Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - zaterdag 9 juni 2018
Beste Apple clubleden,

Sinds 8 juni 2018 is er een nieuwe medebeheerder in de Apple club, profielnaam nnsa (Niek Noordegraaf)
nnsa heeft veel verstand van Apple producten en is daarmee een waardevolle aanvulling in de Apple club.
nnsa (Niek) welkom en veel succes.
IPad naar Fabrieksinstellingen
Geplaatst op 18 december 2017 om 16:14 door Freedom

Vandaag had ik weer een “leuk” klusje ( dacht ik!!)
Omdat ik een storing had tussen mijn iPad Air 2 en Windows 10 die ik er niet uit kreeg, heb ik “even” mijn iPad teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Dit keer was het echt een ellende ( meestal is het een ‘eitje”)
Het terugzetten heb ik via iTunes gedaan, in het begin van het terugzetten stond al een fout. “Wanneer u doorgaat, worden alle aankopen gewist en moet u deze opnieuw “kopen”
Dat is niet waar; de aankopen zijn gekoppeld aan het Apple ID en kunnen altijd opnieuw worden gedownload.
Mijn aankopen waren in eerste instantie ook verdwenen maar zijn toch boven water gekomen.
Ik ben dus “gewoon’ verder gegaan met het terugzetten, dat in het Engels was. (ik kreeg niet de mogelijkheid om dit te wijzigen in het Nederlands.
Tijdens het terugzetten is de manier “waarop” gewijzigd. Zoals bijvoorbeeld het instellen van de e-mail.
Er gebeuren rara dingen
Nu staan (alleen) de App store en iTunes store in het Engels.
Contact opgenomen met Apple, die zeiden dat mogelijk een verkeerd land was ingevoerd die zij niet zo gemakkelijk konden wijzigen omdat er nog saldo op mijn account staat.
Zelf heb ik nergens een Engelse taal geselecteerd.

Is de Engelse taal bij de App store en iTunes store toch nog ergens gemakkelijk te wijzigen in het Nederlands?
Wat is mij ook afvraag; hoe, wàt en wáár heb ik het tijdens het terugzetten via iTunes over het hoofd gezien?

Ik heb het vermoeden dat het wéér opnieuw terugzetten naar de fabrieksinstelling via iTunes in dit geval niet het probleem oplost!

Ook krijg ik tijdens het typen van een mail voorbeelden in drie talen,
Probleem / problem/ Problematical.
Alleys komt op het toetsenbord in het Engels Zola’s “Return” “Search I.p.v Terug of Zoeken.
Wat moet ik eventueel in “toetsenbord” wijzigen?
Is er toch nog een oplossing voor dit ”unieke” probleem!??
Ik kom er net achter dat ik nog een reservekopie van 20-9-2017 op mijn computer heb staan.
Zou ik hiermee een hoop ellende kunnen besparen???????/
Of heeft dit geen zin meer i.v.m. iOS 11. (te laat?? )




Wàt een ellende!!

17 reacties
MaritaA zegt:

Kijk eens bij instellingen .algemeen > taal en regio

Staat iPad taal op Nederlands?
Staat bij volgorde voorkeurstalen nederlands bovenin?
Staat de regio op Nederland?

Je kan niet meer terug naar iOS 10.

18 december 2017 om 23:27.
Freedom zegt:

Goedemorgen MaritaA,
Ja ik heb er nu echt een puinhoop van van gemaakt!
Zelf kom ik er niet meer uit, volgens mij is het al in het begin fout gegaan tijdens de iPad als nieuw te configureren.

De iPad taal staat op Nederlands.
Bij Volgorde. Voorkeurstaken staat staat Nederlands bovenin.
Regio stond op Verenigde Staten, deze heb ik nu gewijzigd in Nederlands.
(De Agenda staat op Gregoriaans,
is dat niet vreemd?)

ik begrijp uit jou bericht dat ik die resevekopie van 20-9-2017 niet meer kan gebruiken (is dat dan versie iOS 10?!)

ik hoop dat ik mijn iPad toch nog op één of andere manier te herstellen is naar iOS 11 met behoud van mijn 50 muziek-aankopen.
Maar zelf heb ik er een HARD hoofd in.

