Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Kan site SW regelmatig niet openen
Geplaatst op 1 maart 2017 om 18:04 door Freedom

Wanneer ik de site van Seniorweb op mijn iPad wil openen krijg ik sinds gisteren regelmatig de melding;
Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert.
Ook op de Samsung-tablet kan de site regelmatig niet geopend worden,
Het betreft alléén de site van Seniorweb.
Is dit bekend? Of ben ik de enige?

19 reacties
Dirk Boom zegt:

Gisterenavond rond 20 uur had ik dat ook. Vanochtend ging het weer goed.
Update iets later: zojuist, op 1/3 om 18:28 uur, ging het echter mis. Het is inmiddels 18:31 uur en de site is er weer.

1 maart 2017 om 18:17.
Niekie zegt:

De site van SW is regelmatig tergend traag. Herhaaldelijke keren per dag moet ik tientallen seconden wachten voor er ook maar iets verschijnt.
Dus gewoon later nog eens proberen.

Niek

1 maart 2017 om 18:43.
Miax zegt:

Ik had ook al een reactie geplaatst, maar kon hem niet plaatsen. De site van Seniorweb is geregeld heel traag. Wanneer je soms een reactie plaatst en er staat nog niets, zie je al 3 reacties.
Mij is opgevallen, dat de site vooral traag is nadat er een nieuwsbrief is binnengekomen en vandaag was er een met een soort van quiz. Men gaat massaal meedoen en dat kan de site van Seniorweb niet aan.
ik denk dat het tijd is dat Seniorweb zijn Site gaat aanpassen.

Mia

1 maart 2017 om 19:02.
Freedom zegt:

Dirk, Niek en Mia bedankt voor jullie reactie.
Ik had al mijn router gereset, omdat dat ook niet hielp had ik bijna mijn intersnelheid bij mijn provider verhoogd.
Over de huidige snelheid van de site; "Er zijn sommige momenten in je leven dat je niet weet wat je schrijven moet", dit is er één van!
Freedom

1 maart 2017 om 19:30.
Niekie zegt:

Freedom: Het ligt niet aan jou internet snelheid. Ik heb hier glasvezel 500 Mb/s up den down en ervaar soms oneindige traagheid. En alleen op de site van SW.

Niek

1 maart 2017 om 22:00.
Dirk Boom zegt:

Overigens Miax, die quiz wil ons o.a. laten defragmenteren, dat is zó Windows XP.

1 maart 2017 om 23:53.
Niekie zegt:

Ik heb over dat laatste een mailtje gestuurd aan de redactie. Afschuwelijk dat die term nog gebruikt wordt.
De website is trouwens nu ook nog erg traag.

Niek

2 maart 2017 om 00:00.
Miax zegt:
Dirk ik kon er niet eens inkomen. En ja, soms zijn de zaken die in Seniorweb staan een beetje achterhaald.
Ik werk al een kleine10 jaar met een Mac en in die beginperiode deed Seniorweb helemaal niets met Apple. Daar is nu gelukkig verandering in gekomen. Ben blij dat Seniorweb er is. Is duidelijk behoefte aan.
2 maart 2017 om 08:54.
fred612 zegt:

het zou een enorme service zijn als op de startpagina een tijdelijke opmerking zou staan dat sw nu traag is !! dat zou veel onnodig ergeren van leden voorkomen.
Sw is naturlijk van en voor ouderen en daar zijn er heel veel van die of net beginnen of nog in XP Vista en Hotmail termen denken en ook die vragen stellen

2 maart 2017 om 10:55.
Niekie zegt:

Vandaag is het helemaal een ramp met die website.
Ik weet wie niet er aan het sleutelen is aan die site, dan wel wie die site host, maar ik zou daar geen moment klant meer willen zijn.

Niek

2 maart 2017 om 16:24.
fred612 zegt:

Niekie zijn er geen ingangen bij webmasters of bestuur die effectiever zijn als deze site?

2 maart 2017 om 16:59.
Miax zegt:

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Seniorweb en de klacht daar neergelegd.

2 maart 2017 om 17:37.
Dirk Boom zegt:

Fred, bij elke club staat wie de beheerder is. Daarnaartoe is te mailen.
Ik zie de website (ook de clubs) nogal vaak niet of traag reageren. Het zijn steeds korte periodes maar het is vervelend.

2 maart 2017 om 19:03.
fred612 zegt:

Het is een probleem dat al jaren steeds de kop opsteekt.
Beheerders kunnen er ook weinig aan doen het moet hoger.
Allemaal naar de directeur en bestuur mailen??

3 maart 2017 om 10:12.
Dirk Boom zegt:

Beheerders kennen de weg in Seniorweb w.o. naar de webmaster. Dat is mij wel eens zo verteld.

3 maart 2017 om 16:06.
EdBo zegt:

Er is ook af en toe een internet probleem bij Ziggo. Kan er misschien ook mee temaken hebben.

5 maart 2017 om 08:12.
Dirk Boom zegt:

EdBo dan zou het alle internetverkeer moeten treffen maar hier is de storing alleen bij de clubs van SeniorWeb. Ik zie dat ook gebeuren en gebruik geen Ziggo.

5 maart 2017 om 11:59.
Musch zegt:

Het komt inderdaad nogal onprofessioneel over dat de website van Seniorweb heel vaak traag is. De capaciteit van de webserver etc moet gewoon worden uitgebreid als blijkt dat die niet toereikend is.

13 maart 2017 om 16:59.
Miax zegt:

Ik heb een reactie gehad op mijn mail naar Seniorweb.
De melding was dat de website inderdaad nogal traag was en dat het inmiddels is opgelost. Ook na mijn melding daarna, dat het dezelfde dag nog steeds het geval was, kreeg ik de melding dat het inderdaad nog wat vaker was voorgekomen.

Zullen we deze discussie sluiten.
Wanneer iemand een probleem heeft met de website, meldt het bij Seniorweb. Je kan daar een contactformulier invullen met je klacht.

13 maart 2017 om 17:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club