Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
SYNCHRONISEREN GAAT NIET GOED
Geplaatst op 19 januari 2017 om 14:56 door Elz144

Ik merk dat afspraken die ik op mijn iPhone zet, niet synchroniseren met mijn iPad en iMac. Dit gebeurde wel altijd. Heb geen idee wat ik fout doe.
Synchroniseren iPhone en iPad: Staat op "ALLES".
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

19 reacties
Jan033 zegt:

Ga naar de App Agenda en tik onderin (op de iPad en iPhone) en links boven (op de Mac) op Agenda's en controleer of alle relevante agenda's aangevinkt zijn en ook op alle apparaten aanwezig zijn. Log eventueel ook in op icloud.com en controleer daar of de afspraken in de cloud staan (Let op: hier zie je alleen de iCloud agenda, niet een eventuele Gmail agenda)). Wat ook nog wel eens wil helpen is uit te loggen bij iCloud (Instellingen > iCloud > Log uit) en vervolgens weer in te loggen.

19 januari 2017 om 15:18.
Elz144 zegt:

Alle stappen doorgenomen en dat werkt nu, zij het met enige vertraging op de iMac.
Agenda in iCloud ziet er uit zoals op bijlage. Er staat niets in terwijl er wel het een staat aangevinkt.
Ik heb ook wat problemen met schermafbeeldingen. Deze kwamen altijd op mijn burgblad maar nu staan ze in "Al mijn bestanden" . Als ik de Macintosh open staat :Al mijn bestanden" daar niet bij. Ik moet dan echt zoeken.

Schermafdruk2017-01-1916.12.13.png
19 januari 2017 om 16:26.
Jan033 zegt:

Het lijkt er op dat je agenda niet in iCloud staat, er is geen enkele agenda te zien op icloud.com. Wellicht gebruik je Gmail voor je agenda?
Ga op de iPad/iPhone naar Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Gmail > en kijk of daar Agenda's aan staat. Ga vervolgens naar de App Agenda.
Kijk op de schermafbeelding van mijn iPad. Als je beneden op agenda's klikt krijg je te zien welke agenda's je gebruikt. Zorg dat de relevante agenda's aangevinkt zijn.

agenda.png
19 januari 2017 om 16:46.
Jan033 zegt:

Wat het probleem van de schermafbeeldingen betreft, hier staat hoe je de locatie van de schermafbeeldingen kunt aanpassen. Maar het is wel een klusje voor de gevorderde Mac gebruiker! https://www.appletips.nl/os-x-screenshots-aanpassen-met-behulp-van-terminal/

19 januari 2017 om 16:56.
Elz144 zegt:

Vind het zo gek want ze kwamen altijd op mijn burgblad en nu ineens niet meer sinds ene paar weken.

19 januari 2017 om 17:23.
Elz144 zegt:

Bij Instellingen op iPad en iPhone heb ik Mail, Agenda en Contacten apart staan dus niet als één.

19 januari 2017 om 17:26.
Jan033 zegt:
Het zou er toch echt zo uit moeten zien als in de bijlage. Welke versie van het besturingssysteem heeft u?
image1-2.PNG
19 januari 2017 om 17:59.
Jan033 zegt:

Ik zie nu dat het in versie 10 een beetje veranderd is. Tik in Instellingen op Agenda > Accounts > Gmail > en verifieer of in ieder geval bij Agenda's het schuifje op groen staat.

19 januari 2017 om 18:58.
Elz144 zegt:

Dit menuutje krijg ik dan. Ik heb inderdaad versie 10.1.1

IMG_1844.PNG
19 januari 2017 om 19:11.
Jan033 zegt:

Ik zie dat bij alle accounts agenda ingeschakeld is. Kijk nu in de App agenda en kijk of de agenda's aangevinkt zijn, zie de vierde reactie op deze vraag.

19 januari 2017 om 19:30.
Elz144 zegt:

Sorry, ik ben even niet in de gelegenheid geweest om op dit probleem verder te gaan.Ben er nu weer mee aan de slag gegaan.

Als ik op iPad ga naar:
Instellingen > iCloud> staat er:
iCloud
elzenaar.mieke@gmail.com (Mijn oude gehackt mailadres)
Op mijn iPhone:
Instellingen> iCloud> staat er:
elzenaar.m@gmail.com.
Alle afspraken in de agenda zet ik er in met elzenaar.m@gmail.com
Ik kan het mailadres niet wijzigen op mijn iPad.
Bijgevoegd een afbeelding.

Schermafdruk2017-01-3010.38.27.png
30 januari 2017 om 10:39.
Elz144 zegt:

Op de iMac staat bij een van de agenda's de melding zoals op deze bijlage te zien is.
Mijn inlogcodes kloppen want ik kan gewoon inloggen op de iMac bij icloud.com.
Ik denk dat hier iets niet goed zit.

Schermafdruk2017-01-3010.41.13.png
30 januari 2017 om 10:43.
Elz144 zegt:

Is er iemand die voor mij hiervoor een oplossing weet?

6 februari 2017 om 14:11.
Jan033 zegt:

In het overzicht van 19 januari om 19.09 zie ik dat u in maar liefst 4 accounts een agenda heeft: een iCloud agenda en 3 andere, wellicht in Gmail? Dat betekent dat uw agenda's welicht door elkaar gaan lopen en afspraken kwijt raken. Ik zou u willen adviseren om dit terug te brengen naar slechts één account door de overige accounts uit te zetten (behalve als die account met een ander gedeeld wordt). Deze éne account moet dan ook op al uw apparaten aanwezig zijn. En op al deze apparaten moet u deze account als standaardaccount instellen, maar dat gebeurt wellicht automatisch als u maar meer 1 account voor uw agenda gebruikt.

6 februari 2017 om 16:00.
Miax zegt:

Mieke op 30 januari schreef je

Als ik op iPad ga naar:
Instellingen > iCloud> staat er:
iCloud
elzenaar.mieke@gmail.com (Mijn oude gehackt mailadres)
Op mijn iPhone:
Instellingen> iCloud> staat er:
elzenaar.m@gmail.com.
Alle afspraken in de agenda zet ik er in met elzenaar.m@gmail.com
Ik kan het mailadres niet wijzigen op mijn iPad.


Is het al gelukt om dat mailadres te wijzigen? Zo nee.
Ga dan naar instellingen - iCloud en scroll daarin helemaal naar beneden en klik dan op Log uit. Als je dat gedaan hebt, log je in met je goede mail adres, dat is als ik het goed lees elzenaar.m@gmail.com.

Succes, Mia

7 februari 2017 om 09:57.
Elz144 zegt:

Hallo Mia,
Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar ga dit deze week doen en je hoort dan zeker van me.
Groetjes,
Mieke

9 februari 2017 om 10:56.
Elz144 zegt:

Email adres is wel gewijzigd.
Groetjes,
Mieke

9 februari 2017 om 10:58.
Elz144 zegt:

Ik heb alkerlei dingen geprobeerd maar het lukt me niet.
Nu hoorde ik van iemand dat gmail de agenda gegevens in de cloud bewaart.
is dat voldoende?

16 februari 2017 om 08:36.
Dirk Boom zegt:

Gmail kán een agenda (en ook contacten) in de cloud (dus bij Google) bewaren.
Het is te controleren door via de webbrowser bij gmail in te loggen.
Apparaten kunnen met die agenda synchroniseren (ik heb de details voor Apple niet paraat).

16 februari 2017 om 09:26.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club