MAAR HOOP DOET LEVEN,!
( is er in dit geval nog hoop???)

Heel graag jou hulp!!

19 december 2017 om 06:53.
MaritaA zegt:

Je muziekaankopen zijn met je Apple id gekocht?
Zo ja, ben je die niet kwijt, maar dat weet jij wel.

Heb je veel krediet bij de Appstore staan? Of kom je de kerst niet meer door?

Als je bereid bent dat eventueel op te offeren, zou ik de iPad via de iPad zelf terugzetten naar fabrieksinstellingen en hem dan inrichten, alsof hij net uit de doos komt. (geen iTunes backup)
En inderdaad op Nederland zetten!

Ik denk niet dat dit op te lossen is.

19 december 2017 om 10:18.
Freedom zegt:

MaritaA, bedankt voor je reacie.
Ja ik heb de muziekaankopen met mijn Apple ID gekocht.
Ja de kerst kom ik nog wel door!!!
Maar zoiets stoms kan ik niet uitstaan.
Jij schrijft,

Citaat;
Als je bereid bent dat eventueel op te offeren, zou ik de iPad via de iPad zelf terugzetten naar fabrieksinstellingen en hem dan inrichten, alsof hij net uit de doos komt. (geen iTunes backup)

Dat is mij niet geheel duidelijk!!
Waarom zou ik eventueel mijn krediet moeten opofferen?
Wanneer ik de iPad zelf naar de fabrieksinstellinen terugzet en daarna deze inricht in het Nederlands met mijn huidige Apple ID hoef ik toch niet mijn krediet niet op te offeren omdat dit aan hetzelfde Apple ID gekoppeld is.??
Of zie ik dat verkeerd?

19 december 2017 om 11:38.
MaritaA zegt:

Omdat jij schreef dat je met Apple contact hebt gehad en zij zeiden dat het ten koste kon gaan van je krediet. ik heb inderdaad ooit zoiets gehad - bij het switchen van krediet (iTunes kaart) naar Visa card, omdat ik uitgerekend in het weekend, iets wilde kopen en tekort kwam - al mijn saldo was verdwenen, toen ik weer terug ging naar iTunes kaart!

Ik zeg niet dat het zo is, maar zeg nooit, nooit.

19 december 2017 om 11:42.
Freedom zegt:

Goedemorgen MaritaA,
Ik ben er nog niet uit, het blijft mij bezig houden
Het wordt toch nog een Klus(je)
Maandag heb ik mijn iPad aangesloten op mijn laptop en iTunes geopend, daarna alleen op "iPad herstellen" geklikt.
En toen kreeg al direct de melding dat wanneer ik door zou gaan al mijn aangekocht muziek gewist zou worden. (Dat vond ik al vreemd)
Deze melding heb ik nog nooit gezien tijdens het herstellen.
Ik begin nu heel strek te geloven dat deze fout niet bij mij zit
(volgens mij staan de muzieknummers nu in een andere regio omdat ik ze nu ook niet meer in iTunes zie om opnieuw te downloaden. (waarschijnlijk heeft die Engelse taal hier ook mee te maken).
Misschien kijk ik in iTunes toch verkeerd.

Kan jij mij zeggen waar ik in iTunes mijn aangekochte muzieknummers weer opnieuw kan downloaden!

(Wanneer ik nu mijn IPad helemaal leeg maak ben ik daar óók alle aangekochte muziek kwijt )

20 december 2017 om 09:28.
MaritaA zegt:

Nee, je kijkt niet verkeerd. Je hoort je aankopen rechtsonder te zien onder "Aankopen". Maar zoals je al zegt je zit in een andere regio.

