Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - zaterdag 9 juni 2018
Beste Apple clubleden,

Sinds 8 juni 2018 is er een nieuwe medebeheerder in de Apple club, profielnaam nnsa (Niek Noordegraaf)
nnsa heeft veel verstand van Apple producten en is daarmee een waardevolle aanvulling in de Apple club.
nnsa (Niek) welkom en veel succes.
High Sierra
Geplaatst op 12 november 2017 om 14:32 door lianneke

Ik heb mijn IMac ge-update naar High Sierra. Alles goed gegaan, behalve dat ik met geen mogelijkheid de software kan updaten. Als ik het probeer en keurig alle gegevens invul, dan krijg ik de volgende tekst. "Deze update is niet voor deze Apple ID beschikbaar, omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel of het artikel is geannuleerd". Op mijn MacBook gaat het prima... Kan iemand mij misschien helpen? Bij voorbaat hartelijk dank.
Lianne




 

12 reacties
MaritaA zegt:
Lianne, welke software wil je waar updaten?

Via de officiële update wijze?
>Appstore>updates of Appstore in het Dock>updates.
of
voor programma's niet gekocht/geïnstalleerd via de Appstore.
12 november 2017 om 14:51.
lianneke zegt:

Naar het appeltje links in de bovenhoek, dan "over deze Mac" en dan "software-update" en die update lukt niet...

12 november 2017 om 15:56.
MaritaA zegt:

Heb je het icoontje van de Appstore onder in het dock staan, klik daar eens op en dan bovenin het menu op updates klikken en dan daarvan een schermafbeelding maken en hier plaatsen svp.
Staat het niet in het Dock, dan:
Finder>programma's>Appstore>updates.

12 november 2017 om 16:44.
lianneke zegt:

is dit wat je bedoelt ?

Schermafbeelding2017-11-13om09.35.59.png
13 november 2017 om 10:47.
lianneke zegt:

Om te kunnen updaten moet ik mijn Apple ID invullen en dat lukt lukt niet.....Het gaat mij vooral om de beveiliging- updates

13 november 2017 om 10:53.
MaritaA zegt:

Ja dat was goed, dank je.
Kan je een schermafbeelding plaatsen van die melding?

Maar ben je wel ingelogd bij de Store, anders kan jegeen aankopen doen, maar ook updates uitvoeren.

Open Appstore, klik in het volgende menu bovenin op Store.
Staat daar ergens loguit? in dat geval ben je ingelogd, je zou dan ook ergens rechts op de pagina dit moeten lezen:
Welkom...... (je naam)

13 november 2017 om 10:57.
lianneke zegt:

Ja ik ben ingelogd bij de Appstore.
het lukt niet om een schermafbeelding van te maken, maar ik zal even opschrijven.
"update niet beschikbaar voor deze apple ID, omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel."

Zou het kunnen komen omdat ik een MacBookPro heb aangeschaft en en die heb ik ook geïnstalleerd.

13 november 2017 om 12:09.
MaritaA zegt:

Je gebruikt op alle apparaten hetzelfde Apple id?

Je kan zoveel macs als je wil gebruiken voor het besturingssysteem.
Voor Apps zijn wel een maximum per Apple id.

Kijk eens bij systeemvoorkeuren>iCloud, staat je Apple id correct ingevuld?
Klik op accountgegevens (links)
In het volgende scherm (algemeen) ook weer het correcte Apple id?
dan klik op contact (bovenin) staat daar het mailadres van je Apple id vermeld?
Dan apparaten en staat dit apparaat er bij, als het goed is zie je daar alle apparaten die met 1 bepaald Apple id verbonden zijn.
 

13 november 2017 om 12:26.
lianneke zegt:

even voor de zekerheid, mijn Apple id is toch mijn email adres?? Ik zie alle drie de apparaten staan.. Moet eigenlijk alles met elkaar verbonden zijn?? Ik hoop dat het nog goed komt, want mijn MAC moet wel veilig blijven....

14 november 2017 om 10:07.
MaritaA zegt:

Je Apple id is altijd een mailadres, dat klopt.
Je ziet al je apparaten dus dat is ook goed en impliceert dat alle apparaten met hetzelfde Apple id zijn verbonden.

Probeer dit eens:
Log eens uit bij de Appstore
Bovenin het menu > store
Herstart en log weer in en probeer dan weer de updates te installeren.

14 november 2017 om 17:04.
lianneke zegt:

Nee hoor dat lukt ook niet. Alles gaat goed totdat ik die tekst krijg "dat de update niet beschikbaar is voor deze Apple ID, omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel"
Ik vind het heel aardig, dat U zo veel geduld heeft. Misschien moeten we er maar mee stoppen.. Het zal toch niet aan de update naar HIGH SIERRA liggen,

15 november 2017 om 16:46.
MaritaA zegt:

Lianneke hier een link voor Applesupport
kies je apparaat en vraag of ze je bellen, meestal binnen 2 minuten.
Zeg maar dat je een probleem hebt na de update van High Sierra, je hebt binnen twee weken na downlaoden van een nieuw besturingssysteem recht op hulp.
Vertel maar wat je al hebt gedaan.
Laat nog even weten hoe het afgelopen is.

15 november 2017 om 16:58.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club