SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Facetime
Geplaatst op 4 december 2017 om 16:51 door Tiny G.

Beste mensen, al een tijdje kom ik niet meer op FaceTime en op IMessage .
Overal lukt het om met mijn Apple ID in te loggen maar daar niet, hier krijg ik steeds een foutmelding.
Hebben jullie een idee waarom dit zo is? Kan het zo zijn dat ik daar een andere inlog code voor heb aangemaakt? Die weet ik dan niet meer. Hoe los ik dit op?
hartelijke groet Tiny

10 reacties
Musch zegt:

Je hebt maar één AppleID met steeds hetzelfde wachtwoord overal.
Heb je in Instellingen bij Facetime en bij Berichten alles goed ingevuld en ingesteld?

5 december 2017 om 09:21.
Miax zegt:

Ik heb in januari 2014 hier ook een vraag over gesteld.
Het rare was, ik kon bij de iPad wel naar iMessage en FaceTime, maar op de Mac niet. Ook Marita heeft daarop gereageerd en geadviseerd, maar niets haalde uit. Ook FaceTime en iMessage verwijderen lukte toen niet.

De FaceTime die ik toen had, heb ik nog moeten kopen, was van 2011. Toen werd FaceTime nog niet gratis op de Mac gezet bij aanschaf.

Omdat ik het niet veel gebruikte, heb ik het zo gelaten, omdat het op de iPad wel lukte.
In 2016 kocht ik een nieuwe iMac en sinds die tijd doet hij het daar wel.
Ik heb dus geen oplossing voor je. Volgens mij was het na upgraden van Maverick.

5 december 2017 om 12:03.
Musch zegt:

Gaat het over Facetime op je Mac(Book) of op je iPad? En als het op je Mac is, welke versie van MacOS heb je?

5 december 2017 om 12:06.
MaritaA zegt:

Tiny heeft een Windows pc.

Tiny, ik denk dat het om je iPad en/of iPhone gaat.
Kijk op beiden eens bij
Instellingen
FaceTime of dat op groen (aan) staat en daaronder of een tel. nr en/of mailadres staat aangevinkt waarop je te bereiken bent voor anderen. Het kunnen ook zelfs meerdere tel.nr.s of mailadressen zijn, maar in ieder geval iets en aangevinkt.

Dan het zelfde als hierboven, maar dan voor voor Berichten:
Staat het aan en op groen?
Stuur en ontvang via....... staan daar tel.nr(s) en/of mailadres(sen) aangevinkt?

5 december 2017 om 13:58.
Tiny G. zegt:

Hallo allemaal,

het gaat om mijn IPad, misschien is deze daar ook te oud voor zodat ik geen FaceTime en IMessage kan gebruiken. Ik zie daar ook niet de groene schuifknop die ik wel op mij telefoon zie, alleen maar de inloggegevens kan ik daar invoeren en die accepteerde hij niet.
hopelijk heb ik hier genoeg informatie gegeven.
Hartelijke groet Tiny

5 december 2017 om 14:24.
Tiny G. zegt:

Zo ziet het er bij mij op de Ipad uit. Geen groene schuifknop.
groetjes Tiny

IMG_2148.PNG
5 december 2017 om 23:55.
MaritaA zegt:

Tiny staat links bij Instellingen bovenin onder je naam , het
e-mailadres, dat verbonden is aan je Apple id?

6 december 2017 om 08:44.
Tiny G. zegt:

Hoi Marita,

Als ik links bovenin op mijn naam klik dan staat er rechts bovenin mijn naam met het goede e-mail adres wat met mijn ID is verbonden.
Groetjes Tiny

6 december 2017 om 15:34.
MaritaA zegt:

Tiny, soms wil helemaal uitloggen bij iCloud, iPad opnieuw opstarten en weer inloggen bij iCloud, helpen.
Anders contact opnemen met Applesupport, hier is de link, kan je je terug laten bellen (binnen 2 minuten)

https://getsupport.apple.com/?caller=cups&PRKEYS=

6 december 2017 om 15:40.
Tiny G. zegt:

Dank je wel Marita ik ga het proberen.

Groetjes Tiny

6 december 2017 om 16:06.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club