Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
ID apple
Geplaatst op 16 april 2017 om 21:59 door Diny2

Ik had nog steeds geen Apple id aangemaakt, vandaag zou mijn kleinzoon dat
doen, maar ergens moet hij een fout hebben gemaakt want als ik wil downloaden
krijg ik dit
Je account is uitgeschakeld
Deze Apple ID is om veiligheidsredenen uitgeschakeld
Tik op "Reset" om je account te resetten
stel opnieuw in
Annuleer
Kan dus niet op Reset klikken en als ik op stel op nieuw in dan krijg ik weer hetzelfde van dat
het account is uitgeschakeld

Ik heb een IPhone5
Kan iemand mij helpen, want ik weet niet wat ik nu moet doen
mijn kleinzoon weet het ook niet

Diny

22 reacties
MaritaA zegt:

Diny, in het verleden heb jij vragen gesteld over je iPad, had je daar dan geen Apple id?
Je moet natuurlijk niet op elk apparaat een ander gebruiken.

Kan je op je iPhone wat nakijken en beantwoorden.
1. Instellingen, gelijk boven in hoor je je naam te zien en daaronder Apple id, iTunes en nog wat tekst, staat dat er?
2.Zo ja, tik erop, in volgende scherm staat weer je naam en eronder je volledige Apple id, heb je dat?
3. Scroll dan een pietsie naar beneden en tik op iTunes store en App store, boven in zie je in blauw weer je Apple id en eronder in zwart wachtwoordinstellingen, tik op wachtwoordinstellingen, en staan daar zaken ingesteld? dus ergens een v-tje bij?

17 april 2017 om 09:36.
Diny2 zegt:

Marita
Ik weet Het Apple ID niet meer , de ipad is van mijn man
en hij weet de gegevens niet meer, ik denk dat hij die
heeft weggegooid en mijn kleinzoon heeft er een gmail adres in gezet
dat staat er wel in, maar niet gelijk bij instellingen maar wel in
iTunes en apple store

17 april 2017 om 10:28.
MaritaA zegt:

Diny. kan je mijn 3 vragen nakijken en beantwoorden.

Op jouw apparaat, jouw Apple id, (emancipatie!)

Bij maken van Apple id, Is er een herstel emailadres opgegeven?
zijn er 3 geheime vragen beantwoord (heel belangrijk)?
verificatiemail gehad?

17 april 2017 om 10:36.
Diny2 zegt:

Marita
Bij instellingen staat niks wel als ik naar beneden scrol naar Itunes
en bij iTunes i staat alleen mijn email adres
en dan krijg ik wachtwoord instellingen daar staat niks

weet verder niet, mijn kleinzoon weet het ook niet meer
en ik heb niet gekeken toen hij er mee bezig was

17 april 2017 om 11:16.
MaritaA zegt:

Ik begin te vermoeden dat het niet op de correcte wijze ia aangemaakt. Zomaar een emailadres invullen is geen apple id aanmaken.
Nog 1 controle, klik eens op deze link:

https://appleid.apple.com/#!&page=signin

Vul je apple id en wachtwoord in en dan zou je al je gegevens moeten zien, zoals naam, adres, woonplaats, de mogelijkheid om je 3 geheime vragen te wijzigen etc.

17 april 2017 om 11:25.
Diny2 zegt:

Daar staat helemaal niks Marita
als ik mijn email adres invul
en dan het wachtwoord dan zegt ie
je apple id of wachtwoord was onjuist
en wachtwoord vergeten?

17 april 2017 om 11:32.
MaritaA zegt:

conclusie er is geen of niet op de correcte wijze een Apple id aangemaakt.
Je hebt dus geen Apple id.

Diny, ga weer naar diezelfde pagina (link in het bericht hierboven) scroll naar beneden, onder de icoontjes van Apps zie je in blauw: maak Apple id aan
Daar ga je je mail adres invullen en een ww voor je Apple id (moet ook een hoofdletter en een cijfer inzitten en NIET het ww van dat betreffende mailadres.)
Je moet 3 geheime vragen uitkiezen en een antwoord daarop geven (bewaar dit heel goed, ergens!!!!!) adresgegevens, tel. nummer, betaalwijze, herstel emailadres,(dus een ander emailadres dan van je Apple id), zet geen tweetrapsverificatie aan.
Beantwoordt wat er allemaal nog meer gevraagd wordt.
Vervolgens wordt het verwerkt en enige tijd later krijg je een verficatiemail van Apple, pas als je daarin op de link hebt geklikt om te activeren, en dat door Apple bevestigd is per mail, heb je een Apple id.

