Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mac kan geen verbinding maken met iCloud van wegen een probleem met elze....... (mijn gehackt mailadres)
Geplaatst op 18 augustus 2016 om 12:03 door Elz144

Ik heb ivm gehackte mailadres een nieuw adres aan gemaakt.
Mijn Apple Id/iCloud adres aangepast aan het nieuwe mailadres en wachtwoord aangepast.
Dit werkt goed.

Nu krijg ik constant het scherm zoals in de bijlage getoond. Hier loop ik vast en kom niet verder. Al van alles geprobeerd maar weet het nu even niet meer.

Hoop dat jullie me (weer) kunnen helpen.

Groetjes,
Mieke

Schermafbeelding2016-08-18om10.43.41.png
13 reacties
Miax zegt:

Mieke,
Heb je eerst uitgelogd met je apple-id.
Lees dit even door. Hier staat precies beschreven hoe een nieuw Apple id te maken. Misschien ergens een stap overgeslagen. Hoop dat dit je verder helpt.

Succes Mia.

18 augustus 2016 om 15:21.
Elz144 zegt:

Hallo Mia,
Ik had al nieuw Apple-ID aangemaakt. Dit staat ook in mijn account bij Apple en daarvan heb ik van Apple ook een bevestigingsmail gekregen.
Echter dat vervelende schermpje springt constant in beeld en daar kom ik niet verder mee want dan krijg ik de melding dat dit onbekend is.
(kun jij of kan ik het zelf die afbeelding verwijderen?
Groetjes,
Mieke

18 augustus 2016 om 17:04.
Miax zegt:

Mieke,
ten eerste, voordat je dat nieuwe apple-id ging aanmaken, had je toen met je oude apPple id uitgelogd. Als ik het goed gelezen heb staat dat ook bij de link die ik gestuurd heb. Anders blijft je mac gekoppeld aan dat apple id.
kijk eens bij icloud en itunes welk account daar staat. Staat het oude er nog, log dan uit met het oude id en log in met je nieuwe apple id.
ten tweede, als je een bijlage hebt bijgevoegd kan ik hem niet verwijderen, alleen jijzelf en de beheerder van de club.. Tik in je bericht waar de bijlage inzit rechtsboven op dat pennetje en dan kan je wijzigingen aanbrengen in je bericht. De bijlage staat dan vermeld bij de blauwe knoppen bijlage toevoegen en plaatsen. Er
staat ook een prullenbak.
Succes Mia

18 augustus 2016 om 17:38.
Elz144 zegt:

Nee Mia, ik had niet uitgelogd op iPhone en iPad en iMac met mijn apple ID.
Ik begrijp nu dat de Mac gekoppeld blijft aan dat oude Apple ID.
Al een paar nachten slaap ik er slecht van en bedacht me vannacht iets.
Als ik mijn Apple ID nu terug wijzig naar mijn oude mailadres en daarna (als dat lukt) een nieuw wachtwoord aanmaak. Kan dat een oplossing zijn?
Ik heb het oude mailadres nu nog in gebruik maar alles wat daar op binnenkomt (heel weinig) daar meld ik me voor af of daar wijzig ik het in mijn nieuwe mailadres.
Ik hoor graag weer van je.
Groetjes,
Mieke

19 augustus 2016 om 07:28.
Miax zegt:

Ik denk niet dat dat lukt. Kijk eens op al je apparaten hoe je bij iCloud staat ingelogd, als je met het oude apple id staat ingelogd, log dan uit en en log in met je nieuwe apple id.
Kan je nog inloggen met je oude apple id bij iCloud? Als dat kan log dan uit op al je apparaten en log in met je oude apple id, log dan opnieuw in met je nieuwe apple id.
Lukt dat niet, neem dan even contact op met apple. Tel. 0800 0201581
Wacht ook nog even met het verwijderen van je oude emailadres tot alles werkt.

Succes Mia

19 augustus 2016 om 08:19.
Elz144 zegt:

Half uurtje geleden met Apple gebeld. Ik ben daar ook prima geholpen en het lijkt er op dat alles weer normaal functioneert. Ook de andere gekke dingen lijken opgelost.
Mia, super bedankt voor alle geduld en goede adviezen. Hoop dat ik je nu een tijdje niet om hulp hoef te vragen.
Groetjes en fijn weekend.
Mieke

19 augustus 2016 om 11:12.
Miax zegt:

Bedankt voor het terugkoppelen en ook fijn weekend. Wat fijn voor je dat dat nu achter de rug is.
Mia.

PS
​Als je zin en tijd hebt kun je dan ongeveer vertellen wat de oplossing was, zodat wij er ook wat van leren?

19 augustus 2016 om 12:40.
Elz144 zegt:

Wat ik allemaal precies heb gedaan weet ik niet meer. Moest alles gelijk doen en kon ook niet alles opschrijven.
Allereerst heb ik een nieuw wachtwoord aan moeten maken voor mijn nieuwe mailadres.
In iCloud instellingen uitgelogd en daarna kon ik inloggen (het oude mailadres) met het nieuwe wachtwoord.
Daarna aantal stappen doorlopen om : iCloud drive, agenda, contacten, mail, Safari, Notities, Sleutelhanger en zoek mijn Mac weer opnieuw in te stellen.
Daarna ging het eigenlijk vanzelf goed. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Zie nu alleen dat mijn agenda's van iPhone en iMac niet helemaal synchroon lopen.
iPad en iMac lopen wel synchroon. Op iPad en iPhone staan de instellingen gelijk!!

Groetjes,
Mieke

19 augustus 2016 om 14:35.
Miax zegt:

Bedankt Mieke, kijk even of op al je apparaten dezelfde agenda ingesteld ataat en of overal icloud aanstaat.

groetjes Mia

19 augustus 2016 om 23:29.
Elz144 zegt:

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn info.

Als ik de agenda (van mijn gehackt mailadres) verwijder verdwijnen dan ook alle afspraken uit het verleden van deze agenda? Want dat wil ik graag bewaren.
Groetjes,
Mieke

20 augustus 2016 om 12:15.
Miax zegt:

Dat weet ik niet zeker. Maar laat die agenda gewoon staan. Dan heb je de afspraken uit het verleden en laat die met het nieuwe mailadres op alle apparaten geselecteerd zijn, dan ga je met die agenda verder.
Groetjes Mia

20 augustus 2016 om 22:32.
Elz144 zegt:

Ik heb alle instellingen gecontroleerd en test agendapunten vanaf ieder apparaat verstuurd en nu komt alles ook op de andere apparaten binnen.
Blijf het voorlopig nog wel controleren.
Probleem gelukkig opgelost. Bedankt voor de support.

22 augustus 2016 om 10:00.
Miax zegt:

Fijn dat het gelukt is.

22 augustus 2016 om 10:35.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club