SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Probleem iPad en iCloud, We transfer
Geplaatst op 26 juli 2017 om 17:00 door Freedom

Probleem met iPad en We transfer
Gisteren kreeg ik een mail op mijn iPad Air 2 met een link van We transfer (Toen op de link geklikt en kon het muziekbestand downloaden en opslaan in de iCloud. Ging perfect. (170MB)
Echter, Gisteren deed die het nog perfect maar vandaag kreeg ik weer een link op mijn iPad (via We transfer) met een muziekbestand van 82 MB en klikte op de link om de muziek te downloaden.
Toen ik op deze link klikte kreeg ik de melding; “We zijn er klaar voor” en heb toen op “downloaden” geklikt.
En nu het vreemde; de muziek begon af te spelen in een zwart scherm met in de browser “download.wetransfer.com”
Verder gaat het niet en kan dus ook niet verder om dit bestand op te slaan in de iCloud.

Met foto’s werkt het op de iPad wèl goed maar met muziek niet meer!!
In windows 10 werkt het wèl gewoon goed!
Overigens het gaat mij uitsluitend op deze manier om muziekbestanden in de iCloud op te slaan.
Volgens mij ligt het probleem op de iPad.
Welke Expert weet hiervoor een oplossing/oorzaak?//
(Alles al geprobeerd en ook "Hard reset' uitgevoerd, zonder resultaat)

18 reacties
MaritaA zegt:

Vraag me af of het aan de iPad ligt.
Er schijnen de laatste tijd storingen te zijn, dus....
Maar de bestanden worden gezipt.
Als je nu eens winzip download in de AppStore.
https://itunes.apple.com/nl/app/winzip/id500637987?mt=8&ign-mpt=uo%3D4

Na installatie van Winzip, leg je je vinger op de link in de mail en dan>nou je weet het wel... kies je openen met winzip, die vraagt je ongetwijfeld waar je het op wil slaan. De rest hoef ik ook niet uit te leggen.
Te proberen.

26 juli 2017 om 17:32.
Freedom zegt:

MatitaA, bedankt voor je reactie maar ondanks ik de app Winzip geinstalleerd heb werkt het (nog) niet.
Jij schrijft dat er de laatste tijd veel storingen zijn, ik denk dat ik maar eens een paar dagen afwacht.
Zou de ipad terug zettennaar de fabrieksinstellingen een optie zijn????
Of heeft dat in dit geval geen zin??

26 juli 2017 om 17:57.
MaritaA zegt:

nee dat heeft geen enkele zin, zou het in ieder geval even op je pc zetten de link en openen, want je hebt maar 7 dagen.

26 juli 2017 om 18:01.
Freedom zegt:

Ja ik heb het bestand wel op mijn Windows laptop gedownload en opgeslagen. Dat is dus geen probleem.
Máár dat het niet op "MIJN" ipad werkt kan ik niet uitstaan!!
Hahaha.

Morgen gaat het béter!!!! ( zeggen ze)

26 juli 2017 om 18:08.
MaritaA zegt:

Freedom heeft de link naar mij gestuurd, ook ik krijg hetzelfde bij openen op de iPad, maar begrijp denk ik wel waarom.
Het muziekbestand is verstuurd met volgens mij de app van WeTransfer voor iPad/Phone en daarmee kunnen alleen video,s en foto's verstuurd worden.

Freedom als je dat eens controleert bij de verzender?

26 juli 2017 om 18:39.
MaritaA zegt:

Ik geef niet gauw op, ik heb het op de iPad kunnen downloaden in Dropbox en vandaar weer naar iCloud drive.

26 juli 2017 om 19:16.
Freedom zegt:

MaritaA, snappen doe ik het (nog) niet.
Zo begrijp ik het tot zover; wanneer ook jij op mijn link klikt krijg je in eerste instantie ook een zwart scherm en wordt de muziek ook afgespeed.
Klopt dit bovenstaande??
Als dit klopt zit het dus NIET alléén in mijn IPad.

26 juli 2017 om 20:06.
MaritaA zegt:

Dat klopt.
Heb jij Dropbox op je iPad? Anders krijg je een link van me.

