Berichtdetails
Beste lezer,
sinds kort hebben we een tweede iPad en sinds we deze in gebruik hebben hebben we ook problemen met onze e-mails. Daarnaast hebben we ook twee iPhones. Op alle vier de Apple,s komen onze e-mails binnen. Maar sinds de tweede iPad gaat er van alles mis met de e-mails. Als ik op een van de telefoons een email verwijder wordt deze ook op een van de iPads verwijderd. Hoe kan ik elk apparaat zo instellen dat ze onafhankelijk van elkaar functioneren? Ik hoor graag wat de oplossing is.
m vr groet, Wil van Gompel

Beste Wil,
Misschien een idee om te beginnen met het splitsen in TWEE (aparte) AppleID's, waarbij er één als gezinsaccount kan worden bestempeld. Dan de emailaccounts splitsen (je hoeft ze niet meteen te verwijderen, je kunt ze ook op inactief zetten) of afspraken maken.
Voor POP accounts kan je instellen verwijderen van server: NOOIT.
Bij een iCloud account (IMAP-protocol) kan je bij geavanceerde instellingen aangeven verwijderen: nooit.
Dan blijft de email in iedergeval aanwezig.
Wat niet gaat werken in de praktijk, maar technisch wel kan is om de emails terug te zetten naar ongelezen. Anders beschouwt het andere apparaat ze ook al als gelezen.
instellen met POP ipv IMAP, want het laatste is denk ik het geval nu.
Voor uitleg, voor-en nadelen van POP/IMAP zie hier:
https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club