Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
geschiedenis, leeslijsten en favorieten
Geplaatst op 23 november 2017 om 19:47 door ilkje50

Goedendag,
Ik heb een IPad 2017 en de nieuwste update. Ik heb een probleem...n.l. als ik bij Safari links van de adresbalk op het "boekje" tik, moet normaal gesproken geschiedenis, leeslijst en favorieten tevoorschijn komen. Helaas! Als ik hier op tik, kom ik weer op mijn "home" scherm.
Ik heb al 2 keer een harde reset uitgevoerd, maar mocht niet baten.
Wie weet raad?
Hartelijke groet en alvast veel dank.
Ilkje

IPadvraag.jpg
10 reacties
MaritaA zegt:

Ilkje, hoe voer jij de harde reset uit?

Ik zie dat ook het icoontje van vorige- en volgende pagina, links van het boekje ontbreken.

Al eens eerst alle tabbladen in safari gesloten?

24 november 2017 om 12:02.
ilkje50 zegt:

Dag Marita,
De harde reset voer ik uit door op de homeknop en de aan en uit knop tegelijk vast te houden, totdat het appeltje verschijnt.

En alle tabbladen sluit ik regelmatig.
Hartelijke groeten, Ilkje
 

46ECE814-30C2-4303-9B6E-833D397EF11D.png
24 november 2017 om 15:43.
MaritaA zegt:

Probeer toch nog een paar keer achter elkaar een harde reset.
Werkt het dan nog niet, is het enig zinnige een backup via iTunes terug te zetten, mits je die daar maakt (???)

Anders leegmaken (fabrieksinstellingen) en helemaal opnieuw instellen.

26 november 2017 om 13:45.
ilkje50 zegt:

Dag MaritA,
Heel veel dank voor het meedenken...Ik heb gedaan wat je zei, paar keer harde reset ( geen resultaat) Dan maar een back up op PC bij ITunes.
Nu wil ik naar fabrieks instellingen, maar als ik doe wat op bijgevoegde foto doe, is het net of er niks gebeurd is ( alleen een andere achtergrond) Misschien moet ik iets anders "herstellen", zie ook nergens "fabrieksinstellingen" staan en bovendien is het probleem nog steeds niet opgelost. Helaas...
Hartelijke groeten, Ilkje

leeghalenIPad.jpeg
26 november 2017 om 21:33.
MaritaA zegt:

Je moet die daar onder hebben, alleen dan moet je weer (alles) helemaal opnieuw in gaan stellen alsof hij net uit de doos komt. Dat is echt de hele iPad wissen/leegmaken.

Ik bedoelde, eerst een reservekopie (oftewel een backup terugzetten, zoals ik schreef) van iTunes terug zetten, als hij het dan nog niet doet, ja dan zit er niets anders op dan leeg te maken (fabrieksinstellingen).

Lees hier hoe je een reservekopie terug zet:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204184

26 november 2017 om 21:44.
ilkje50 zegt:

Dag MaritA,
Nogmaals veel dank voor je hulp! Ik heb de Ipad helemaal "leeggemaakt" Daarna opnieuw weer alles "teruggezet". Nog steeds het zelfde probleem. Geen favorieten, geen geschiedenis, geen leeslijst!
Ik ga nu contact opnemen met apple support.
Je hoort van me...
Hartelijke groeten, Ilkje

28 november 2017 om 18:26.
nnsa zegt:

Dit al geprobeerd:

Instellingen/Safari/Wis geschiedenis en websitedata

[betekend wel alle historie opnieuw opbouwen]

29 november 2017 om 19:32.
ilkje50 zegt:
Inmiddels contact gehad met Apple support. Ik sta echt voor een raadsel, maar het probleem is opgelost.
Het enige wat ik heb gedaan tijdens deze "sessie" is Instellingen-Safari-Bewaar automatisch offline (onder kopje leeslijst, onderaan) zie foto, aangezet. Deze was uit. Maar als ik het uit doe maakt het geen verschil (achteraf) Maar belangrijk is, dat het probleem is opgelost. Ik wil MaritaA en nnsa danken voor het meedenken.

Hartelijke groeten, Ilkje
opgelost.jpeg
30 november 2017 om 12:14.
ilkje50 zegt:

Hierbij het "bewijs"
Groet, Ilkje

Ipadprobleem.jpeg
30 november 2017 om 12:15.
MaritaA zegt:

Ik geloof je 😀
Fijn dat het weer werkt.

30 november 2017 om 12:25.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club