Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Reservesekopie terugzetten op iPad
Geplaatst op 25 december 2016 om 11:30 door Freedom

Ik heb mijn iPad Air 2 een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna de iPad “ALS NIEUW” geconfigureerd.
Daarbij moest ik weer een aantal instellingen opnieuw instellen en diverse keren mijn Apple ID en wachtwoord opnieuw invoeren.
Soms moest ik ook andere inloggegevens opnieuw invoeren.

Oké, dat is duidelijk !

Maar hoe zit dat wanneer ik een reservekopie via iTunes terug wil zetten?
( ik weet dat de reservekopie teruggaat naar de datum waarop deze gemaakt is.)
Hoef ik in dat geval "géén" instellingen en mijn Apple ID en wachtwoord opnieuw in te voeren!??


Prettige kerstdagen.
Freedom

7 reacties
Miax zegt:

Freedom, kijk hier hoe dat in zijn werk gaat. Het begint in het artikel met icloud, maar verder naar onderen staat hoe het gaat met itunes.
succes en fijne feestdagen,
Mia

25 december 2016 om 19:20.
Freedom zegt:

Mia, bedankt voor je reactie.

Ik denk dat mijn vraagstelling niet duidelijk was en hoop dat deze beter overkomt.
Met jou link zie ik ook niet "OF" ik bij het terugzetten van een reservekopie via iTunes "ook wéér" diverse keren mijn Apple ID en wachtwoord en sommige instellingen opnieuw moet instellen.

Of worden deze bij een terugzetting van een reservekopie helemaal niet meer gevraagd?
Met vrienlijke groet.
Freedom



 

25 december 2016 om 21:50.
Miax zegt:

Als je je ipad hebt teruggezet naar fabrieksinstellingen, ben ik zo goed als zeker dat je weer je inlogcode en ook je apple-id moet opgeven wanneer je de iTues reservekopie terugzet.
Ik zou zeggen, probeer het uit, dan weet je het zeker.

Hier staat nog wat meer over reservekopieen maken en wat wordt teruggezet. Dan bedoel ik geen codes en apple-id mee. Maar goed om even te lezen.
Met vriendelijke groet,
Mia

25 december 2016 om 22:23.
Freedom zegt:

Mia mijn vraag heeft alleen en uitsluitend betrekking op het terugzetten van een reservekopie via iTunes en heeft in dit geval niets te maken met terugzetting naar de fabrieksinstellingen.
Indien dit bij mij nodig is zal ik alléén een reservekopie terugzetten via iTunis, dan weet ik ook of er weer vragen over de Apple ID en wachtwoorden komen of niet.
Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar.
Mia bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet ,
Freedom

25 december 2016 om 23:03.
Miax zegt:

Ter informatie.
Zover ik begrepen heb, moet je voordat je een reservekopie terugzet, zowel iCloud als iTune, eerst je gegevens wissen en daarna de reservekopie terugzetten.
mijn 2e link heeft betrekking op welke gegevens in een reservekopie van iTunes worden opgenomen en welke niet. Lijkt me handig om voordat je een reservekopie in iTunes maakt, dit even goed door te lezen. Anders moet je nog een hoop handelingen verrichten wanneer je een reservekopie terugzet.

26 december 2016 om 12:27.
Freedom zegt:

Citaat; Mia.
Zover ik begrepen heb, moet je voordat je een reservekopie terugzet, zowel iCloud als iTune, eerst je gegevens wissen en daarna de reservekopie terugzetten.

Dag Mia,
Éérst wens ik jou DE beste wensen voor 2017.

Ik kom nog even terug op dit onderwerp.
Je hebt gelijk als er een nieuwere versie van iOS vereist is.

Maar wanneer er géén nieuwere versie vereist is hoef je toch in iTunes alleen maar op reservekopie terugzetten te klikken? En hoef je de iPad niet helemaal opnieuw te configureren!
Klopt mijn redenering ?
Of zie ik dit toch verkeerd?
Graag je reactie.
M.v.gr. Freedom

8 januari 2017 om 15:43.
Miax zegt:

Jij ook de beste wensen.

Na alles nogmaals gelezen te hebben, waar ik een link van geplaatst heb in deze discussie, ben ik toch van mening dat je toch het beste je ios apparaat kan wissen. Zo lees ik het tenminste.
Waarom zou je een backup terugzetten? Toch alleen maar als het niet goed werkt. Dan kan je volgens mij het beste eerst alles wissen en dan terugzetten. Wanneer je overschrijft, wordt volgens mij alles alleen maar trager. Ik weet niet of dat zo is, maar dat is mijn idee.
Wanneer je zekerheid wilt hebben, neem dan contact op met Apple-support. Zij kunnen je wellicht het juiste antwoord geven.
M.vr.gr. Mia

8 januari 2017 om 19:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club