Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Een vraag voor mensen met een iPad (èn iOS 10)
Geplaatst op 19 oktober 2016 om 23:43 door Helma Beumer

Ik heb nog steeds geen iOS 10 op mijn (kleine) iPad Pro, omdat ik op verschillende forums lees
dat er (nog altijd) problemen zijn met de nieuwste iOS versie.
De reacties, die ik dan zie, komen voor 90 % van iPhone bezitters.
Kennelijk zijn er meer iPhones als iPads??

iOS 10 zal (in principe) hetzelfde zijn of je nu een iPhone of een iPad hebt.
Toch ben ik benieuwd of er mensen zijn, die problemen hebben met hun iPad.
En zo ja..... welke.

Ongetwijfeld zal ik iOS 10 er een keer op (moeten) zetten,
maar met een iPad van nog geen 5 maanden oud zit ik niet echt op problemen te wachten.
Ben ik te bang???

Lees graag eventuele reacties.

12 reacties
Miax zegt:

Ik heb een iPad air 2, ongeveer 2 maanden en mijn man een iPhone 5, beide nu met de nieuwste iOS 10. Heb bij de iPhone geen problemen gehad. Bij de iPad wilden sommige apps niet werken. Die heb ik er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt nu prima.

Als je iPad nog geen 5 maanden oud is, heb je nog garantie. Maak in ieder geval een backup voordat je installeert.
Er wordt ook gezegd, dat je het beste kan installeren als hij aan iTunes is aangesloten. Ik installeer altijd met de iPad of iPhone aan het lichtnet aangesloten, behalve naar de 1e versie van iOS 10 heb ik hem aan iTunes gehangen, de volgende versie gewoon aan het lichtnet.

20 oktober 2016 om 01:42.
ilja54 zegt:

Mijn iPad is 4 maanden oud alles is bij mij goed verlopen heb ook achteraf gelukkig geen gekke dingen meegemaakt .heb hem via WiFi wel aangesloten op het lichtnet laten updaten dat ging prima

20 oktober 2016 om 08:08.
Freedom zegt:

Helma, ik heb een iPad Air 2 en heb de nieuwsre versie V10 direct na het verschijnen zonder problemen gedownload en geinstalleerd op mijn iPad die ik op het lichtnet had aangesloten.
( ik heb het dus niet via iTunes gedaan)

20 oktober 2016 om 09:02.
Helma Beumer zegt:

Dankjewel voor de reacties.
Ik deed een update altijd via de iPad, maar ben van plan om het nu via iTunes te doen.
@Miax
Ik maak regelmatig een Backup via iTunes en dagelijks wordt er een reservecopie gemaakt via iCloud.
​Als een paar Apps niet meer zouden werken, vind ik dat nog niet het ergste.
Niet alle Apps worden regelmatig bijgewerkt en dan loop je een keer het risico.
Ik hoop alleen dat één App het blijft doen.
Daarmee kan ik heel makkelijk Youtube filmpjes downloaden en offline bekijken.
In de App Store staat hij niet meer.
Toen ik mijn nieuwe iPad kocht en er een reservecopie teruggezet werd,
was ik al bang dat ik die kwijt zou zijn. Maar nee; hij stond er weer.
Waar halen ze die dan vandaan?
Ik dacht dat bij een reservecopie alleen de namen van de Apps opgeslagen werden,
maar niet de inhoud.

Inmiddels zie ik dat er (voornamelijk voor de iPhone 7) alwéér een update is naar 10.0.3.
Voorlopig zal Apple nog wel even bezig blijven met "gaten" dichten en bugs verhelpen.

20 oktober 2016 om 13:16.
-Ann- zegt:

Helma,
heb een grote iPad Pro, maar stel ook de update naar iOS 10 uit. Geldt ook voor mijn
iPhone 6. Alles werkt nu prima. Wacht toch nog even.
gr. Ann

20 oktober 2016 om 16:21.
Miax zegt:

@ Helma, al mijn apps staan in de reservekopie gemaakt met iTunes. Als je iTunes opent kan je ze ook zien.
Zover ik weet, kan je bij de AppStore op je iPhone en iPad ook zien wat je aankopen zijn en kan je ze van daaruit ook openen.
Ik ben er een voorstander van om updates te installeren. Meestal worden daar ook beveiliging leks mee gedicht. Ik wacht wel altijd een paar dagen. Maar dan installeer ik ze toch.