26 juli 2017 om 20:10.
Freedom zegt:

MaritaA, nog even.
Ik ben zelf de verzender en ontvanger ( van en naar het zelfde gmailadres)
Ik heb het gewoon via www.we transfer.com gedaan ( ingetikt)
Dat ik toch geen app?

26 juli 2017 om 20:15.
Freedom zegt:

MaritaA ik gebruik sinds kort alléén de iCloud.

26 juli 2017 om 20:18.
Freedom zegt:

Kom er morgen op terug ( mijn tekst is ineens verdwenen)

26 juli 2017 om 20:19.
MaritaA zegt:

We gaan door: Freedom heeft inmiddels Dropbox geïnstalleerd op iPad (enWindows pc)
Na downloaden via de Link van WeTransfer, kwam er een zwart scherm en speelde de muziek wel, maar kon nergens opgeslagen worden. (het was een .mp3 bestand)
Nu is het zo op een iPad, dat echte opslag moeilijk is, dan kan je Cloudopslag gebruiken.
Maar vaak kunnen bestanden niet naar icloud Drive geupload worden, maar weer wel naar Dropbox, of Google drive, of Onedrive, dat is dus heel verschillend.
Dit is de reden dat ik al deze "drive's" geïnstalleerd heb op de iPad, er is er altijd wel eentje die het opslaat als een bestand per mail binnenkomt, bijkomstig leuke verschijnsel is dat je een aardige opslag hebt, die niets van je fysieke opslag op de iPad gebruikt.

Freedom ga eerst naar instellingen, tik helemaal bovenin op je Apple id, onder het hoofdstuk iCloud drive, zet je de APPs op groen, die wat mogen bewaren in iCloud Drive, in dit geval Dropbox.
Dan ga je naar je mail, hou je vinger op de link, in het volgende menu klik op open, dan krijg je dus dat zwarte scherm en de muziek gaat spelen, tik dan bovenin op het deelmenu (vierkantje met pijltje naar boven) en
kies in het volgende menu (onderste rij. zwart gekleurd)) voor opslaan in dropbox)
Eerst dit

27 juli 2017 om 17:15.
Freedom zegt:

Klopt, heb de instelling van "Opslaan in Dropbox" op GROEN gezet.

27 juli 2017 om 17:46.
MaritaA zegt:

Dan nu doen wat ik hierboven heb beschreven.
Dat is toch de link van WeTransfer in een mail op je iPad om te kunnen downloaden.

27 juli 2017 om 17:50.
Freedom zegt:

foutje MaritaA, ik heb de link "originele' link gevonden en heb alles hierboven uitgevoerd.
Dat is allemaal gelukt
Ben nu weer helemaal bij.

27 juli 2017 om 18:05.
MaritaA zegt:

Het staat nu in dropbox.
Maar wil je het dan nog in iCloud drive hebben?

27 juli 2017 om 18:07.
Freedom zegt:

Nee, dat heeft geen zin, ( blijf wel nieuwsgierig) het is mij heel duidelijk en staat perfect op de Dropbox!!!
Ook kan ik de muziek vanaf de dropbox Offline luisteren.

MaritaA, Enorm bedankt voor je inzet en zeer duidelijke uitleg aan een leek.
Als jij niet linksom kan ga je rechtsom om toch het "probleem" op te lossen!
Dat noem ik echt professioneel!!!
Wanneer iemand met een Apple-probleem zit kan hij/zij beter éérst MaritaA mailen!!
Kortom; je bent geweldig.
Met dankbare en vriendelijke groet,
Freedom



 

27 juli 2017 om 18:34.
MaritaA zegt:

Voor de toekomst, je bent wat omslachtig bezig, als ik mag zeggen, via WeTransfer, want heb je Windows Control Panel van Apple op je pc, daarin zet je iCloud drive aan en je zet je bestanden erin en even later zie je ze op de iPad.

Maar graag gedaan weer.

PS van dropbox naar iCloud drive:
selecteer bestand in dropbox>tik op de 3 bolletjes rechtsboven>kies exporteren>kies openen in(symbooltje van Apps) en kies: Voeg toe aan iCloud drive.
PPS was dus niets mis met je iPad😄

27 juli 2017 om 19:04.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club