ook niet zo'n probleem? Heeft dat niets opgeleverd?

Via deze link staat het een en ander te lezen. Ik heb deze via mail.google.com gevonden.

Ook stond er dit bij help op mail.google.com.
Mijn berichten slaan de inbox over
Als je inkomende berichten je inbox overslaan, komt dit door een verkeerd geconfigureerd filter of een instellingen op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.
Je kunt dit probleem oplossen door ervoor te zorgen dat je geen filters met de acties Inbox overslaan (archiveren) of Verwijderen hebt gemaakt die van invloed zijn op de betreffende berichten. Als je veel filters of ingewikkelde filters hebt ingesteld, moet je mogelijk de actie Inbox overslaan (archiveren) of Verwijderen bewerken om er zeker van te zijn dat ze het probleem niet veroorzaken.
Als je doorsturen hebt ingeschakeld in je account, moet je ervoor zorgen dat je Gmail-kopie in archief plaatsen of Gmail-kopie verwijderen niet hebt geselecteerd in je opties voor doorsturen.
Als je een POP-client gebruikt voor toegang tot Gmail, moet je ervoor zorgen dat je Gmail-kopie in archief plaatsen or Gmail-kopie verwijderen niet hebt geselecteerd in stap 2 van je POP-downloadopties.
Ten slotte: als je meerdere POP-clients (met recente modus) gebruikt voor toegang tot je Gmail, zorg je ervoor dat je 'Laat een kopie van berichten op de server staan' hebt geselecteerd in je instellingen voor clientconfiguratie.


Als je inlogt op mail.google.com, kan je het een en ander vinden, Aan de rechterkant staat een soort tandwieltje, als je dat aanklikt, kom je bij verschillende onderwerpen, o.a. instellingen. Kijk eens bij het tabblad filters en doorsturen etc. of je geen filters hebt ingesteld. En bij doorsturen of je niets hebt ingesteld.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes Mia

1 augustus 2016 om 11:52.
Miax zegt:

Nog een mogelijkheid. Heb je ooit regels gemaakt bij mail - voorkeuren? Zo ja, controleer ze dan eens allemaal, misschien heb je wel ergens per ongeluk de regel AAN gebruikt en bij BEVAT je eigen mailadres gebruikt en daarna verplaats naar archief of iets dergelijks.
Of je een virus hebt, is zeer onwaarschijnlijk. Je hebt de laatste versie van OS X.

1 augustus 2016 om 12:33.
Elz144 zegt:

Dit zij de dingen die ik bij regels heb aangegeven en dus staan ze aangevinkt.

Schermafbeelding2016-08-01om18.04.09.png
1 augustus 2016 om 18:06.
Miax zegt:

Heb je nog via de webbrowser gekeken hoe alles ingesteld staat, zoals in het stukje wat ik hiervoor heb aangegeven over filters etc. Als daar bij instellingen alles goed staat, dan kan ik je verder niet helpen. Misschien kan je dan kijken of er iemand aan huis kan kijken bij je.
Als het opgelost is, laat je dan nog even weten wat de oorzaak was?
succes en gr. Mia

1 augustus 2016 om 20:28.
jan100 zegt:

Hallo Elz144, als het om een IMAP-account gaat zou het ook kunnen zijn dat op je iPhone of iPad direct alle inkomende email gearchiveerd wordt?
Succes Jan

2 augustus 2016 om 12:41.
Elz144 zegt:

Jan,
Op mijn iPhone komen niet alle nieuwe berichten binnen. Wel een paar. De andere kan ik op iPhone nergens vinden.
Op de iPad komen een aantal binnen op INKOMEND.

Ik weet niet of het een IMAP-account is. Ik weet ook niet wat dit is.

2 augustus 2016 om 13:09.
Elz144 zegt:

Max,
Ik stuur foto mee van de filters (er staan er daar tientallen (misschien wel 100) zoals op de foto.

En foto van "DOORSTUREN" zoals het staat ingesteld..