20 oktober 2016 om 16:38.
Helma Beumer zegt:

Normaal gesproken deed ik ook vrij snel een update, maar net voordat ik de iPad Pro kocht, ging het juist op die iPad mis met een update.
Je kon er toen niets meer mee beginnen.
Sindsdien spring ik niet meer zo gauw in het diepe :-(
Het klopt Miax dat je alle Apps ziet staan in iTunes.
En bij de aankopen in de App Store (daar zou ik eventueel de Video App nog uit kunnen downloaden; mocht hij het niet meer doen).

20 oktober 2016 om 21:22.
289387 zegt:

Beste Helma, treur maar niet en dat je een beetje voorzichtig bent met upgraden.Is alleen maar beter, want het blijven ,dat na ruim veertig jaar werken, met computers etc ect, onvoorspelbare apparaten. Maar een tip upgrade altijd een I-Pad en I-Phone met i-Tunes en op het lichtnet aangesloten is. Dan gaat het upgraden MEESTAL zonder problemen. Anders gaat het met Sierra op de i-mac ect, ect. Ik mag rustig stellen dat een computer mij weinig problemen oplevert, behalve bij "Sierra" ,wifi-verbinding werkt niet goed meer, ,als ik een site wil sluiten met het bekende rode bolletje, moet ik de knoppenbalk eerst aanpassen ???? (Kom nooit aan die balk) Wil ik een site sluiten , dan krijg ik een hulpprogramma te zien. Met Apple support gebeld ,na een lange discussie, helaas niets verbeterd. Ondanks dat ik deze mensen hoog in het vaandel heeft staan. Dus ,blijft vertrouwen houden in de clubleden, blijft voorzichtig met aparte handelingen ,en zegt ervoor dat je voldoende backup,s maakt .Het is, herfst geniet van bossen en de kleureen en denk daarbij dat er belangrijkere dingen in het leven zijn ,als problemen met een i-Pad, komt allemaal goed.
MVG
Joop van Vliet

24 oktober 2016 om 14:15.
Helma Beumer zegt:

Dankjewel Joop voor je opbeurende reactie :-)
Met mijn vorige iPad (3e generatie) heb ik nooit problemen gehad
met welke update dan ook.
Deed dat meestal meteen (via de iPad) als ik de update zag staan.
Maar met deze nieuwe Pro ben ik huiverig, omdat het bij een aantal mensen destijds grandioos mis ging en de iPad daarna elke dienst weigerde.
Ook herstellen via iTunes lukte toen niet.
Daar zit je dan met een peperduur apparaat.
Ik ga het nu ook via iTunes doen, maar wat jij schrijft, kan niet op een iPad.
Je doet een update òf via de iPad en dan aan het lichtnet òf via iTunes, maar zonder lichtnet.
Er is maar één kabel en die gebruik je (met oplaadstekker) om de iPad op te laden
en zonder die stekker om in de USB poort van de, in mijn geval Windows, PC te steken.

Maar ik geniet echt wel van de vele andere dingen, die er zijn :-)

24 oktober 2016 om 15:57.
Anna zegt:

Helma, ook ik heb een IPad (4e generatie) met Retina-display prima geüpdatet naar de iOS10, geen problemen ondervonden.

Vriendelijke groet,
Anna

24 oktober 2016 om 16:58.
Noor.W zegt:

En ik heb na de update op mijn iPad 4 nog steeds dat bij het wisselen van mijn mailaccounts of soms ook als ik naar een andere mail ga in een account, dat de mail sluit en ik weer in het eerste scherm kom. Dan kan ik gewoon weer mail aanklikken en werkt alles weer normaal. Ik ben er nu wel aan gewend; vervelend, maar niet meer dan dat en niet de moeite waard om allerlei moeilijke handelingen uit te voeren met risico's.
Met groet, Noor

24 oktober 2016 om 20:10.
Helma Beumer zegt:

Ik ben in het diepe gesprongen :-)
iOS 10.1 staat erop.
Update via iTunes ging zonder problemen.
Daarna alle Apps nagelopen en alles werkt.
Behalve dat er bij een aantal gezegd wordt dat ze mogelijk de iPad vertragen,
omdat ze niet tijdig bijgewerkt zijn.
Dat zal bij de oudere Apps ook niet meer gebeuren, verwacht ik.

Ik wil Iedereen bedanken voor het reageren op mijn vraag.

24 oktober 2016 om 23:08.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club