(even tussendoor iets wat ik meen al eerder gezegd te hebben, is om een iPad te "herstellen" via iTunes een soort van allerlaatste redmiddel als je storingen hebt, nadat je allerlei andere mogelijkheden hebt geprobeerd.)

Daarom zei ik: Er blijft weinig anders over dan via de iPad terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw via iPad (niet iTunes) alles weer in te voeren (dus mail weer instellen) Apple id invoeren etc. en dan hopen dat je muzieknummers en saldo weer boven water komen.
Is een gok, maar ik vrees dat er geen andere oplossing is.

Als je dat heb gedaan, gooi dan de oude backups in iTunes er uit en maak een nieuwe.
Af en toe ook een backup in iCloud maken, naast iTunes?

20 december 2017 om 09:46.
Freedom zegt:

Het “Probleem” is opgelost!!!
MaritaA,
Ik heb jou advies opgevolgd en mijn iPad toch helemaal leeg gemaakt en teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Nadat mijn iPad opnieuw was opgestart met de laatste nieuwste iOS versie verscheen de tekst “HELLO” in mijn scherm.
Toen “KLIKTE” klikte ik op de “Homeknop” en daar moest ik éérst de Nederlandse taal en het Land invoeren, daarna ging het opnieuw configureren in het Nederlands goed.
De iTunes App en de Apple-Store staan nu weer in het Nederlands.
Al mijn aangekochte muziek kon ik nu weer opnieuw downloaden “Het klinkt weer als muziek in mijn oren”
( een dag zonder muziek is een sombere dag!)
Heb het sterke vermoeden dat het opnieuw configureren in Ios 11 ook gewijzigd is.

Wat had ik fout gedaan;
(Zo deed ik het volgens mij ook in Ios 10)
Toen ik de iPad via iTunes ging herstellen kreeg ik na het opnieuw opstarten ook het scherm “Hello” en “VEEGDE” het scherm weg naar de volgende in te voeren instellingen die “Vreemd” genoeg in het ENGELS waren. ( toch ben ik toen doorgegaan)
Dat kwam natuurlijk omdat ik niet éérst op de “Homeknop ”had geklikt om de Nederlandse Taal en het land in te voeren.
Ook mijn aangekochte muzieknummers waren niet meer te zien en kon ik ze niet meer opnieuw downloaden.
In éerste instantie “DACHT: ik dat deze in andere regio stonden, dat was niet zo maar toch waren ze niet meer zichtbaar.
Het kwam allemaal doordat ik de iPad taal in het begin niet op de juiste taal en land had ingevoerd.
Een leuk "klusje" werd een hele "klus"
Ook heb al mijn persoonlijke instellingen weer opnieuw kunnen instellen.


Nu heb ik nog één vraag over de drie beveiligingsvragen.
Ik heb in IOS 10 ook wel eens mijn iPad helemaal leeggemaakt en opnieuw geconfigureerd, tijdens de nieuwe configuratie moest ik drie beveiligingsvragen invoeren die ik moest gebruiken bij een blokkade van mijn iPad.
Deze drie beveiligingsvragen ben ik niet in iOS 11 tegen gekomen. (misschien staat deze ergens verborgen)
Die zou ik toch “ergens”opnieuw in moeten vullen??
Waar zou ik dat moeten invoeren?

Wéér gewèldig bedankt voor je bekende doortastende en uitstekende hulp “never give up”

Graag nog even je reactie inzake mijn vraag over de beveiligingsvragen.
Freedom, (een béétje grijs máár ik zal dóórgaan)

21 december 2017 om 16:38.
MaritaA zegt:

Alsjeblieft, graag gedaan!

De vorige keer herstelde je toch vanuit iTunes en nu stelde je alles echt opnieuw in Voor het zelfde geld had je een iPad gej.... en probeerde je die "aan de praat" te krijgen, daarom krijg je die 3 vragen
Het kanook zijn dat twee-traps verificatie aanstaat, dan krijg je die 3 vragen niet meer.

Prettige feestdagen, Freedom (met muziek!)