Heb vandaag alweer meer dan 60 berichten ongewenste reclame.

Schermafbeelding2016-08-02om13.11.01.png
2 augustus 2016 om 13:14.
Elz144 zegt:

Bijgaand de andere foto.

Schermafbeelding2016-08-02om13.11.44.png
2 augustus 2016 om 13:28.
Miax zegt:

Ik heb momenteel de kleinkinderen en kan niet op mijn Mac, om even te kijken.
wat mij opvalt bij de adressen van de foto met filter is, dat bijna alle spam een domeinnaam heeft van yahoo.com. Je kan natuurlijk kijken of er in je contacten adressen zitten met dezelfde domeinnaam, zoniet dan kan je een regel maken als VAN bevat @yahoo.com, verwijderen. Maar dan krijg je ook geen mail meer van goede mails met die domeinnaam. Het zou wellicht heel wat spam schelen.
Als ik weer bij mijn mac kan, zal ik kijken hoe het met doorsturen zit.
Op je laatste foto kan je zien dat je een imap account hebt.
 

2 augustus 2016 om 23:03.
Miax zegt:

Mieke, ontvang jij je mail op de Mac in de mailapp van de Mac, of werk je via mail.google.com?

Ik heb een schermafbeelding gemaakt van Doorsturen, zoals het bij mij bij mail.google.com staat ingesteld, volgens mij bijna hetzelfde als bij jou. Ik heb net een nieuwe mac, dus daardoor kan het iets afwijken dan bij jou. Maar instellingen zijn gelijk.
Gr. Mia

 

Schermafbeelding2016-08-03om09.09.30.png
3 augustus 2016 om 11:22.
Elz144 zegt:

Ik ontvang mail op de Mac in de mailpap van de Mac.
Maar kan ook via mail.google.com dan krijg ik het witte envelopje met de rode lijntjes.
Er komt nu echter helemaal niets meer binnen op inkomend. Ook is van de laatste 14 dagen alle inkomende mail zomaar in de prullenbak terecht gekomen.
Ik ga morgen 2 dagen weg en kan dan geen mails bekijken. Best lastig.
Mijn instellingen staan precies hetzelfde als bij jou.

3 augustus 2016 om 14:46.
Miax zegt:

Mieke,
Ik heb even in jouw vragen verleden gekeken, op 21 januari heb je de vraag gesteld “Mailadres blokkeren”.
O.a. het antwoord gekregen; stel eens regels in en daar zou je mee aan de slag gaan. Heb je gedaan en was je al je mails kwijt, die je later weer gevonden hebt en in de map “alle berichten” .

in April heb je een vraag gesteld “G-mail berichten gaan naar Archief op iMac”.Toen heeft Marita je geholpen. Ik weet niet of dat toen geholpen heeft.

Nu deze laatste vraag.
ik heb eerder in deze discussie gevraagd, controleer je regels eens en toen heb je een afdruk gestuurd van wat aangevinkt staat bij jou, maar heb je ook gekeken hoe die regels ingesteld staan.
Dit vraag ik omdat jij, nadat jij bij een vorige vraag regels hebt ingesteld en je mails naar “alle berichten” verdween.
Je controleert het zo.
Ga in mail naar Voorkeuren, regels. Klik een regel aan, zodat hij blauw wordt, klik dan op Wijzig en kijk goed hoe die is ingesteld.
Staat in het eerste veld wel VAN en niet bijv. AAN, dan krijg je BEVAT en daarna krijg je een emailadres (is dat niet per ongeluk je eigen emailadres) daarna wordt er gevraagd “worden de volgende taken uitgevoerd” en dan kan je kiezen, Heb je misschien daar ergens gezet “Verplaats naar”.
Doe dat bij alle regels.

Dit is het enige, wat ik nog kan bedenken, dat eventueel fout is gegaan.

Ik hoop dat dat het is.

4 augustus 2016 om 11:08.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club