SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling over Office op mijn iMac
Geplaatst op 14 januari 2018 om 08:06 door JokedeRegt

Bij het opstarten van Office op mijn iMac verschijnt steeds het bericht:
Office-update Kies controleren op updates om up-to-date te blijven met beveiligingsupdates, oplossingen en verbeteringen. In het kadertje daarachter staat: Controleren op updates
Daar klik ik op en dan verschijnt een venstertje met daarin:
Microsoft AutoUpdate kan niet worden geopend.
Microsoft AutoUpdate is mogelijk niet juist op uw computer geïnstalleerd. Herstel dit door uw Microsoft-toepassing opnieuw te installeren.
Vervolgens kan ik op OK klikken, maar durf er niet goed aan te beginnen.
Kan iemand mij de juiste manier van die herinstallatie van Microsoft Office uitleggen a.u.b.?

8 reacties
MaritaA zegt:

Welke versie van macOS gebruik je?
en
welke versie van Office?

14 januari 2018 om 11:50.
JokedeRegt zegt:

Dag Marita,
Ik gebruik High Sierra als masOS en heb Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten.

14 januari 2018 om 12:04.
MaritaA zegt:

Dank je Joke, al geprobeerd om per onderdeel van Office (word , excel, pp etc.) door die te openen en dan op help in de menubalk te klikken en vervolgens op: controleren op updates, of het dan wel lukt om te updaten?
Eventueel in het dan verschijnende menu, even te switchen naar handmatig updaten.


 

14 januari 2018 om 13:00.
JokedeRegt zegt:

Goedemiddag Marita,
Ik heb gedaan wat jij me adviseerde, maar dat geeft geen soelaas. Ik kan natuurlijk die balk wegklikken, maar ik weet gewoon dat het niet in de haak is wat updates betreft en ik ga voor optimale beveiliging. En zodra ik het programma echt gestopt heb, door met rechts op het icoontje te klikken in het doc en daarna het programma weer opstart, dan staat die balk er toch weer en voel ik me weer niet veilig. Dit is dus echt niet de oplossing.
Is het een probleem om heel dat Office te verwijderen en het na opnieuw opstarten van mijn iMac opnieuw te installeren?
Als jij ook hier voor gaat, wil je me dan vertellen hoe ik het moet de-installeren a.u.b. Installeren zal wel lukken, want dat zit bij de code.

14 januari 2018 om 15:00.
MaritaA zegt:

Ik heb hier de pagina van Microsoft, hoe je office 2016 voor Mac kan verwijderen en daarna opnieuw installeert.
Ik kan geen garantie geven Joke, de clubs geven adviezen door welwillende (club) leden en gebruikers van Apple apparatuur, maar jij neemt verder de volledige (eind)verantwoordelijkheid. Ik heb bij Apple gewerkt en ben daardoor gecertificieerd ACSP, maar dat is voor het besturingssysteem en originele Apple programma's, daarover durf ik vrij ver te gaan in mijn adviezen, maar de niet originele programma's, in dit geval een Microsoft programma, niet.

Dit even als uitleg en toevoeging, alles wat in de clubs aan adviezen wordt gegeven door wie dan ook, en bij het opvolgen daarvan is voor eigen risico.

Hier de uitleg van Microsoft voor het verwijdern van office voor mac 2016:
https://support.office.com/nl-nl/article/Problemen-met-Office-2016-voor-Mac-oplossen-door-het-programma-volledig-te-verwijderen-voordat-u-dit-opnieuw-installeert-ec3aa66e-6a76-451f-9d35-cba2e14e94c0?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Je zou ook een een support aanvraag bij Micosoft in kunnen dienen.

14 januari 2018 om 15:18.
JokedeRegt zegt:

Marita, dit had ik ook allemaal al gevonden, maar ik ben er toch huiverig voor om het uit te voeren. Ik kan de programma's natuurlijk gewoon gebruiken. In hoeverre is dit gebruiken dan link in verband met de beveiliging? Of zie jij daar niet direct problemen? Alles werkt nog wel gewoon...en als ik die balk niet wil zien, kan ik hem laten verdwijnen, maar in wezen is het mezelf voor de gek houden en dat is iets wat niet in mijn woordenboek voorkomt.
Ik ga Microsoft nog benaderen. Voor zover heel hartelijk bedankt, hoor.

14 januari 2018 om 15:45.
MaritaA zegt:

Jammer dat je niet had vermeld dat je die pagina ook al had gevonden, scheelt wat schrijven hier.
Als je het niet aandurft, niet doen en dien een support aanvraag in bij Microsoft.
Succes, laat nog even weten hoe dat afloopt.

14 januari 2018 om 16:01.
JokedeRegt zegt:

Sorry dat ik dat was vergeten, hoor.
Ik heb nu mijn vraag verzonden naar Microsoft en laat je in elk geval weten hoe het verder gaat. Dit is allemaal helemaal nieuw voor me en vraagt ook het nodige zoekwerk. Ik heb mijn iMac nog maar een half jaar, zie je.
Heel erg bedankt voor je duidelijke support en een fijne zondag verder.

14 januari 2018 om 16:13.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club