Berichtdetails
Ik merk dat afspraken die ik op mijn iPhone zet, niet synchroniseren met mijn iPad en iMac. Dit gebeurde wel altijd. Heb geen idee wat ik fout doe.
Synchroniseren iPhone en iPad: Staat op "ALLES".
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ga naar de App Agenda en tik onderin (op de iPad en iPhone) en links boven (op de Mac) op Agenda's en controleer of alle relevante agenda's aangevinkt zijn en ook op alle apparaten aanwezig zijn. Log eventueel ook in op icloud.com en controleer daar of de afspraken in de cloud staan (Let op: hier zie je alleen de iCloud agenda, niet een eventuele Gmail agenda)). Wat ook nog wel eens wil helpen is uit te loggen bij iCloud (Instellingen > iCloud > Log uit) en vervolgens weer in te loggen.
Alle stappen doorgenomen en dat werkt nu, zij het met enige vertraging op de iMac.
Agenda in iCloud ziet er uit zoals op bijlage. Er staat niets in terwijl er wel het een staat aangevinkt.
Ik heb ook wat problemen met schermafbeeldingen. Deze kwamen altijd op mijn burgblad maar nu staan ze in "Al mijn bestanden" . Als ik de Macintosh open staat :Al mijn bestanden" daar niet bij. Ik moet dan echt zoeken.
Het lijkt er op dat je agenda niet in iCloud staat, er is geen enkele agenda te zien op icloud.com. Wellicht gebruik je Gmail voor je agenda?
Ga op de iPad/iPhone naar Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Gmail > en kijk of daar Agenda's aan staat. Ga vervolgens naar de App Agenda.
Kijk op de schermafbeelding van mijn iPad. Als je beneden op agenda's klikt krijg je te zien welke agenda's je gebruikt. Zorg dat de relevante agenda's aangevinkt zijn.
Wat het probleem van de schermafbeeldingen betreft, hier staat hoe je de locatie van de schermafbeeldingen kunt aanpassen. Maar het is wel een klusje voor de gevorderde Mac gebruiker! https://www.appletips.nl/os-x-screenshots-aanpassen-met-behulp-van-terminal/
Vind het zo gek want ze kwamen altijd op mijn burgblad en nu ineens niet meer sinds ene paar weken.
Bij Instellingen op iPad en iPhone heb ik Mail, Agenda en Contacten apart staan dus niet als één.
Ik zie nu dat het in versie 10 een beetje veranderd is. Tik in Instellingen op Agenda > Accounts > Gmail > en verifieer of in ieder geval bij Agenda's het schuifje op groen staat.
Ik zie dat bij alle accounts agenda ingeschakeld is. Kijk nu in de App agenda en kijk of de agenda's aangevinkt zijn, zie de vierde reactie op deze vraag.
Sorry, ik ben even niet in de gelegenheid geweest om op dit probleem verder te gaan.Ben er nu weer mee aan de slag gegaan.
Als ik op iPad ga naar:
Instellingen > iCloud> staat er:
iCloud
elzenaar.mieke@gmail.com (Mijn oude gehackt mailadres)
Op mijn iPhone:
Instellingen> iCloud> staat er:
elzenaar.m@gmail.com.
Alle afspraken in de agenda zet ik er in met elzenaar.m@gmail.com
Ik kan het mailadres niet wijzigen op mijn iPad.
Bijgevoegd een afbeelding.
Op de iMac staat bij een van de agenda's de melding zoals op deze bijlage te zien is.
Mijn inlogcodes kloppen want ik kan gewoon inloggen op de iMac bij icloud.com.
Ik denk dat hier iets niet goed zit.
In het overzicht van 19 januari om 19.09 zie ik dat u in maar liefst 4 accounts een agenda heeft: een iCloud agenda en 3 andere, wellicht in Gmail? Dat betekent dat uw agenda's welicht door elkaar gaan lopen en afspraken kwijt raken. Ik zou u willen adviseren om dit terug te brengen naar slechts één account door de overige accounts uit te zetten (behalve als die account met een ander gedeeld wordt). Deze éne account moet dan ook op al uw apparaten aanwezig zijn. En op al deze apparaten moet u deze account als standaardaccount instellen, maar dat gebeurt wellicht automatisch als u maar meer 1 account voor uw agenda gebruikt.
Mieke op 30 januari schreef je
Als ik op iPad ga naar:
Instellingen > iCloud> staat er:
iCloud
elzenaar.mieke@gmail.com (Mijn oude gehackt mailadres)
Op mijn iPhone:
Instellingen> iCloud> staat er:
elzenaar.m@gmail.com.
Alle afspraken in de agenda zet ik er in met elzenaar.m@gmail.com
Ik kan het mailadres niet wijzigen op mijn iPad.
Is het al gelukt om dat mailadres te wijzigen? Zo nee.
Ga dan naar instellingen - iCloud en scroll daarin helemaal naar beneden en klik dan op Log uit. Als je dat gedaan hebt, log je in met je goede mail adres, dat is als ik het goed lees elzenaar.m@gmail.com.
Succes, Mia
Hallo Mia,
Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar ga dit deze week doen en je hoort dan zeker van me.
Groetjes,
Mieke
Ik heb alkerlei dingen geprobeerd maar het lukt me niet.
Nu hoorde ik van iemand dat gmail de agenda gegevens in de cloud bewaart.
is dat voldoende?
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club