21 december 2017 om 17:21.
Freedom zegt:

MaritaA, ik had nog één laatste vraag onderaan in mijn laatste bericht.
Ik ben die drie vragen helemaal niet tegen gekomen en kon ze dus ook niet beantwoorden.
(Vreemd als mijn beveiligingsvragen verdwenen zijn)
Moet ik nu die drie beveiligingsvragen weer opnieuw invoeren!!
en waar zou ik dat moeten invoeren?/
Graag nog even je reactie.

21 december 2017 om 17:27.
MaritaA zegt:

Nee, die zijn niet verdwenen, als jij ze niet gewijzigd hebt, of tenzij je ooit twee traps-verificatie hebt aangezet, bij het laatste heb je ze niet meer nodig.

Niets aan het handje, Apple regelt kennelijk zaken wat anders nu

21 december 2017 om 17:36.
Freedom zegt:

Bedankt MaritaA.

21 december 2017 om 17:42.
Freedom zegt:

MatitaA, toch begrijp ik het niet.
Dan is het toch raar ,dat ik dan zomaar mijn iPad opnieuw kon configureren zonder dat ik éést die drie vragen heb beantwoord!

 

21 december 2017 om 17:58.
MaritaA zegt:

Dat is wat ik schrijf, ik denk dat Apple weer eens bepaalde vaste structuren heeft gewijzigd.
Toen ik mijn nieuwe iPad instelde, werd er ook niet naar gevraagd.

Anders moet je het bij Apple even navragen of inloggen bij je Apple id
https://appleid.apple.com/account/manage

en kijk of je vragen er nog staan, ga ze niet veranderen, geeft weer een hoop stress vlak voor de feestdagen.

21 december 2017 om 18:26.
Freedom zegt:

Toen ik twee kaar geleden in het buitenland op vakantie was wilde ik “even” de nieuwste versie van iOS op mijn iPad zetten.
Omdat ik drie keer een foutief wachtwoord had ingevoerd blokkeerde mijn iPad en kon de iPad tijdens mijn vakantie niet gebruiken.
Thuisgekomen heb ik mijn iPad met de drie geheime vragen kunnen deblokkeren.
Vorig en of gelopen jaar heb ik mijn iPad ook wel eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen, nu kan ik mij niet meer herinneren dat ik toen ook de beveiligingsvragen moest invullen.
Bij deze recente terugzetting viel het mij wèl op dat ik die drie geheime vragen niet tegen kwam ( het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik tijdens de laatste terugzetting de geheime vragen heb uitgeschakeld)
Het zou ook nog kunnen, dat wanneer je de iPad helemaal leeg maak je de drie beveiligingsvragen opnieuw moet invoeren.

Het blijk nu dat er bij mij een “twee-staps-verificatie” ingesteld is, bij zo’n twee-stap-verificatie krijg je géén beveiligingsvragen.

Wel denk ik dat in de praktijk de drie beveiligingsvragen handiger ziin om een iPad weer te deblokkeren dan eentwee-staps-verificatie. Maar dat weet ik (nog) niet zeker
.
Wat leer je in deze club toch véél!!
Ook ben ik erg enthousiast geworden over het iOS systeem

MaritaA, ik wil heel erg bedanken voor je geweldige inzet en je bekende perfecte hulp en wens je hele fijne kerstdagen en een goed beging.

22 december 2017 om 16:40.
MaritaA zegt:

Je schrijft:

"Het blijk nu dat er bij mij een “twee-staps-verificatie” ingesteld is, bij zo’n twee-stap-verificatie krijg je géén beveiligingsvragen."

Die gedachtengang gaf ik al 21 december 17.36
Alleen jij weet wat je ingesteld heb, niet ik😃😃

Jij ook prettige dagen en een leuk "oliebollen-feest"
 

22 december 2017 om 16:55.
Freedom zegt:

Ja, je hebt gelijk!
Soms kijken “grijze” mensen ergens overheen!

22 december 2017 om 17:10.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club