Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Problemen met verzenden mail Outlook 2016
Geplaatst op 19 september 2017 om 19:08 door Anita61

Ik heb bij onze provider Zeelandnet een hoofd mailadres en daarnaast heeft elk gezinslid een eigen email adres. Op mijn iMac heb ik in outlook 2016 het hoofd mailaccount en mijn eigen mailaccount toegevoegd. Beiden hebben precies dezelfde accountinstellingen. Nu doet het volgende probleem zich voor. Op mijn eigen mailaccount kan ik mail versturen en ontvangen. Op het hoofdaccount kan ik gek genoeg alleen ontvangen. Wanneer ik mail probeer te versturen krijg ik een foutmelding (5.7.8 Error: authentication failed: UGFzc3dvcmQ6).
Ik heb dit probleem al voorgelegd aan het forum van Zeelandnet, maar niemand heeft een oplossing. Iemand van de Apple club enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Groet, Anita

p.s. het lukt mij steeds niet bij een bericht een bijlage (bijv. een printscreen) toe te voegen. Ligt dat aan mij?

11 reacties
EdBo zegt:

Het lijkt mij toch een SMTP instelling die niet oké is.

19 september 2017 om 23:40.
Anita61 zegt:

Goedemorgen EdBo, dat zou je inderdaad denken. Bij het mailaccount waarbij ik zowel kan ontvangen als verzenden is de uitgaande server ingesteld als smtp.zeelandnet.nl. Als ik deze ook instel voor het 'probleem-account' krijg ik een foutmelding. Er wordt dan opnieuw gevraagd om het wachtwoord in te voeren. Nadat ik dit heb gedaan blijf ik de foutmelding krijgen.

20 september 2017 om 07:31.
MaritaA zegt:

Inderdaad zijn er momenteel problemen met het plaatsen van bijlagen.
Wordt aan gewerkt door SW

Anita, zijn het beiden ........@ zeeland.net mailadressen?

20 september 2017 om 08:30.
Anita61 zegt:

Ja Marita, het zijn beiden ......@zeelandnet.nl mailadressen.

20 september 2017 om 13:16.
MaritaA zegt:

Ik denk dat mijn vragen overbodig zijn, maar toch...
Gebruik je IMAP?
Het account wat niet kan versturen bij uitgaande server: mail.zeelandnet.nl ingevuld?
Ipv poort 465 voor uitgaande server zou je kunnen proberen of 587 of 25, helpt.

Waarschijnlijk ook al verwijderd en weer ingevoerd?

Testen: Je zou het account bij de originele mail app van Apple op je Mac kunnen invoeren. Wie weet werkt het dan wel? Zo ja, ligt het aan outlook.

20 september 2017 om 14:41.
Anita61 zegt:

Inderdaad IMAP en uitgaande server mail.zeelandnet.nl. Zowel poort 465, 587 en 25 geprobeerd. Tevens geprobeerd om het account toe te voegen aan de originele app van Apple. Dit lukt al helemaal niet. Er is blijkbaar iets raars aan de hand aangezien mijn persoonlijke emailaccount wel gewoon werkt.

20 september 2017 om 18:37.
MaritaA zegt:

Werkt het wel op de iPad?

20 september 2017 om 18:43.
EdBo zegt:

Ik heb zoiets wel is gehad met een KPN adres, alles stond goed ook het wachtwoord. 100 x gecontroleerd en toch kon er geen mail verstuurd worden. Ik heb toen het account verwijdert en een nieuw wachtwoord aangemaakt. Op nieuw geïnstalleerd en dat werkte toen goed. Of had je dat al geprobeerd?

20 september 2017 om 18:57.
MaritaA zegt:

Wilde net hetzelfde schrijven als Ed, mij ook een keer overkomen en inderdaad nieuw ww was de oplossing.

20 september 2017 om 19:06.
Anita61 zegt:
Ik heb het betreffende account op de iPad gezet en gelukkig werkt het daar wel goed. Helaas is het niet mogelijk om het wachtwoord te wijzigen aangezien het een hoofdaccount betreft met een vast, door de provider gegeven wachtwoord. Jammer dat het niet is gelukt op de iMac maar gelukkig kan ik wel via de iPad verzenden en ontvangen.
Bedankt voor alle reactie en het meedenken.
20 september 2017 om 23:21.
MaritaA zegt:

Mooi Anita, voor een deel opgelost, toch nog een suggestie, doordat het op de iPad werkt, heb je kans dat het in de Mail app (niet Outlook) op je Mac nu wel eens zou kunnen werken, Zo heb ik het ooit voor een klant iets dergelijks opgelost.
(Nooit geschoten, altijd mis.....)

21 september 2017 om 14:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club