Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Update IOS 10
Geplaatst op 18 september 2016 om 10:43 door Noor.W

Na de update naar IOS 10 geïnstalleerd te hebben op mijn iPad 4 heb ik problemen met mails. Ik open app Mail en zie de diverse accounts met enige berichten. Ik klik op inkomend bij een account en dan gaat iPad terug naar beginscherm en is de app dus afgesloten.
Zijn er meer mensen, die dit probleem hebben? En hoe is dit op te lossen?

9 reacties
Miax zegt:

Doe eens een harde reset. Thuisknop en aan/uit knop tegelijk ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.
Succes Mia

18 september 2016 om 15:13.
Noor.W zegt:

Mia, dank voor je reactie. Harde reset heb ik allereerst gedaan, maar dat helpt niet. Het mailprogramma blijft instabiel. Apple-help kon ook niets bedenken dan herinstalleren, wat ik dus niet ga doen (uw iPad is "ook al 3 jaar oud"!). Ik vraag me af of er meer mensen dit probleem hebben na de update naar IOS 10. Hiervoor werkte Mail probleemloos (ook met mijn POP-accounts).

18 september 2016 om 16:03.
Miax zegt:

Noor, Kan je hem niet aan je computer, of Mac hangen en via iTunes herstellen? Zorg er wel voor dat je de laatste versie van iTunes hebt en een back-up van je ipad hebt.
hier staat het een en ander beschreven hoe je iPad te herstellen.
 

18 september 2016 om 17:13.
Noor.W zegt:

Goedemorgen Mia. Ik heb de nieuwste iTunes op mijn Windows-pc en een backup gemaakt; de vorige was van ongeveer een maand geleden. Apple-support adviseerde dus herstellen, niet bijwerken, waarmee ik alle gegevens zou kwijt raken. Nou, dat is het mij niet waard. Ook zei de support dat het mogelijk aan mijn POP-account van Ziggo zou kunnen liggen. Ik wil geen IMAP-account om meerdere redenen en Ziggo ondersteunt beide. Toevallig herinner ik me dat Apple al eerder daar moeite mee had en wilde dat ieder een IMAP-account zou gebruiken.
Ik blijf benieuwd of ik de enige ben met dit "probleem".
En jij hartelijke dank voor je meedenken. Ik ben nog steeds erg enthousiast over deze club!
Zonnige dag gewenst. Noor

19 september 2016 om 10:52.
Miax zegt:

Ik heb ook meerdere pop accounts, maar dan van kpnplanet. Net een nieuwe ipad air 2 en meteen na aankoop ios 10 erop gezet. Geen probleem.
jij ook een zonnige dag gewenst Noor en succes verder.

19 september 2016 om 11:56.
EdBo zegt:

IMAP van Ziggo werkt wel het beste. Zelf zie ik ook alleen maar voordelen met imap.

19 september 2016 om 23:20.
Dirk Boom zegt:

De standaard bij mobiele apparaten, waarbij men meerdere apparaten heeft, is IMAP. Ik kan mij goed voorstellen dat Apple aan POP minder ondersteuning gaat geven. Maar of dat in dit geval het probleem is, is nog niet duidelijk.
Valt de app uit bij elk e-mailadres?
Er kan ook iets misgegaan zijn bij installeren van de update. Bijv. kan de app beschadigd zijn.

19 september 2016 om 23:46.
rbeaard zegt:

Hoi Noor, als een e-mailaccount niet goed (meer) werkt, is het het beste als je in "instellingen" het account gewoon verwijderd en daarna opnieuw weer toevoegt - je krijgt dan gewoon je e-mailberichten weer terug.
Het instellen met IMAP is beter en gaat zonder problemen

26 september 2016 om 14:37.
Noor.W zegt:

Hartelijke dank voor alle reacties en suggesties. Reden waarom ik zo lang mogelijk POP-account blijf gebruiken is dat ik op desktop meer mails bewaar dan op mijn iPad, die ik zoveel mogelijk opruim. Ik lees mails altijd eerst op mijn iPad; mijn desktop zet ik minder vaak aan. Het lijkt erop dat met update IOS10.02 het probleempje ook is opgelost. Even afwachten 🤔
Hartelijke groet, Noor

26 september 2016 om 15:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club