17 april 2017 om 11:48.
Diny2 zegt:

Marita dat heb ik net allemaal gedaan
heb een berichtje gekregen dat ik nu een apple id heb, maar kan toch niet
inloggen krijg nog steeds de apple id of wachtwoord is onjuist
 

17 april 2017 om 12:19.
MaritaA zegt:

je krijgt een mail, daarin moet je op de link klikken ter verificatie, die leidt je naar de Apple website, daar vul je je id en wachtwoord in en dan is het rond.
Is het zo gegaan?

17 april 2017 om 12:26.
Diny2 zegt:

Ik heb wel een mail gekregen en daar wordt bevestigd dat het
wachtwoord is verandert en dat ik alles weer kan gebruiken, maar dat is dus niet zo
Mijn man heeft intussen zijn id van de ipad gevonden, kan ik die nu nog
gebruiken en hoe doe ik dat dan
 

17 april 2017 om 13:06.
MaritaA zegt:

Je kan geen twee id's gebruiken!!

1 Apple id per apparaat.

Ik begin te vermoeden na al die pogingen de boel voor 24 uur is geblokkeerd, als het morgen nog iet werkt zal je Apple support moeten bellen en vragen of ze de boel kunnen resetten.
Je hebt wel kans dat je daarna je ww moet veranderen.

17 april 2017 om 13:09.
Diny2 zegt:

Kan je die er dan niet afhalen zodat de oude er op kan

17 april 2017 om 14:13.
MaritaA zegt:

Wat denk je dat er gebeurt, als je weer een ander apple id wil invoeren, wordt die van je man misschien ook geblokkeerd. Even geduld en Apple morgen bellen.

17 april 2017 om 14:45.
Diny2 zegt:

Ik ga morgen wel naar een Apple service punt of zouden die
het niet weten en leg daar alles wel uit

Bedankt Marita

17 april 2017 om 15:13.
MaritaA zegt:

Dat kan alleen Apple Support doen.

17 april 2017 om 15:19.
Diny2 zegt:

ok weet jij dan het telefoon nr

17 april 2017 om 15:21.
MaritaA zegt:

iets intypen bij Google, geeft veel informatie.
of als het een Apple product betreft, misschien de Apple website?

https://support.apple.com/nl-nl/contact
klik op de link, kies iPhone en de rest wijst zich vanzelf, je kan ook op een gegeven moment apple id/wachtwoord kiezen als zijnde het probleem en in de volgende menu's kan je zelf een datum/tijd kiezen, waarop jij gebeld wordt.

17 april 2017 om 15:31.
Diny2 zegt:

Marita

Ik ben vanmiddag naar en Icentre geweest en daar ben ik heel goed geholpen
er zijn wat instellingen verandert en er is een nieuw wachtwoord aangemaakt
en het is nu voorelkaar, de gebruikersnaam was wel goed, alleen de aps die
er had opgezet met het account van mijn schoonzoon, die updates die moeten
met zijn account worden gedaan en de nieuwe met het nieuwe account van mij

Bedankt voor al je hulp Marita
Diny

18 april 2017 om 16:39.
MaritaA zegt:

aah er was iets met een apple id van een ander gekocht, als je dat had gezegd......
Maar goed het werkt nu.
Graag gedaan, Diny

18 april 2017 om 17:08.
Diny2 zegt:

Sorry Marita dat ik niet gezegd heb dat eerst het apple id van mijn schoonzoon er op stond
ik kon toen het id van de iPad niet vinden en zo is zijn id er opgekomen
gelukkig kan ik nu verder met mij eigen id

groetje en nogmaals bedankt
Diny

18 april 2017 om 17:26.
MaritaA zegt:

Jammer DIny, volgende keer beter.
Anders waren we er snel uit geweest. Uitloggen bij appstore en weer inloggen met je eigen account, dan was het opgelost.
Bedenk dat in de toekomst je de Apps die je via je schoonzoon's Apple id hebt aangeschaft, alleen kan updaten, als je uitlogt en weer inlogt met zijn Apple id, even noteren welke apps dat zijn en dan weer terug naar je eigen id.

18 april 2017 om 17:46.
Diny2 zegt:

Hoe doe je dat Marita, ik eb geen idee
 

18 april 2017 om 18:50.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club